notebook geschikt voor studie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

knock

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Hoi allemaal!

Ik zoek op dit moment een nieuw notebook voor mijn studie. In de Mediamarkt hebben ze eentje in de aanbieding. Het gaat om een Toshiba:

Toshiba Notebook C650-15J
Intel pentium Processor T4500(2.3 GHz)
4GB werkgeheugen
320 GB opslagcapaciteit
DL DVD+/-RW brander
15.6'' Toshiba TruBrite beeldscherm met LED backlight
802.11 b/g/n WLAN
Cardreader
Webcam
Windows 7 home premium 64-bits

Meer info: http://nl.computers.toshiba-europe....Satellite-C650-15J/1087539/toshibaShop/false/

Dit notebook kost 477 euro

Ik heb niet zoveel verstand van computers:P. Dus ik wil graag jullie mening horen: is dit notebook geschikt voor mij?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Dat ligt er maar net aan welke studie je gaat doen.

Maak je allee verslagen dan is deze prima. Maar heb je zware programma's nodig voor foto en videobewerking dan zou ik verder kijken en ben je dus ook gelijk meer kwijt.

Die gaat voldoen, maar lees vooral ook even dit topic door (ook vanavond gestart). Eigenlijk zou ik jou precies hetzelfde willen adviseren. (De opmerkingen over video zijn niet op jou van toepassing)

Die gaat voldoen, maar lees vooral ook even dit topic door (ook vanavond gestart). Eigenlijk zou ik jou precies hetzelfde willen adviseren. (De opmerkingen over video zijn niet op jou van toepassing)

Bedankt voor het advies!

Behalve toshiba heb ik nog twee andere notebooks gespot!

Acer: http://www.acer.nl/acer/productv.do...1&ctx1.att21k=1&CRC=723097806#wrAjaxHistory=1
Prijs: 579 euro bij bol.com

HP: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/n...-3329744-3848802-3848802-4156509-4207934.html
Prijs: 499 euro bij its

Which one is the best?

't was even vergelijken, maar mijn mening is:

1. Toshiba
2. HP
999. Acer.

Argumenten voor de Toshiba: snellere processor en slechts een iets langzamere hdd. Beide videochips/kaarten zijn vergelijkbaar en last but not least: reputatie Toshiba t.o.v. vele andere merken.
Uit principe doe ik over Acer geen uitspraken (forgive me)

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf een fan van HP
De G series zijn tamelijk sterk en het ziet er best wel strak uit.

Ik zou voor de HP gaan

Groet

't was even vergelijken, maar mijn mening is:

1. Toshiba
2. HP
999. Acer.

Argumenten voor de Toshiba: snellere processor en slechts een iets langzamere hdd. Beide videochips/kaarten zijn vergelijkbaar en last but not least: reputatie Toshiba t.o.v. vele andere merken.
Uit principe doe ik over Aver geen uitspraken (forgive me)

Geen probleem! Het is duidelijk :) Thanks!
ik bedoel krachtig,, qua vermogen en prestaties

Hoe lang gebruik je al HP? Heb je ooit een probleem gehad met de BIOS?
Ik heb thuis nog een toshiba (2 jaar oud). Nu ligt het bij de reparatie, want de BIOS is kapot gegeaan. Is dit bij jouw HP gebeurd?

Mijn hp werkt prima, nooit problemen gehad met BIOS, start gewoon goed op. Hij is nu wel een beetje traag aan het worden, maar mijn hdd is een beetje vol. Verder is ie vlot. Trouwens, ik heb nu geen g serie, maar ie dv-9 serie.

Groet

Onzin. HP is een van de beste merken.

Wat moet je niet kopen:
  • Acer
  • Packard Bell
  • Point of View

Wat zijn wel goede merken:
  • ASUS
  • Toshiba
  • Hewlett Packard (HP)
  • Compaq
  • Dell

Verder zal die laptop zeker voldoen aan jouw studie:thumb:

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Compaq en HP zijn één groot bedrijf. Allebei zijn ze een van de grootste bedrijven en zijn de marktleider in laptops. Al jaren beoordeeld de consumentenbond hen als gewoon een van de beste merken. En precies zijn ze daar zeker!

Compaq en HP zijn één groot bedrijf. Allebei zijn ze een van de grootste bedrijven en zijn de marktleider in laptops. Al jaren beoordeeld de consumentenbond hen als gewoon een van de beste merken. En precies zijn ze daar zeker!

tog vind ik het wel knap dat hp laptops vaker kapot gaan dan acer laptops

weet ook dat acer een groot bedrijf is

consumentenbond kan dat meschien wel zeggen maar hebben ze zelf wel eens onderzoeken zoals tweakers gedaan?
of luisteren alleen naar de consument?

Knock, veel plezier met je laptop. ONGEACHT het MERK/BEOORDELING

Onzin. HP is een van de beste merken.

Wat moet je niet kopen:
  • Acer
  • Packard Bell
  • Point of View

Wat zijn wel goede merken:
  • ASUS
  • Toshiba
  • Hewlett Packard (HP)
  • Compaq
  • Dell

Verder zal die laptop zeker voldoen aan jouw studie:thumb:

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

ik zou juist zeggen:

betere merken:
  • Asus
  • Toshiba
  • Sony

Middelmatige merken:
  • Apple
  • Dell
  • Lenova

slechtere merken:
  • Acer
  • Gateway
  • Hp

Er zullen vast wel mensen zijn die goede ervaringen hebben met Acer, Gateway of Hp
en er zullen vast wel mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Asus, Toshiba of Sony
maar in percentage klopt het wel,(ik ben zelf ook een fan van hp) Bron(is al eerder gebruikt):http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan