• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

monsieur

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om in een werkblad de ALS formule of de auto-correctie toe te passen. Uiteindelijk wil ik als een cel die aan een formule vast zit op 0:00 (tijds-aanduiding) uitkomt, dat die 0:00 niet te zien is. Onzichtbaar zeg maar. Maar zodra het wel een waarde krijgt, dat dit wel te zien. Maar als de cel moet wel de waarde 0:00 blijven vertegenwoordigen want er wordt nog wel mee verder gerekend in een ander werkblad.

Ben ik een beetje duidelijk?? Ik hoop het want zit een beetje vast hiermee.

Code:
=ALS(A1-B1=0;"";A1-B1)

Joske

In de betreffende cel staat nu al: =aftekenen!A4

"aftekenen" refereerd naar een ander werkblad. Krijg de formule nog steeds niet goed. Hoe moet ik dit achter de huidige invoer zetten?

Monsieur,

Een voorbeeld bestand doet wonderen.

Monsieur

Via voorwaardelijke opmaak heb ik gezorgd dat als de cel 0 is de tekst in de cel niet zwart maar blank is. De tekst staat er dus wel maar is onzichtbaar.

Succes.:)

Monsieur

Via voorwaardelijke opmaak heb ik gezorgd dat als de cel 0 is de tekst in de cel niet zwart maar blank is. De tekst staat er dus wel maar is onzichtbaar.

Succes.:)

Ja sorry, misschien kom ik nu erg dom over, maar werk nog niet zo lang met de huidige versie excel. Waar vind ik "voorwaardelijke opmaak" ? Dacht dat ik al veel kon met excel, maar val nu toch redelijk in het niet.

Ja sorry, misschien kom ik nu erg dom over, maar werk nog niet zo lang met de huidige versie excel. Waar vind ik "voorwaardelijke opmaak" ? Dacht dat ik al veel kon met excel, maar val nu toch redelijk in het niet.

Laat maar ik heb het al gevonden!! haha. Bedankt!!!

monsieur,

Ook ik dacht dat ik redelijk veel van Excel wist maar sinds ik op dit forum actief ben weet ik dat dat niet zo is.
Je blijft hier leren.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan