• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzamelen uit een matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarre

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Hallo helpers,

Een matrix bestaande uit 26 kolommen (A t/mZ) en 30 rijen. Elke kolom kan met één opvolgende getallen worden gevuld.
E.e.a. ten behoeve van een nog te maken kaartsysteem.
Heeft iemand enig idee om van alle kolommen, een samenvatting te maken in één kolom. Zie het "handmatige" voorbeeld in
kolom AC.
Zoals gezegd; kan de vulling per kolom variëren.

Groetend,
Jarre
Bekijk bijlage voorbeeld.xls

Jarre,

Ik begrijp je samenvatting niet: in AC staat alleen een rij getallen, maar wat is de samenhang met die matrix? Ik neem aan dat je niet
Code:
=B3&" "&C3&" "&D3&" "&E3&" "&F3&" "&G3&" "&H3&" "&I3&" "&J3&" "&K3&" "&L3&" "&M3&" "&N3&" "&O3&" "&P3&" "&Q3&" "&R3&" "&S3&" "&T3&" "&U3&" "&V3&" "&W3&" "&X3&" "&Y3&" "&Z3
bedoelt.

Laatst bewerkt:
Jarre,

Ik begrijp je samenvatting niet: in AC staat alleen een rij getallen, maar wat is de samenhang met die matrix? Ik neem aan dat je niet
Code:
=B3&" "&C3&" "&D3&" "&E3&" "&F3&" "&G3&" "&H3&" "&I3&" "&J3&" "&K3&" "&L3&" "&M3&" "&N3&" "&O3&" "&P3&" "&Q3&" "&R3&" "&S3&" "&T3&" "&U3&" "&V3&" "&W3&" "&X3&" "&Y3&" "&Z3
bedoelt.

Hallo, RDG1314,

Bedankt voor het meedenken en de genomen moeite. De oplossing van popipipo is wat ik bedoelde. Met elkaar komen we we er wel uit.

Gr. Jarre

Laatst bewerkt:
Of bedoel je dit?

Hallo popipipo,

Laat deze oplossing nu precies zijn die ik bedoelde...
Het is als met zoveel dingen, achteraf denk je; daar had ik zelf op moeten komen. Daarom is een forum als deze zo waardevol voor diegene die (on)regelmatig iets in Excel doen.

Dank voor geboden oplossing!

Gr.
Jarre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan