Sony Vaio laptop defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ophem75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2004
Ik heb een Sony Vaio VGN-CS11S/p laptopje.
Erg blij mee. In december heb ik hem 2 jaar. D'r zit 2 jaar pick up and return garantie op.

Wat is nu het probleem?
Vorige week begonnen de problemen.
Ik startte de laptop op, liep weg en dacht bij terugkomst een inlogscherm te zien. Helaas stond de laptop uit. :shocked:
Ik start opnieuw op en krijg nu wel gewoon een inlogscherm en kan gewoon een paar uur werken.
Dit geintje herhaalde zich 2 dagen lang. Nu is het zo dat ik de laptop opstart, de ene keer krijg ik hem zover dat ik het inlogscherm te zien krijg of het windows is niet correct afgesloten - wilt u opstarten in de veilige modus scherm en dan klapt hij eruit. (echt helemaal uit.)
Maar meerendeels zet ik hem aan en gaat hij binnen 10 seconden helemaal uit. Hij start dus niet eens meer op.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
En natuurlijk: de HDD bevat mijn bestanden en natuurlijk heb ik geen backup gemaakt.
Zou ik een soort docking station kunnen kopen waar ik die hdd in kan klikken en dan hopelijk die data eraf kan krijgen.

Zoals vermeld: ik heb garantie en zal naar de leverancier gaan, maar ik wil nu eerst de data graag kunnen backuppen. De leverancier kan namelijk de veiligheid van die data niet garanderen.

Bedankt voor het meedenken en je reactie.

Ik zou meteen even je bon erbij pakken en naar Sony NL bellen en je probleem uitleggen. Normaal zou je je hardeschijf eruit kunnen halen,, maar ik een notebook gaat dat een beetje lastig hé

Is dat een idee?

Zit er op deze laptop niet een recovery partitie op.

Je zou hem dan terug kunnen zetten zoals je hem hebt gekregen, met behoud van bestanden, meestal zitten er een aantal opties waaruit je kunt kiezen hoe je het terg wilt zetten

Sony VGN-CS11S opstart problemen.

Ik heb een Sony Vaio VGN-CS11S/p laptopje.
Erg blij mee. In december heb ik hem 2 jaar. D'r zit 2 jaar pick up and return garantie op.

Wat is nu het probleem?
Vorige week begonnen de problemen.
Ik startte de laptop op, liep weg en dacht bij terugkomst een inlogscherm te zien. Helaas stond de laptop uit. :shocked:
Ik start opnieuw op en krijg nu wel gewoon een inlogscherm en kan gewoon een paar uur werken.
Dit geintje herhaalde zich 2 dagen lang. Nu is het zo dat ik de laptop opstart, de ene keer krijg ik hem zover dat ik het inlogscherm te zien krijg of het windows is niet correct afgesloten - wilt u opstarten in de veilige modus scherm en dan klapt hij eruit. (echt helemaal uit.)
Maar meerendeels zet ik hem aan en gaat hij binnen 10 seconden helemaal uit. Hij start dus niet eens meer op.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
En natuurlijk: de HDD bevat mijn bestanden en natuurlijk heb ik geen backup gemaakt.
Zou ik een soort docking station kunnen kopen waar ik die hdd in kan klikken en dan hopelijk die data eraf kan krijgen.

Zoals vermeld: ik heb garantie en zal naar de leverancier gaan, maar ik wil nu eerst de data graag kunnen backuppen. De leverancier kan namelijk de veiligheid van die data niet garanderen.

Bedankt voor het meedenken en je reactie.
...geachte Helpmij leden ..... Ik heb hetzelfde probleem....deze laptop, 1.5 jr oud, heb ik alleen in gebruik voor opdrachten in het buitenland, en heb al een keer problemen gehad en de battery vernieuwd ongeveer 9 maanden terug, maar wat blijktnu alweer problemen met opstarten gelijk aan de story als beschreven hierboven, hopelijk weet iemand wat de beste kan zijn en mij het directe telefoon/ adres gegevens van Sony NL kan verschaffen.

Heb zelf al geprobeerd op te starten zonder de battery met helaas geen succes.

Laatst bewerkt:
Je kunt de schijf van een notebook redelijk eenvoudig verwijderen, en als je notebook 1,5 jaar oud is heeft hij vrijwel zeker een SATA aansluiting, deze is 1 op 1 aan te sluiten in je "gewone" pc. Verplaats al je bestanden, maak desnoods een Ghost image ervan zodat als je je laptop terug krijgt, en dan is hij weer af fabriek, je zo je bestanden weer terug kunt zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan