Virus speelt muziekje af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmoolenaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Hallo,
Ik heb een irritant probleem met mijn computer! Mijn computer speelt op willekeurige momenten een deuntje met dierengeluiden af. Ik heb al de nodige scans gedaan maar helaas geen oplossing gevonden. (Eset Nod 32 / Ccleaner / Ad-aware Wellicht dat jullie adh van dit Hijackthis logje enkele tips hebben?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 12:17:06, on 29-7-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
@ baws.
Ik heb hier inderdaad ook last van, Heb alles wat op achtergrond stopt maar die boerderij geluiden blijven toch om de zoveel minuten komen. Enig idee wat het zou kunnen zijn?

Hmm, Nee. Dat MorphVOX blijkt gewoon een add-on te zijn waarmee je boerderij geluiden kunt afspelen. Ook heb ik het niet geïnstalleerd op m'n desktop dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. Toch bedankt voor de reactie! Dan maar weer ff computer opnieuw installeren.

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Als aanvulling op het rare countrymuziekje met schaapgeluiden, hoor ik ook het bekende windows muisklik geluidje.
Opvallend is dat het alleen gebeurt als er een actieve internetverbinding is.

Nod32 en superantispyware hebben niets gevonden..

Graag hulp !

Dank.

kunnen julie iets duidelijker zijn wat voor geluiden het zijn?
alleen dieren of ook mensen welke dieren enz das makkelijker vinden

Het is inderdaad een soort countrymuziekje met schaapgeluiden en duurt ongeveer 10 seconden.
Heb verder geen menselijke geluiden gehoord...

als het liedje komt kijk een bij taakbeheer en kijk dan of een process steeds meer gebruikt bijvoorbeeld internet explorer

Ik zie niet veel bijzonders in taakbeheer terwijl het muziekje afspeelt.
iexplorer draait niet, maar het lijkt alsof audiodg.exe wel iets groter is als normaal.
Weet dit alleen niet zeker, kan het ook helemaal mis hebben.

Weet niet of het iets bijdraagt, maar het lied begint met een Haan vervolgens een koe, schaap, paard en ook nog een hond.
Terwijl hoor je tijdens de vage uptempo western muziek iets wat lijkt op zweepslagen of schoten...
Erg raar.

Soms hoor ik het uren niet, dan weer 2x in 5 minuten terwijl ik een potje Fifa10 speel.

Ik zie niet veel bijzonders in taakbeheer terwijl het muziekje afspeelt.
iexplorer draait niet, maar het lijkt alsof audiodg.exe wel iets groter is als normaal.
Weet dit alleen niet zeker, kan het ook helemaal mis hebben.

Weet niet of het iets bijdraagt, maar het lied begint met een Haan vervolgens een koe, schaap, paard en ook nog een hond.
Terwijl hoor je tijdens de vage uptempo western muziek iets wat lijkt op zweepslagen of schoten...
Erg raar.

Hier precies hetzelfde probleem, maar zonde iexplorer ( gebruik Firefox ) en audiodg.exe

Trouwens, wanneer ik tijdens het 'muziekje' het audiodg.exe process kill, wordt deze direct weer gestart en gaat het geluid verder waar het gebleven was.

hebbe jullie allebei windows 7 of welke versie?
het lijkt erop dat je een win32 virus hebt
kijk eens of je een audio updat hebt van windows of drivers opnieuwe kunt update/herinstalle

Laatst bewerkt:
Ik draai inderdaad Windows 7 32-bits.
Ik moet wel zeggen dat Eset Nod 32 bij mij aangeeft dat er een win32 memboot trojan is gevonden.
Wanneer ik kies voor clean, geeft Eset Nod 32 aan dat de actie niet uitgevoerd kan worden...
Ik zal thuis eens kijken of dit te verhelpen is met een driverupdate.

hebben jullie toevallig allebei windows update uitstaan.

Windowsupdate staat aan.
Heb de laatste updates begin deze week geinstalleerd.
Is er soms een update voorbij gekomen die soortgelijke problemen op zou moeten lossen?

Geen idee, maar probeer eens drivers update dan ;) hollaa

Oorzaak - Virus muziekje

Ik heb het virus ook, ik hoor om de 5 minuten geluiden van allemaal dieren. Het komt steeds vaker en er komen er nu ongeveer 4 tegelijk.

Ik ben er net achter gekomen waar het door veroorzaakt word. Ik had taakbeheer al aanstaan voor als het weer kwam. Ik sloot iexplore.exe af, en het was weg. Daarna kwam het weer en heb ik het weer afgesloten met iexplore.exe

Het ligt bij mij zeker weten aan iexplore.exe, nu nog de oplossing vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan