Actief werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copyright

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ik wil afhankelijk van het bewuste werkblad een specifiek formulier opstarten. Dus ik heb bijvoorbeeld een macro ActiveBlad en ik wil dat als ik blad 1 actief heb dat hij macro a opstart als ik blad 2 actief heb dat hij macro b opstart enz enz. Heeft iemand enig idee hoe ik dit aanpak?

Alvast bedankt.

Je kunt met ActiveSheet.Name de naam van het actieve werkblad toewijzen aan een variabele, en dan met een Select Case, of een If..Then..ElseIf..End bijvoorbeeld de verschillende formulieren laten openen.

Je kunt met ActiveSheet.Name de naam van het actieve werkblad toewijzen aan een variabele, en dan met een Select Case, of een If..Then..ElseIf..End bijvoorbeeld de verschillende formulieren laten openen.

Volgens mij is dit nog een omweg. Je kunt met ActiveSheet.Index het sheetnummer opvragen. je kunt dan direct over het te gebruiken sheetnummer beschikken. Voordeel hiervan is dat je ook geen problemen krijgt met eventueel unicode namen in andere talen. Toegegeven, niet veel mensen zullen hier arabische/koreaanse excels ondersteunen / gebruiken maargoed :p

Je kunt met ActiveSheet.Index het sheetnummer opvragen
Het gevaar schuilt hem dan hierin dat wanneer je gaat schuiven met je werkbladen dat de nummers niet meer overeenkomen met je Selct Case-nummers.
M.i. is het daarom beter om ActiveSheet.CodeName te gebruiken, omdat deze nooit wijzigt door te verschuiven of je blad een andere naam te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan