Dynamic CheckBox Postback probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdzwan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een korte vraag, ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb dynamisch een aantal checkbox controls aangemaakt, na de postback blijft de 'Checked' property op false staan terwijl dat niet het geval is. Na wat testjes en onderzoek ben ik erachter gekomen dat de asp.net controls na een postback verloren gaan, deze worden tijdens de postback opnieuw aangemaakt en worden de checked properties dus weer op false gezet.

Hoe kan ik het het beste de checked status van mijn checkboxes na een postback opvragen?
Verschillende oplossingen op het web (request.form & find controls) werken helaas niet.
Ik ga weer snel verder met debuggen, hopelijk kunnen jullie mij een handje helpen! alvast bedankt!

Hieronder mijn testcode tot nu toe:

//aanmaken checkbox
CheckBox checkBox = new CheckBox();
CheckboxPlaceHolder.Controls.Add(checkBox);

//output
Literal.Text = "Postback: " + Page.IsPostBack.ToString(); //postback: true
Literal.Text += "<br/>Checked: " + checkBox.Checked.ToString(); //Checked: false

Hoi,

Je kan werken met sessies!

Voor uw Postback in de sessievariabele stoppen:
Session["boolTest"] = boolVar;

Na de postback opvragen:
boolVar = ((bool)Session["boolTest"]);

Naargelang uw variabele moet het object dat uit uw session variabele komt steeds geconverteerd worden. In dit geval dus met (bool). Veel succes !! :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kan werken met sessies!

Voor uw Postback in de sessievariabele stoppen:
Session["boolTest"] = boolVar;

Na de postback opvragen:

Naargelang uw variabele moet het object dat uit uw session variabele komt steeds geconverteerd worden. In dit geval dus met (bool). Veel succes !! :thumb:

Bedankt voor je reactie!
Maar dan zit ik nog met een kleine onduidelijkheid..
De checkboxen worden dynamisch aangemaakt (nieuw via design view) dus hoe kan ik voor een postback value's in een sessie opslaan?

Snapje wat ik bedoel? De checkboxen kunnen na de page load namelijk op true/false gezet worden... Dan moet ik dus op 1 of andere manier de value's opslaan voordat er weer een postback komt.. hoe kan ik dit het beste oplossen dan?

alvast bedankt!

Bedankt voor je reactie!
Maar dan zit ik nog met een kleine onduidelijkheid..
De checkboxen worden dynamisch aangemaakt (nieuw via design view) dus hoe kan ik voor een postback value's in een sessie opslaan?

Snapje wat ik bedoel? De checkboxen kunnen na de page load namelijk op true/false gezet worden... Dan moet ik dus op 1 of andere manier de value's opslaan voordat er weer een postback komt.. hoe kan ik dit het beste oplossen dan?

alvast bedankt!

Als ik het goed voorheb zou dit moeten lukken:

Voor uw Postback:
Session["boolTest"] = checkbox.checked;

Na de postback opvragen:

Hey,

redelijke tijd geleden heb ik ook iets gemaakt in ASP.
Ik weet het niet meer precies, maar idd worden de checkboxes opnieuw aangemaakt.
Wat een oplossing voor mij was (ik had knoppen) om de checkboxen static te maken.
Hierdoor worden ze niet meer opnieuw gemaakt en kun je de waardes uitlezen.
Deze static waardes worden mee gestuurd met de pagina waardoor deze niet verloren gaan.

Moet je even uit proberen hoe het precies werkt, maar ik denk dat het gebruik van statics wel een oplossing bied.

Succes,
Mathijs

Hey,

redelijke tijd geleden heb ik ook iets gemaakt in ASP.
Ik weet het niet meer precies, maar idd worden de checkboxes opnieuw aangemaakt.
Wat een oplossing voor mij was (ik had knoppen) om de checkboxen static te maken.
Hierdoor worden ze niet meer opnieuw gemaakt en kun je de waardes uitlezen.
Deze static waardes worden mee gestuurd met de pagina waardoor deze niet verloren gaan.

Moet je even uit proberen hoe het precies werkt, maar ik denk dat het gebruik van statics wel een oplossing bied.

Succes,
Mathijs

Dat klopt maar dit is enkel goed als er maar 1 gebruiker gebruik maakt van de applicatie. Voor meerdere gebruikers zijn de sessions aangeraden aangezien ze dan enkel aanpassingen kunnen aanbrengen in hun eigen sessie.

Indien je ze static maakt loop je de kans dat een andere gebruiker (indien er meerdere mogelijk zijn) wijzigingen zit aan te brengen terwijl je bezig bent, aangezien er dan maar 1 sessie is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan