• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen invoegen met formules in kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fosters

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Beste forumgebruikers,

Momenteel heb ik een groot excelbestand met in rij 1 de titels van de kolommen. In de rijen hieronder staan alle gegevens, met formules in de kolommen E en U.

Wanneer ik nu rijen invoeg worden de formules niet automatisch mee overgenomen en moet ik deze eerst toevoegen. Het is wel mogelijk rijen te kopieren, maar dat is niet de bedoeling. (Ik maak gebruik van een code in VBA die de laatste wijzigingsdatum van een rij in een cel zet, deze veranderd dan, terwijl de rij niet is gewijzigd, enkel gekopieerd.)

Nu de vraag: hoe is het mogelijk om er altijd voor te zorgen dat wanneer er een rij toegevoegd wordt, deze automatisch ook de formules in kolommen E en U toevoegd.

Het bestand wordt door meerdere mensen gebruikt, dus een zo eenvoudig mogelijke oplossing lijkt me ook in dit geval de beste ;)

Nu de vraag: hoe is het mogelijk om er altijd voor te zorgen dat wanneer er een rij toegevoegd wordt, deze automatisch ook de formules in kolommen E en U toevoegd.
Ik verwacht dat je met een voorbeeld een sneller antwoord krijgt.

Fosters,

als je van de gegevens tot nu toe een lijst maakt, dan worden evt formules wel gekopieerd!

Een lijst maken doe jwe als volgt:
selecteer het hele bereik met gegevens, rechtsklik en kies voor Lijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan