DELBRD.DLL fout opgetreden, kan de opgegeven module niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Nadat ik een fake antivirus van mijn computer heb weg gekregen door de hulp van helpmij.nl:thumb:, zit ik nog alleen hiermee.
elke keer als ik mijn pc opstart zie ik deze melding.

Fout opgetreden, kan c:\windows\DELBRD.DLL niet vinden
kan de opgegeven module niet vinden!

Wie kan mij hierbij helpen? wat is dat precies en hoe fix ik het??

Alvast Bedankt voor de mensen die hiervoor tijd nemen.

hoi ben ik weer :P

druk eens vlaggetje + r en typ "msconfig" zonder haakjes!
ga dan naar opstarten of boot en vink daar uit wat niet hoeft op te starten perse (dus ook je programma's die je normaal wel wilt opstarten!)

herstart> is de melding weg? 1 voor 1 alles weer aanzetten totdat je de "culprit"(engels... sorry weet nederlands niet meer) hebt gevonden.

*edit* culprit = boosdoener :P schoot me opeens te binnen

Waarschijnlijk heeft dat DELBRD.DLL ooit op je systeem gestaan, maar is verwijderd door je anti-malwaremaatregelen. Het wordt nog wel (geprobeerd) te starten bij de aanroep van Windows, maar het aangeroepen bestand is niet meer aanwezig.

Download en start AutoRuns
Klik op het 'verrekijkertje' en zoek daarmee naar: delbrd.dll
Vink die aanroep uit in AutoRuns.
Zoek (volledigheidshalve) een paar keer naar die zoekterm totdat je alle aanroepen hebt uitgeschakeld.

Succes,

Tijs.

Waarschijnlijk heeft dat DELBRD.DLL ooit op je systeem gestaan, maar is verwijderd door je anti-malwaremaatregelen. Het wordt nog wel (geprobeerd) te starten bij de aanroep van Windows, maar het aangeroepen bestand is niet meer aanwezig.

Download en start AutoRuns
Klik op het 'verrekijkertje' en zoek daarmee naar: delbrd.dll
Vink die aanroep uit in AutoRuns.
Zoek (volledigheidshalve) een paar keer naar die zoekterm totdat je alle aanroepen hebt uitgeschakeld.

Succes,

Tijs.

Dank je wel, ik krijg geen melding van delbrd.dll meer. Handig programma die autoruns. Wat ik nu heb is de volgende melding:

foutopgetreden.JPG

"Er is een fout in generic host process for win32 services opgetreden. Dit programma is afgesloten."

Ook verandert mijn taskbar en de brouwser naar klassiek zonder dat ik het terug kan veranderen naar win xp look via eigenschappen.:(

klassiek_layout.JPG

ik hoop dat je mij daar ook bij kan helpen.

tnx!

Laatst bewerkt:
Tsja, voor die laatste vraag kan het van alles zijn. Wat ik zou doen is de stappen die ik aangeef in deze discussiedraad, met uitzondering van het installeren van de Windows Installer 4.5

Lees die discussiedraad in zijn geheel door, omdat ik later alsnog een methode geef om een data-cd te branden die je voor het SFC /SCANNOW gedeelte nodig kunt hebben.

Succes,

Tijs.

Tsja, voor die laatste vraag kan het van alles zijn. Wat ik zou doen is de stappen die ik aangeef in deze discussiedraad, met uitzondering van het installeren van de Windows Installer 4.5

Lees die discussiedraad in zijn geheel door, omdat ik later alsnog een methode geef om een data-cd te branden die je voor het SFC /SCANNOW gedeelte nodig kunt hebben.

Succes,

Tijs.

ok ik ga dat goed doorlezen en volgen, hoe zit het met de 1ste vraag? win32 fout. dat is een hele belangrijke bestand.
Wat moet ik daar aan doen?

4materasu

Meestal te danken aan bestandscorruptie of veranderingen die malware aangebracht heeft in het bestand.
Hopelijk met SFC /Scannow op te lossen.

Laat het gedeelte met Dial-a-fix maar achterwege, veiligheidshalve, omdat die niet is aangepast aan het gebruik van Internet Explorer 8. Richt je dus alleen op SFC /Scannow

Tijs.

Meestal te danken aan bestandscorruptie of veranderingen die malware aangebracht heeft in het bestand.
Hopelijk met SFC /Scannow op te lossen.

Laat het gedeelte met Dial-a-fix maar achterwege, veiligheidshalve, omdat die niet is aangepast aan het gebruik van Internet Explorer 8. Richt je dus alleen op SFC /Scannow

Tijs.

Als ik het goed begrijp moet ik dit doen.(Dit is wat je in de aangegeven discussiethread had aangeraden)

"Daarnaast zou je Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow kunnen doen, maar dan heb je wel een XP cd nodig die op hetzelfde Service Pack niveau is als je XP (dus stel dat je SP3 geïnstalleerd hebt, dan heb je een XP installatiecd nodig waar ook SP3 in geïntegreerd is).
Zoek op Google naar: slipstream sp3 xp
om informatie te krijgen hoe zo'n cd te maken. PS: Die cd hoeft voor dit doel NIET opstartbaar te zijn!

Verder informatie over sfc: hier

Succes,

Tijs. "

Vraagje: sinds ik een noob ben in hardware en software kennis van de computer, ik moet dus de xp installatie cd hebben die ik heb gebruikt en sp3 erop mergen. dan branden op een andere lege cd En daarnaa de stappen volgen van start->uitvoeren->sfc /scannow etc. toch?

Ik heb gelezen hoe je het moet mergen en sinds ik het niet vandaag kan doen wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn zodat ik het in 1 keer goed kan doen. Vandaar dat ik zoveel vragen stel :D. Bedankt voor je tijd:thumb:

Verderop in die discussiedraad beschrijf ik hoe je SP3 kunt mergen, zodat je een geupdate XP cd kunt maken.
Je kunt ook je eigen methodes gebruiken

Je moet op het moment dat je SFC /Scannow gaat doen een XP CD hebben met het juiste SP erin geïntegreerd en in dezelfde taal van XP die nu op de harddisk staat.
Het is voor SFC /Scannow niet nodig dat van die CD kan worden opgestart. Er toch een opstartbare versie van maken met (bijv.) nLite kan handig zijn als je ooit een reparatie-installatie van XP moet starten terwijl XP van de harddisk niet meer opstart.

Succes,

Tijs.

Verderop in die discussiedraad beschrijf ik hoe je SP3 kunt mergen, zodat je een geupdate XP cd kunt maken.
Je kunt ook je eigen methodes gebruiken

Je moet op het moment dat je SFC /Scannow gaat doen een XP CD hebben met het juiste SP erin geïntegreerd en in dezelfde taal van XP die nu op de harddisk staat.
Het is voor SFC /Scannow niet nodig dat van die CD kan worden opgestart. Er toch een opstartbare versie van maken met (bijv.) nLite kan handig zijn als je ooit een reparatie-installatie van XP moet starten terwijl XP van de harddisk niet meer opstart.

Succes,

Tijs.

Duidelijk. Ik probeer het zo snel als ik tijd heb en laat weten of het heeft geholpen. :thumb:

Nog even een paar toevoegingen:
a. Als je SFC /Scannow gebruikt en er wordt naar de CD gevraagd, je stopt de CD erin en (toch) blijven meldingen komen dat de CD erin moet, gewoon meerdere malen op Opnieuw klikken. Stug volhouden totdat de voortgangs-balk helemaal vol is.
b. Als je een opstartbare versie maakt voor evt. (herstel-)installatie later, dan is het wél van belang dat je de juiste versie hebt (dus een OEM, Retail, Systembuilder etc. versie), juiste soort (dus XP Home of XP Professional) etc. Natuurlijk heeft dit laatste geen (directe) betrekking op je huidige probleem, als SFC /Scannow je probleem zou oplossen.

Tijs.

a. Als je SFC /Scannow gebruikt en er wordt naar de CD gevraagd, je stopt de CD erin en (toch) blijven meldingen komen dat de CD erin moet, gewoon meerdere malen op Opnieuw klikken. Stug volhouden totdat de voortgangs-balk helemaal vol is.
b. Als je een opstartbare versie maakt voor evt. (herstel-)installatie later, dan is het wél van belang dat je de juiste versie hebt (dus een OEM, Retail, Systembuilder etc. versie), juiste soort (dus XP Home of XP Professional) etc. Natuurlijk heeft dit laatste geen (directe) betrekking op je huidige probleem, als SFC /Scannow je probleem zou oplossen.

Tijs.

Top. Al weet ik niet wat je precies zei bij B over OEM, Retail enz :p, maar ik concentreer me op de oplossing van dit probleem en hou me tot stap A. Een opstartbare cd maken kan later ook hoop ik.

Tijs.

ik heb eindelijk tijd om de sfc/scannow uit te voeren en ik ben op het punt om de slipstream gedeelte uit te voeren.
Door dit alles raak ik mn bestanden toch niet kwijt? anders kijk ik even waar ik ze kwijt kan.

4materasu

sfc /scannow richt zich alleen op de aanwezigheid en integriteit van Windows bestanden. Je persoonlijke (mail- etc.) bestanden blijven buiten het blikveld, en lopen dus geen gevaar.

Tijs.

sfc /scannow richt zich alleen op de aanwezigheid en integriteit van Windows bestanden. Je persoonlijke (mail- etc.) bestanden blijven buiten het blikveld, en lopen dus geen gevaar.

Tijs.

ok, heb de cd inhoud gekopieeerd naar winxpsp3 en ben sp3 a/h downloaden, duurt het altijd zo lang? schattijd was 30min.

En in het volgende wat ik volg staat sp3 downloaden naar de hoofdmap van C: dus niet in de map winxpsp3 die ik moest aanmaken toch?( voor de zekerheid)

"Indien SP3: De inhoud van de XP cd-rom kopieren op de C: schijf, in de nieuwe map C:\WinxpSP3
Dan SP3 integreren:
1. download SP3 voor XP NL naar de hoofdmap van C:
2. Start -> Uitvoeren -> Code:
C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /Integrate:C:\WinxpSP3Daarna de inhoud van C:\WinxpSP3 map op een CD branden.

Succes,

Tijs. "

Laatst bewerkt:
Inderdaad, je moet het gedownloade SP3 in de hoofdmap van C: zetten. Zou je dat niet doen, dan klopt de aanroep van stap 2 niet meer en worden de XP installatiebestanden in de map C:\WinxpSP3 niet geupdate naar het niveau van SP3.

En inderdaad is SP3 een groot bestand (meer dan 300 megabyte) wat best wel wat tijd kost om te downloaden.

Succes,

Tijs.

Inderdaad, je moet het gedownloade SP3 in de hoofdmap van C: zetten. Zou je dat niet doen, dan klopt de aanroep van stap 2 niet meer en worden de XP installatiebestanden in de map C:\WinxpSP3 niet geupdate naar het niveau van SP3.

En inderdaad is SP3 een groot bestand (meer dan 300 megabyte) wat best wel wat tijd kost om te downloaden.

Succes,

Tijs.

Ok dit is vreemd, ik wilde eigenlijk kijken of ik nog nieuwe berichten had hier op helpmij.nl en ik kom erachter dat ik dit keer geen melding van fouten heb gekregen. En ik krijg ook geen problemen met het klassieke taskbar noch het geluid!
Om duidelijk te zijn, ik heb nog geen sfc/scannow stap uitgevoerd, ik zou dat net gaan doen net toen ik klaar was met het branden van winxp met sp3.

Ik had eerst per ongeluk sp3 "uitgevoerd" in plaats van "opslaan" van de microsoft website. Zou dat het hebben gefixed? Verder heb ik niks gedaan aan het systeem. Is er een manier om te kijken of win32 nu wel goed is?

Voor de rest wil ik je bedanken voor al je hulp en ik hoop dat het niet meer gebeurt. :D

4materasu

Laatst bewerkt:
nvm, ik heb het alweer, normaal komt het gelijk maar dit keer een half uur later
:rolleyes: ik ga nu die scannow stap doen sigh

Succes,

Tijs.

Hey Tijs,

Ik heb al die stappen gevolgd en er werd geen cd gevraagd. Dit is wat ik precies heb gedaan:

Zoals door jou aangegeven een slipstream van sp3 gemaakt en op een nieuwe cd gebrand met de gekopieerde windows bestanden en al.
- Start --> uitvoeren --> het vogende ingevoerd: "cmd /k sfc /scannow"
- Daarna zag ik de zwarte venster en een kleine venster die zegt dat het aan het controleren is of all beveiligde-bestanden in de oorspronkelijke versie aanwezig zijn. Na zo'n 7-10 min wat dat klaar en toen was er alleen dat zwarte venstertje van dos er nog.

4materasu

Ok, dat zou betekenen dat de 'goede' versies van de bestanden gewoon op de harde schijf gevonden zijn (er wordt uit een paar mappen geput voor de sfc /scannow actie, en als het bestand daar niet te vinden is wordt de CD-rom geraadpleegd). Het zwarte DOS-venster mag hierna gesloten worden.

Is het probleem er nog steeds? Heb je de pc al geherstart en daarna gekeken of dezelfde foutmelding weer ontstaat?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan