Machtigingen (ik word er helemaal ziek van)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basiboy

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Hallo,
Ik heb een probleem wat veel vista gebruikers wel kennen denk ik,ik heb geen volledige mactigingen.Met name in de sectie OS(C: ) en in (Q: ) kan ik geen eens in.Ik wil dit veranderen en met name de OS(C: ) ik wil daar in program files een map verwijderen.Maar als ik dat doe krijg ik de melding dat ik niet gemachtig ben:confused:. Ik heb al wat dingen geprobeert zoals: UAC uitschakelen(werkten niet) en bij de map die ik wouw verwijderen naar eigenschappen-->beveiliging te gaan en vervolgens mijn naam volledige machtigingen te geven,en dat werkte ook niet.
Help me :(

Basiboy

Welkom op Helpmij.:)

Dan doe je iets toch niet goed, de uitleg die gegeven wordt geeft je precies de juiste machtigingen. Met name als je eigenaar van de schijf/partitie wordt.

Hmmmm

Bedankt voor het welkom :)
Maar ik heb die uitleg op de punt opgevolgd maar toch lukt het niet,het gaat hier de fout in: bij stap vijf heb ik het vinkje aan gevinkt: Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen.En toen kwam er een melding en ik klik de helen tijd op doorgaan maar hij gaat niet verder.de melding is iets van dat het uitgevoerd of geopent staat en het geen machtigingen wilt geven ofzo.

Srry maar ik kan er niet zo duidelijk over zijn :S

Heb je geen enkel programma open staan, behalve verkenner?

Tjah ik ga maar wat dingen uitzetten en de uitleg nog eens goed doorspitten ;)

Verder kun je hier kjiken voor meer 'handmatige' alternatieven om (hopelijk) hetzelfde te bereiken. Die discussiedraad loopt nog, en de topic-starter daar heeft een groter probleem dan jij hebt, want heeft zelf lopen spelen met rechten.

Succes,

Tijs.

Ik heb alles op de druppel uitgevoerd maar ik kan die ene map nogsteeds niet verwijderen/wijzigen:(

Ik heb alles op de druppel uitgevoerd maar ik kan die ene map nogsteeds niet verwijderen/wijzigen:(

Dit is veel te weinig informatie. Wat zijn nu de machtigingen van die map (schermafdruk bijvoegen)?

Verder kan het zijn dat de map en/of de bestanden erin 'bezet' zijn. Installeer Unlocker en kijk of de map bezet is door een proces (bijv. anti-virus/explorer.exe etc.)
Indien 'bezet', geef die dan vrij met Unlocker en probeer het opnieuw.
PS: Natuurlijk ga ik ervan uit dat er in die map geen programma's etc. staan die momenteel op je computer draaien. Ook daarover zou Unlocker je uitsluitsel moeten geven.

Tijs.

Bedankt Tijs :) Die unlocker werkt prima ik was blijkbaar niet gemachtig omdat er nog processen draaiden die ik in het taakbeheer mischien over het hoofd zag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan