port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

b3atyou

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
ik wil in mijn router de poorten forwarden voor mijn server die virtueel draaid op windows 7 home premium, de router is een siemens gigaset SX511, als ik alle poorten forward die ik nodig heb en ik daarna scan met deze site zie ik alleen dns poort en pop3 poort , de rest is dicht , dns draait op de server dus dat klopt en pop3 is geinstalleerd , maar waarom krijg ik die ander poorten niet open, moet ik eerst firewall uitzonderingen toevoegen voordat die port scan kan zien dat ze open zijn, want normaal scant hij tog wat er bij je router openstaat. en rdp poor 3389 moet ik die forwarden naar mijn pc waar de server virtueel op draaid (de windows 7 home premium pc dus)? omdat op die pc de server virtueel draait.

mijn netwerk

Siemens Gigaset SX511
1 laptop xp pro op domein van server
3 pc's gewoon thuisnetwerk
1 pc win 7 home premium met virtuele sbs 2003

Wat je vergeet is dat een aantal poorten dichtgezet zijn door providers. Dus poort 25 TCP (voor SMTP mail) kun je bijv. vergeten, die zal NIET bereikbaar zijn vanaf Internet.

Ik zou verwachten dat poort 3389 TCP wél gewoon doorgelaten wordt. Natuurlijk moet voor een goede werking in ieder geval lokaal op je netwerk een verbinding met die poort werken (via Extern Bureaublad dus), want standaard staat Extern Bureaublad uit op Windows servers en Vista/XP etc. Ook moet de standaardgateway correct zijn ingesteld op de ontvangende Extern Bureablad server en je kunt een fout hebben gemaakt in de portforwarding (naar het verkeerde interne ip-adres etc.)

Als je dat gecheckt hebt, check dan eens met een andere website: CanYouSeeMe
(Die site kan alleen overweg met TCP geportforwarde poorten, maar dat zou voor die 3389 TCP poort-check voldoende moeten zijn).

Succes,

Tijs.

Wat je vergeet is dat een aantal poorten dichtgezet zijn door providers. Dus poort 25 TCP (voor SMTP mail) kun je bijv. vergeten, die zal NIET bereikbaar zijn vanaf Internet.

Ik zou verwachten dat poort 3389 TCP wél gewoon doorgelaten wordt. Natuurlijk moet voor een goede werking in ieder geval lokaal op je netwerk een verbinding met die poort werken (via Extern Bureaublad dus), want standaard staat Extern Bureaublad uit op Windows servers en Vista/XP etc. Ook moet de standaardgateway correct zijn ingesteld op de ontvangende Extern Bureablad server en je kunt een fout hebben gemaakt in de portforwarding (naar het verkeerde interne ip-adres etc.)

Als je dat gecheckt hebt, check dan eens met een andere website: CanYouSeeMe
(Die site kan alleen overweg met TCP geportforwarde poorten, maar dat zou voor die 3389 TCP poort-check voldoende moeten zijn).

Succes,

Tijs.

bedankt voor de snelle reactie.

provider is kpn dus de smtp poort is inderdaad dicht gezet, kunnen ze deze ook nog open zetten of is dat geen optie meer?
de port forwarding is goed ingesteld ;) maar de dns en pop3 poort zijn automatich ingesteld omdat ik die heb geinstalleerd en zijn automatisch opengezet op mijn firewall van de server, en als ik de firewall uitzet zijn die ook niet meer berijkbaar, dus ik ga eerst maar proberen om de poorten toe te voegen aan de firewall, ik had dit nog niet gedaan omdat ik dacht dat de poort scan keek naar de poorten die openstonden op je router, en dat daar voor de firewall uitzonderingen niet ingesteld dienden te worden,
ik ga dit eerst proberen als ik thuis kom en laat dan wel horen hoe het gaat ;)
RDP staat al ingesteld en staat aan .

met vriendelijke groet Pieter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan