geen draadloze netwerken te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ooteman28

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Goede dag,

De laptop (acer) van mijn dochter kan niet meer op internet.
Als ik een nieuwe verbinding wil maken, en zoek naar wireless verbindingen/netwerken, wordt er geen een gevonden.
Weet iemand hoe dat kan?

Bedankt alvast voor het antwoord!

Groet,
Wim

Hi,
2 mogelijkheden denk ik:

- probeer de modem/router eens uit en aan te zetten

- er moet ergens op de laptop een schakelaar zitten om fysiek je wifi in/uit te schakelen Misschien is die omgezet

Bedankt voor het snelle reageren.
De enige knop waarmee je misschien de wifi aanzet is de knop met het satelietje erop. Dan krijg ik ook geen verbinding.
Mijn PC werkt feilloos op de router. Waarom zou ik hem dan uit en aanzetten? Met internetplusbellen heb ik 2 jaar terug veel problemen gehad, dus ik wil de router daarom niet uit en aanzetten.

Met vriendelijke groet,
Wim

Drivers-software opnieuw downloaden, de oude deïnstalleren (via Configuratiescherm -> Software), de nieuw gedownloade driver-software installeren en inrichten.

Natuurlijk geen garantie dat het werkt, want kan ook een dieper probleem in Windows zijn.

Succes,

Tijs.

Ik kan met de laptop van mijn dochter niet op internet komen (dat is ook het probleem).
En dan zou je nog het probleem hebben, drivers van welk apparaat downloaden?

Groet,
Wim

Nou, ik denk dat je de meeste kans maakt met...

[Mysterie-modus aan]
Welke driver is nodig als er geen draadloos Internet ies?
Iek pak mijn glazen bol... Iek kijk erin...
image.php

Het beeld is nog heel onduidelijk... Iek kijk nog een keer...
image.php

Jaa... Iek zie... Draadloze netwerkdriver-software, jaa, dat zou het moeten sein.
[Mysterie-modus uit]

Dus (desnoods bedraad of vanaf een andere pc) de draadloze netwerkkaartsoftware downloaden bij de fabrikant van de laptop (voor het besturingssysteem dat nu op die laptop draait). Indien opgehaald vanaf een andere pc, dan via usb-stick o.i.d. overbrengen naar de laptop.

Het is zowiezo een goed plan om de laptop ook eens bedraad aan te sluiten op de router. Werkt Internet dan wel, dan is de basis Windows TCP/IP software hoogstwaarschijnlijk op orde en is er grote kans dat het draadloze probleem ligt aan driver-software die momenteel dan níet in orde is.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor het snelle reageren.
De enige knop waarmee je misschien de wifi aanzet is de knop met het satelietje erop. Dan krijg ik ook geen verbinding.

.. misschien? Is er ook geen LED-je wat aan zou moeten gaan? Zie handleiding van laptop. Staat vaak op een CD. en anders evt. te downloaden bij de fabrikant.

Mijn PC werkt feilloos op de router. Waarom zou ik hem dan uit en aanzetten?
En dat had ik ergens al uit kunnen afleiden?..

Met internetplusbellen heb ik 2 jaar terug veel problemen gehad, dus ik wil de router daarom niet uit en aanzetten.

.. je hebt zelfs geen stroomstoring gehad de afgelopen 2 jaar? OK. Dan dit tot het laatst uitstellen

Met vriendelijke groet,
Wim

.. jammer genoeg geef je niet aan wat voor OS je gebruikt. Hoe heb je eerder andere beschikbare netwerken gevonden? Wordt normaal je draadloze netwerk door windows beheerd of door software van de fabrikant? Ook mijn glazen bol raakt hier een beetje troebel van.... :(

.. jammer genoeg geef je niet aan wat voor OS je gebruikt. Hoe heb je eerder andere beschikbare netwerken gevonden? Wordt normaal je draadloze netwerk door windows beheerd of door software van de fabrikant? Ook mijn glazen bol raakt hier een beetje troebel van.... :(

Rechtstreeks aangesloten op de experiabox kwam ik wel op internet.
Helaas werden er nog steeds geen draadloze netwerken gevonden.
Ten einde raad ben ik naar een familielid gegaan die meer verstand van computer heeft dan ik.
Hij kwam tot de conclusie dat de hardware niet goed is.
Daar de laptop 18 maanden oud is, ga ik van de week naar BCC om verhaal te halen. Op hen site geven ze aan dat op alle electonica 2 jaar garantie zit.

Groet,
Wim

Hardware-storing zou inderdaad nog kunnen, maar heb je wel die driver-software opnieuw geïnstalleerd en leverde dat geen resultaat?

Verder kan het zijn dat het energiebeheer-schema de draadloze netwerkkaart uitschakelt. Het Windows energiebeheer zou (normaal gesproken) bereikbaar moeten zijn met [Windows-toets]r toetscombinatie -> powercfg.cpl
Daarnaast kan het zijn dat de laptopfabrikant een eigen energiebeheer-programma heeft geïnstalleerd waarin dergelijke zaken te regelen zijn.

Tijs.

Hardware-storing zou inderdaad nog kunnen, maar heb je wel die driver-software opnieuw geïnstalleerd en leverde dat geen resultaat?

Verder kan het zijn dat het energiebeheer-schema de draadloze netwerkkaart uitschakelt. Het Windows energiebeheer zou (normaal gesproken) bereikbaar moeten zijn met [Windows-toets]r toetscombinatie -> powercfg.cpl
Daarnaast kan het zijn dat de laptopfabrikant een eigen energiebeheer-programma heeft geïnstalleerd waarin dergelijke zaken te regelen zijn.

Tijs.

Duidelijk antwoord.
Maar bij het energiebeheer-schema staat bij de de draadloze netwerkkaart de modus voor energiebesparing voor de accu op middelmatige - en bij de netstroom op maximale besparing. De draadloze netwerkkaart kan dus nergens aan op uitgezet worden.

Groet,
Wim

Ik zou bij netstroom juist verwachten minimale of géén besparing. Linksom of rechtsom: Ik zou (tijdelijk) eens alle energiebesparing uitzetten, incl. het vinkje in Apparaatbeheer bij het apparaat waarin staat dat Windows het apparaat mag uitschakelen om energie te besparen.
In datzelfde Apparaatbeheer is soms in tabblad Geavanceerd ook nog een (driver-eigen) instelling te vinden. Zet daarin Radio: Altijd aan (o.i.d.)

Levert dit niets op, en ook niet een mailtje naar de support-desk van de laptopfabrikant, dan misschien toch uitgaan van een hardware-storing, en dus een USB of Expresscard (wat maar te gebruiken is) draadloze netwerkkaart kopen en die inzetten. Als er garantie is, dan kan evt. daarop beroep worden gedaan (let er dan wel op dat je (veiligheidshalve) alle documenten en mailbestanden etc. ergens veiligstelt, want bij opsturen van de laptop is de inhoud van de harddisk 'vogelvrij', normaal gesproken).

Tijs.

De laptop hebben wij 7/8 naar BCC teruggebracht. Daar ze 2 jaar garantie geven, en de laptop 19 maanden oud is, kost het me waarschijnlijk niets. We hebben de volgende klachten opgegeven:
- laptop valt zomaar soms uit en is dan aan de onderkant zeer warm
- de laptop is dan niet meteen aan te krijgen
- de netwerkadapter wordt niet herken/is niet te vinden

Iedereen bedankt voor de hulp/suggesties.

Groet,
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan