gaming pc budget 700-900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
die opmerking kan je in de prullenbak gooien slaat helemaal nergens op.
Het bewijs dat ATI beter is bestaat niet, het bewijs dat Nvidia beter is bestaat niet.
Heb het idee hier een stel ATI fanboys zitten

Die benchmarkresultaten tonen net dat crossfire 5770 beter is dan gtx 460, single haalt ie 26 fps, dus crossfire gaat dat rond de 45 fps zijn, twee verschillende benchmarks mag je niet vergelijken indien het testsysteem/instelingen niet dezelfde zijn.

De crossfireproblemen zijn al lekker lang weg (ook sli is al volkomen goed). Je moet echt geen computerexpert zijn om crossfire te doen werken.

Dus op idle is het niet zo veel verschil, waarschijnlijk betaal je op idle minder voor crossfire 5770 op de energiefactuur dan voor de 460.

Trek hier je conclusies uit. En trouwens, wanneer nvidia beter zou zijn, zou ik het wel degelijk zeggen. Maar momenteel is ati echt beter. Net zoals met deze generatie processoren intel beter is, niet veel beter is dan amd, maar beter is. Alleen de socket is amd echt wel enkele malen beter in dan intel.

ATI ATI ATI !!! :)
hehe nee dat slaat nergens op.

Je kunt een voorkeur hebben kwa merk dat wel. En dat geld ook voor de mensen die de benchmarks maken.
Met de 2 gegeven benchmarks schep je wel verwarring.
Far-cry en Crysis zijn juist DE spellen waar ATI in zuigt :)

Je hebt hier bv ook een benchmarks met verschillende ATI en Nvidia kaartjes.
Verspreid over meerdere games / apps
http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=558&Itemid=72

Globaal moet je zien dat de GTX460 met performance tussen de ATI5830 en ATI5850 hangt.
Alleen de GTX460 is hierin Het beste geprijst. <200,-

DE GTX465 hangt net onder de 5850. De GTX470 zit boven de 5850 en net onder de 5870.
De GTX480 is de snelste van Nvidia en zit kwa performance boven de 5870.
En op de top of the mountain staat (Alsnog) de onverslaanbare ATI5970.

Zo heeft ieder merk ook z'n voor en nadelen.
Ati heeft als voordeel dat het eyefinity heeft => mogelijkheid tot 3 schermen op 1 videokaart.
En zijn in het algemeen iets zuiniger en koeler.

Nvidia daarin tegen heeft Physics ondersteuning. => berekeningen door de GPU ipv de CPU.
Ook heeft Nvidia al 3D gaming, wat ATI nog niet heeft.

Laatst bewerkt:
@buttniple dat is nogmaals bull**** sorry hoor maar als je alleen maar onzin gaat praten heeft dat geen zin.

Het feit is en blijft dat de GTX 460 goedkoper is, energie zuinige en maar 1 kaart is.(doordat het 1 kaart is is hij zuiniger)

@enkelproblemen lees eerst voordat je iets hard probeert te maken
Ik weet niet of je de benchmarks hebt gezien die ik heb gepost, maar jij wilt dus ± 60 euro extra betalen voor 2-5 frames per seconde, meer energie verbruik en 2 kaarten?

Laatst bewerkt:
@buttniple dat is nogmaals bull**** sorry hoor maar als je alleen maar onzin gaat praten heeft dat geen zin.

Het feit is en blijft dat de GTX 460 goedkoper is, energie zuinige en maar 1 kaart is.(doordat het 1 kaart is is hij zuiniger)

Ik weet niet of je de benchmarks hebt gezien die ik heb gepost, maar jij wilt dus ± 60 euro extra betalen voor 2-5 frames per seconde, meer energie verbruik en 2 kaarten?

Farcry en crysis zijn net de spellen die het slechts zijn voor ATI. Idle verbruikt 5770 cf nog minder dan GTX 460

Deze generatie graka's is gewonnen door ati, punt, over, gedaan.
Heb jij msshien aandelen van nvidia?

ok wat als ik mijn budget 1200 maak

of een Intel Core i7 930 of een HD5870 misschien zelfs beide

@enkeleprobleem

zie mijn sig, ik heb een HD4890, maar de GTX460 is gewoon een goeie kaart van Nvidia, zoals mukkel zegt vult hij een gat van ATI, waar je met dit buget wel goed uitkomt.

of een Intel Core i7 930 of een HD5870 misschien zelfs beide

@enkeleprobleem

zie mijn sig, ik heb een HD4890, maar de GTX460 is gewoon een goeie kaart van Nvidia, zoals mukkel zegt vult hij een gat van ATI, waar je met dit buget wel goed uitkomt.

ja wat will jij dat ik koop dan :C

met een 1200 budget is hier een nieuw systeem, sinds ik weet dat ASrock geen slechte mobo's meer maakt heb ik die genomen.
Klik

EN een HD5870 met een i7 930
Snelle grote Hardeschijf
Snelle DVD lezer en brander

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we de TS al genoeg hebben getoond wat de mogelijkheden zijn voor de graka. Want dit is een eindeloze en nutteloze discussie, als de TS €200 over heeft voor zijn graka, neem dan een 460, indien hij €300 over heeft, kan hij een 5850 nemen of iets beter, maar meer stroom verbruikende 5770 in crossfire.

Is hij bereidt zijn cpu af en toe te upgraden, een x4 955BE of een x6 10*5T, wil hij zijn cpu zo lang mogelijk houden, neemt hij een intel 760 (amd heeft toekomstgericht mobo, maar is slechter voor games NU, intel heeft mobo die je bij de volgende processor in de vuilbak mag smijten, maar de beste processor voor die prijs voor games NU)

Het leven bestaat jammergenoeg uit keuzes maken :(.

EDIT, ik moest even weg, ik dacht dat ik deze post al gepost had, maar ik moest nog op post klikken.
Die i7 is een beetje overkill, voor de rest ga ik akkoord met het systeem mits de TS geen cf wil.

Laatst bewerkt:
Net terug van 2 weken vakantie, dus kijk voor het eerst weer dit topic in,

Neem inderdaad geen Crossfire, het is duurder en verbruikt veel meer. Beter neem je een 5850 of iets vergelijkbaars.
Een six-core heeft potentie voor de toekomst, maar is nu nog redelijke overkill. Keuze is dus geheel aan jou.
Asrock? Neem ik liever ook niet, ga voor ASUS, Gigabyte of MSI.

eens dat het overkill is, maar ik probeer alle systemen die ik samenstel future proof te maken.
i7 en een six core zijn dik future proof, de moederborden van intel willen nogal vaak wisselen terwijl AMD juist heel vast doet met de sockets zie AM2+ en AM3 maar.

ik haal de windows wel uit het lijstje.

Klik

CPU koeler, weet dat er standaard al 1 bij zit.
Een alternatieve CPU koeler is 9 van de 10 keer stiller en 99,9% van de keren koeler als de standaard.

6GB geheugen ipv 4

je kan ook de 6 gb weer terug naar 4 doen en een andere kast nemen, bijv de HAF 932. ( im just saying)

Je hebt inmiddels wel genoeg keuzes om te kiezen.

nee, processor in mijn systeem is beter.
en dat moederbord in jouw syteem is onnodig duur, dat is ook een moederbord die erg geschikt is voor overclockers, iets wat jij waarschijnlijk niet gaat doen.

Lijkt me een onverstandige keuze wat betreft je moederbord. Een duur 'overklok' moederbord, maar geen dikke CPU koeler en 'traag' 1333 geheugen is geld weggooien. Of je moet thuis al een goede CPU koeler hebben.. anders ben je dus verkeerd bezig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan