Group policy werkt wel op gebruikers van OU maar niet op gebruikers van een groep

Status
Niet open voor verdere reacties.

minifig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Tiens,

Ik heb een domeintje opgezet met daarin een OU.
Aan de OU heb ik een group policy gekoppeld.
Als ik gebruikers aanmaak in die OU, dan krijgen die netjes de group policy.
Maar als ik een groep aanmaak in die OU en in die groep gebruikers zet van de OU Users, dan krijgen die gebruikers de policy niet toegewezen. Deze gebruikers worden niet nochtans gefilterd.

Op zich is dit voor ons geen probleem (ik zal de gebruikers wel onder de OU aanmaken), maar ik vond het toch wel eigenaardig.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Roger

De korte verklaring is dat Group Policies in Windows een hele grote ramp zijn.

Het probleem kan op zeer veel plaatsen zitten, dus dat kan ik zonder live beeld op je AD niet zeggen.

GPO's werken nooit op groepen, altijd op 'eindobjecten' (=gebruikersaccounts en computeraccounts)
Vandaar dat het werkt op die eindobjecten in je OU, maar niet op (leden van) groepen in die OU.
Je kunt wél groepen gebruiken in de filtering van de GPO, maar dat wist je al.

Dit is altijd al zo geweest, dus vraag je af waar je het idee kreeg dat het ook op groepen zou werken... :rolleyes:

Tijs.

Laatst bewerkt:
GPO's werken nooit op groepen, altijd op 'eindobjecten' (=gebruikersaccounts en computeraccounts)
Vandaar dat het werkt op die eindobjecten in je OU, maar niet op (leden van) groepen in die OU.
Je kunt wél groepen gebruik in de filtering van de GPO, maar dat wist je al.

Dit is altijd al zo geweest, dus vraag je af waar je het idee kreeg dat het ook op groepen zou werken... :rolleyes:

Tijs.

Goed om weten. Bedankt.

Nu je weet hoe het werkt, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan