Kan ik hiermee draadloos internetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AveragePCer

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2004
Ik probeer een oude computer van familie aan te sluiten op draadloos internet, maar ik weet niet zeker of de pc daarvoor voldoet. Er zit een netwerkkaart in, de via compatable fast ethernet adapter. Kan ik daarmee draadloos internetten? Het is me nog niet gelukt een draadloze verbinding tot stand te brengen, die staat sowieso niet bij netwerkverbindingen, maar als deze computer het niet kan hoef ik niet verder te zoeken.

Nee, draadloos gaat daarmee niet lukken... wel met een (utp) kabeltje...

Ok, en zou er nog iets anders op de pc kunnen zitten dat daar voor zorgt? Of had dat dan bij netwerkadapters moeten staan onder apparaatbeheer?

Inderdaad zou deze dan bij de netwerkadapters hebben gestaan.

Je kunt natuurlijk wel een USB WiFi stick gebruiken om draadloos contact te maken...

Inderdaad, zoiets als die tweede (van Alternate), die van Mycomm is voor Bluetooth... maar dat had je al gezien...

Ik begrijp dat er in huis dus al een draadloze router/modem (thuisnetwerk) aanwezig is....

Inderdaad, zoiets als die tweede (van Alternate), die van Mycomm is voor Bluetooth... maar dat had je al gezien...

Ik begrijp dat er in huis dus al een draadloze router/modem (thuisnetwerk) aanwezig is....
Ja, er is een modem die een draadloos signaal afgeeft, dus dat is dan voldoende?

Dat is precies wat je nodig hebt...

(Nu maar hopen dat iemand nog weet wat de WEP of WPA code van het netwerk is (beveiliging)... :) )

Ik heb zo'n USB wireless adapter gekocht en dat werkt, alleen is het signaal op de 2e verdieping te slecht. De modem staat beneden. Is het mogelijk dit signaal te versterken zodat ze toch draadloos kunnen internetten op zolder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan