geen connectie als client sitecom wl-600

Status
Niet open voor verdere reacties.

katfreak2

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
we hebben in onze huiskamer een router geplaatst als gateway (niet draadloos) en nu wilden we draadloos internet verkrijgen via een 2de router namelijk de sitecom wl-600. Standaart stond deze ingesteld als server en was de DHCP automatisch. het enige probleem is dat we nu dus eigelijk 2 afzonderlijke netwerken hebben. het ip-adres van de eerste router is 192.168.1.1 en de 2de is 192.168.0.1

nu is de bedoeling dat alle computers die aangesloten worden op de 2de router en hun DHCP krijgen van de eerste router en niet van de tweede. dus heb ik de sitecom wl-600 ingesteld als client met deze instellingen
ip-adres 192.168.1.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

nu is het probleem dat als ik wil verbinden met de wl-600 dat hij geen enkele verbinding meer accepteert :s
wat wel ging als hij op server stond. kan het zijn dat hij zijn DHCP niet doorstuurt ? en hoe kan ik dit oplossen:confused:

Wat je moet doen is dat DHCP-server gedeelte uitschakelen (dat heb je waarschijnlijk al gedaan nu), en dan een van de 4 LAN-aansluitingen doorverbinden met de router ervoor. Het grote verschil is dus dat je niet de WAN/Internet aansluiting doorverbind met router1 maar een LAN-aansluiting.

Succes,

Tijs.

Wat je moet doen is dat DHCP-server gedeelte uitschakelen (dat heb je waarschijnlijk al gedaan nu), en dan een van de 4 LAN-aansluitingen doorverbinden met de router ervoor. Het grote verschil is dus dat je niet de WAN/Internet aansluiting doorverbind met router1 maar een LAN-aansluiting.

Succes,

Tijs.

Bedankt ik heb gedaan wat je zei en het is volledig operationeel nu ^^

katfreak2

Fijn dat het gelukt is, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan