Beveiligingscentrum(virusbeveiliging problemen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aliza

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Dag mensen,

Ik heb problemen met windows beveiligingscentrum.
Ik zie dat Firewall, automatische updates en andere beveilingsinstellingen ingeschakeld zijn maar bij virusbeveiling staat er niet gevonden terwijl ik wel antivirusscanner van kaspersky heb. Kaspersky is nog niet verlopen maar op de beveilingscentrum staat er "er is geen antivirussoftware op deze computer gevonden.

Weten jullie wat ik moet doen?
Alvast bedankt.

Dag Aliza

Dat is windows XP neem ik aan ,heb je de realtime scanner van Kaspersky aan staan ?
Dan heb je natuurlijk ook nog een ik weet het lekker toch beter oplossing in windows security center en je zet de melding over anti virus software uit.:)
Dat zal wel niet helemaal de bedoeling zijn maar 1 ding is zeker security center moet Kaspersky goed kunnen herkennen en ga er niet van uit dat security center het fout heeft.
Als het altijd goed is geweest en er geen 1,2,3 voor de hand liggende rede voor is waarom nu niet scan on-demand je pc met een anti-virus scanner om een beetje zekerheid te krijgen dat een virus/mal-ware programma de realtime scanner van Kaspersky niet heeft uit geschakeld.

Greetz Ragdoll

Dag Ragdoll,

Ik heb geen windows XP maar windos Vista.
Realtime scanner waar vind ik dat eigenlijk?

Windows vista, wist niet meer dat het in vista ook die naam en de zelfde software had, mocht vista een keer MSDN downloaden omdat ik me nogal met de WaveRT poort bezich hield daarna nooit meer gebruikt.

Die realtime scanner is dat gedeelte van je Kaspersky software die meteen met windows opstart en continu je pc in de achtergrond blijf scannen.
Als Kaspersky met het icoontje die in de buurt van je klok staat opstart dan staat dat in hoofd pagina meteen aangegeven of hij actief is ,ten minste in de editie die eens op de pc had staan dat was Internet Security 2010.
Die ook meteen aangaf als er 1 van de componenten in Kaspersky niet werkte en zou zelf al die melding gegeven moeten hebben.

But never the less ,windows 7 is op vista gebaseerd en als we het heel meschien over die zelfde software in windows hebben en dat is Action center dan ligt het meschien heel anders en vind die action center maar een vaag geval zoals er in de help file van change action center setting ze bovenaan gaan uitleggen hoe je in change action center setting moet komen om de settings te controleren. :confused:
Geef dus zoveel mogelijk info over de software want in de eerste instantie is er helemaal geen probleem maar gaat het om een als een hulp optie die aan windows hebben toe gevoegd en het wel of niet goed werken daarvan ligt vaak genoeg aan iets eenvoudigs waar je heel makelijk over heen kijkt.

Dag mensen,

Ik heb problemen met windows beveiligingscentrum.
Ik zie dat Firewall, automatische updates en andere beveilingsinstellingen ingeschakeld zijn maar bij virusbeveiling staat er niet gevonden terwijl ik wel antivirusscanner van kaspersky heb. Kaspersky is nog niet verlopen maar op de beveilingscentrum staat er "er is geen antivirussoftware op deze computer gevonden.

Weten jullie wat ik moet doen?
Alvast bedankt.
er staat zoiezo bij die windows securety center dat-ie niet alles herkent (teminste, dat is bij xp zo!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan