Exe veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist zelf een programmaatje gemaakt, maar heb liever niet dat dit door hackers gewijzigd wordt en wordt doorverkocht. Daarom wil ik zorgen dat mijn exe-file niet veranderd kan worden.
Ik dacht herinnerd te hebben dat exe-bestandjes toch al niet veranderd kunnen worden.
Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Alvast bedankt,

Geert

Hoe kan ik mijn software daar dan het best tegen beschermen?

Ik heb zojuist zelf een programmaatje gemaakt, maar heb liever niet dat dit door hackers gewijzigd wordt en wordt doorverkocht.

Een begrijpelijke gedachte, en het kan nooit kwaad je daar in te verdiepen. Maar in de meeste gevallen is je software gewoon niet interessant/bekend genoeg en hoef je daar niet echt bang voor te zijn.

Daarom wil ik zorgen dat mijn exe-file niet veranderd kan worden.
Ik dacht herinnerd te hebben dat exe-bestandjes toch al niet veranderd kunnen worden.
Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Nee, dat klopt niet. Het is nog steeds mogelijk de executable te wijzigen.

Hoe kan ik mijn software daar dan het best tegen beschermen?

Door jezelf in het onderwerp te verdiepen en vervolgens die kennis toe te passen, of software gebruiken die daar speciaal voor geschreven is. Alle software is echter te kraken, dus welke optie je ook kiest, het staat en valt met de kennis van de hacker.

(waarschijnlijk is de code van al je prgramma's trouwens gewoon te achterhalen op dit moment - daar ik niet vermoed dat je deze al hiertegen hebt beveiligd)

ik weet het niet zeker maar misschien is dit ongeveer wat je zoekt:rolleyes:

Groetjezz,
Nick:D

rechter muisknop op progje, eigenschappen, en dan “alleen lezen” selecteren, ik weet niet of het ook werkt.

ps: Goede vraag:thumb:

edit:

moet het progje nog gebruikt kunnen worden?

Laatst bewerkt:
Ja, maar er zijn ook programma’s die het “versleutelen” en dan moet je gewoon het wachtwoord invoeren en kan je ermee doen wat je wilt...

Maar dat is dus niet de bedoeling.

En dat wou ik gewoon ff weten.

Allemaal bedankt voor de reacties,

Sorry dat ik zo lang niet kon reageren, maar ik was op vakantie zonder internet/pc.

Ik kan dus als conclusie trekken dat het beveiligen van mijn software tegen veranderingen weinig nut heeft.

software

Waarom laat je het niet registreren zo iets als patent dan kun je het ook nog verkopen:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan