Soortgelijke bestanden opspeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankmobo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Beste kenners,

Ik heb een zeer uitgebreide MP3 collectie, waarbij er (uiteraard) helaas ook wat dubbele bestanden tusen zitten.
Ik heb met een aantal programma's dit proberen op te lossen, maar geen van die doet wat ik wil. Ook zijn sommigen slechts trials.

Ik wil bijvoorbeeld de volgende 2 bestanden opzoeken:

Lil' Wayne - I'm Me
Lil Wayne - Im Me

En een daarvan verwijderen. Het kan wel zijn dat de bestanden volledig verschillen (grootte, datum, bitrate). De meeste programma's zoeken dan ook op zelfde grootte/datum/artiest/track/album of doorzoeken het bestand zelf.

Ik wil dus echter een programma die alle bestanden selecteert waarvan de bestandsnamen bijv. meer dan 90% overeenkomen. Ik heb tot dusver nog niet zo'n programma kunnen vinden, dus als één van jullie een oplossing weet, graag!

Frank

Gebruiikte programma's:
Doubel File Finder (Warpsoft)
Double Killer
Duplicate Cleaner
Fast Duplicate File Finder

Laatst bewerkt:
Wanneer je gewoon de zoekoptie van Windows gebruikt [CTRL+F] kun je vervolgens details aanzetten waarna je op de kolom Naam drukt, hierdoor worden alle zoekresultaten gesorteerd op naam.
Het is nu vrij makkelijk te zien welke namen hetzelfde zijn (of bijna hetzelfde)

Groeten Marcel

Bedankt :thumb:, maar dit gaat toch niet werken om een aantal redenen:

1) Ik gebruik Windows 7, dus ik kan überhaupt deze optie niet vinden.
2) Dan doe je het toch (semi-)handmatig.
3) Heb jij zin omdat bij 10.000 bestanden te doen? :)

OK, ik roep ook maar wat. :o
Ik wist niet dat het om 10.000 bestanden ging.

Groeten Marcel

Moet je de intersectie berekenen en vergelijken de beide bestandsnamen weergeven in een veldje en dan onmiddelijke verwijdering met prog maken ik ben zelf ook bezig in java om iets dergelijks te maken werkt aardig maar niet te gebruiken .

Bedankt voor de tip, maar ik ben (helaas) geen getalenteerde programmeur.
M.a.w.; ik kan niet programmeren. Als jouw programma af is, en ik kan het gebruiken, dan graag!

Bedankt voor de tip, maar ik ben (helaas) geen getalenteerde programmeur.
M.a.w.; ik kan niet programmeren. Als jouw programma af is, en ik kan het gebruiken, dan graag!

Ik zou het uw collectie niet omzeep willen halen en de scanner werkt alle type files die dan een link nalaat je weet comprimeren van een disk en of zip.

dubbele bestanden

Frank,

doet easy duplicate finder niet wat jij wilt of begrijp ik je verkeerd?
easy_duplicate_setup.exe
Daarmee werk ik

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan