trema's en accents in Word 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carla cpe

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Beste Helpmij-meedenkers,

In Word 2007 kon ik heel simpel trema's en accents op klinkers plaatsen. Een é (nu even met kunst en vliegwerk gekopieerd) was: ' + e. Een ë was: " + e. Heel simpel. Ik heb deze tekens vaak nodig.
In Word 2010 lukt dat niet meer. De sneltoets is: Ctrl + ', e.
Ook heb ik geprobeerd het in Autocorrectie te veranderen, maar ook dat is niet gelukt.

Wie weet hoe ik dit standaard kan veranderen?
' + e = é

Alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes,
Carla

Je zou kunnen proberen om het toetsenbord zeg maar terug op Nederlands te zetten. (Rechts onderin staat dan EN en dan moet je hem op NL zetten)

Of anders,als je zo'n nummerblok naast de gewone toetsen hebt zitten,kan je het daarmee doen.
Alt + 130 is als het goed is é,en alt + 137 is ë (Ik kan het nu niet checken,heb een laptop waar niet zo'n nummerblok op zit)

En anders,als dat niet helpt,zou je ook nog bij invoegen kunnen klikken en dan symbool. Duurt natuurlijk wel veel langer en dat is nogal irritant.

Ik hoop dat het werkt!

Groetjes,
Melissa

Je zou kunnen proberen om het toetsenbord zeg maar terug op Nederlands te zetten. (Rechts onderin staat dan EN en dan moet je hem op NL zetten)
Geen goed plan, Nederlandse toetsenborden hebben een andere indeling, en bijna niemand heeft zo'n ding. Je kunt hem beter op "V.S. internationaal" zetten, daarmee wordt 'e é.

Taalbalk

Als ik rechtsonderin op EN klikt, verschijnt er een kleine, zwarte "taalbalk".
Deze staat op EN. Echter, dan gebeurt automatisch het volgende:

Ik klik op: Instellingen (venster Tekstservices en invoertalen verschijnt)
Floep! EN springt automatisch op NL in de taalbalk!

Ik klik verder:
- Tabblad Algemeen.
Hier staat:
EN (Engels, waaronder de toetsenbordindeling "Verenigde staten" en
NL (Nederlands, waaronder de toetsenbordindeling "Verenigde staten (internationaal)"
Welke van de twee???

- Tabblad Taalbalk (hier kan ik niet zoveel mee)
- Tabblad Geavanceerde toetinstellingen
knop: Toetsencombinatie wijzigen
De invoertaal staat hier op: Alt-links + Shift
Toetsenbordindeling wijzigen staat hier op: Ctrl + Shift.

Intussen weet ik niet wat ik hier zou moeten veranderen en op ik sowieso wel op de goede weg ben.
(Omdat ik vaak Spaans en Frans typ, wil ik de accenten zo efficient mogelijk typen).

Ik kom er helaas nog niet uit. Het leek me zo'n simpel probleem.
Wie heeft nog suggesties?
Bijvoorbaat veel dank!
Carla

Hij doet 't ineens!

Vanochtend zette ik mijn pc aan en begon met typen.
Helemaal automatisch typte ik toch weer '+ e en wat blijkt: hij doet 't ineens!!! éèüäáàïöòó
Onder Invoegen - Symbolen - Autocorrectie had ik alle accents en klinkers laten vervangen door klinkers met accents, maar dat werkte toen niet.
Nu is de pc uit geweest en zie daar...! Heel vreemd, misschien was het alleen een kwestie van pc opnieuw opstarten?

Misschien heeft iemand hier iets aan.
In elk geval bedankt voor het meekijken en meedenken.

Succes allemaal en groetjes,
Carla

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan