• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter ppms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het laatste deel van de formule in bijv AH17 aanpast in
ALS(AC20=2;V20;"")))))
dus ;"" toevoegen, dan ben je de foutmelding kwijt (je hebt namelijk geen actie gedefinieerd voor het geval de als-functie ONWAAR oplevert.
Je moet ook de andere formules in dit deel van het sheet aanpassen, ze leiden onder hetzelfde euvel.

Laatst bewerkt:
Thoralf,

Oké dat is de foutmelding wel weg maar de formule werkt dan nog niet. Heb nog een vraagje om tot een oplossing te komen voor dit probleem.

Zie bijlage met uit leg.

Groet PPMS

Bijlagen

Zapatr,

Heel mooi de oplossing maar ik maakte toch nog een denk fout, ik leg het uit in de bijlage zapatr ppms3.

Groet PPMS

Bijlagen

Wijzig de formule in G13 in:
Code:
=ALS(OF(H13=GROOTSTE($H$13:$H$16;2);H13=MIN($H$13:$H$16));1;0)
en kopieer naar beneden in kolom G.
De dollartekens niet vergeten !

Dat is wel HEEL ERG ONDUIDELIJK, onbegrijpelijk !!
Je schrijft:
hier is de som van blauw en geel gelijk en zou in kolom G de uitkomst moeten staan van 1 of 0
Welnu: in kolom G staan enen en nullen, dus er is volledig voldaan aan wat je schrijft !!
Maar je zult waarschijnlijk een ander resultaat willen , de vraag is dan: WELK resultaat ?
Daar heb ik het raden naar.
Dus: wees duidelijk :
in welke cel van kolom G13:G13 wil je welk resultaat?
Idem voor G19:G22 .

PS:
Waarom gaf je trouwens hier geen antwoord meer: http://goo.gl/MBDo
Als hulp niet meer nodig is, dan kun je dat toch wel even melden ?

Hallo Zapatr,

Op je reactie waarom ik geen reactie heb gegeven op de vraag rij kleuren met celwijzer heb ik die mail nooit ontvangen, vandaar geen reactie van mij. Heel vervelend daar ik altijd heel blij ben met jullie hulp en iedereen ook daarvoor zal bedanken en dat weet je, sorry ik baal er goed van.

Op de eerste opmerking van je kom ik nog terug met een betere uitleg, moet nu zo weg i.v.m. organisatie van een groot toernooi. Nu ik het zelf ook terug lees is het inderdaad erg onduidelijk.

Groet PPMS

Zapatr,

Ineens wist ik het om dit op te lossen.

Code:
=ALS(SOM(A$13:B$14)-SOM(A$15:B$16)=0;H7;"")

Zapatr weer vriendelijk bedankt voor alle hulp en op de andere vraag van kleur in rij kom ik later op terug, heb nu even andere dingen aan me hoofd.

Groet PPMS

Of met deze ;)
Code:
=IF(SUM(A$13:B$14)=SUM(A$15:B$16);H7;"")
Code:
=ALS(SOM(A$13:B$14)=SOM(A$15:B$16);H7;"")

Code:
=ALS(SOM(A$13:B$14)-SOM(A$15:B$16)=0;H7;"")
Misschien is je blad intussen wat gewijzigd; indien niet, dan moet in je formule H7 gewijzigd worden in H13.
Dit als de formule in cel G13 wordt geplaatst.
Maar misschien begrijp ik het verkeerd, dan is die wijziging niet van toepassing.

Edit: gewijzigd, omdat trucker10 deels hetzelfde al had geschreven.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ben een paar dagen niet echt lekker geweest en vandaar geen reacties van mij.

De vraag kleur in rij is de foutmelding weg bij het sorteren voor/tegen. Dit was fout in de macro Select Selection. Dit allemaal verwijdert en alles oké. Bij de andere sorteren kreeg ik namelijk geen foutmelding er moest wat fout staan in de macro. Deze vraag staat ook als opgelost.

Bij de vraag foutmelding werkt alles nu goed en ben erg blij met alle hulp van iedereen, bedankt voor jullie enthousiasme en denk werk.

Heb ik in de toekomst weer een vraag dan zoek ik Helpmij zeker weer op.

Zal de vraag als opgelost zetten en wens jullie een fijne zondag toe.

Groet PPMS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan