• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocko

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Hallo,

Wie weet hoe ik in VBA code omschrijf voor het kleuren van de even rijen (in het bereik a:r). dus A2:R2, A4:R4, A6:R6, etc. moeten gekleurd worden. Echter bij de laatst ingevulde rij moet het wel stoppen. (De lengte van de lijst is variabel)

Groet Henk

Hoe wordt bepaald hoe diep de kleur moet komen? Misschien beter: mag je ervan uitgaan dat er niets onder deze range komt?

Code:
Sub RijenKleuren()
Dim lRij As Long
    lRij = 2
    While Range("A" & lRij).Value <> ""
        Range("A" & lRij & ":R" & lRij).Interior.Color = vbRed
        lRij = lRij + 2
    Wend
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Wie weet hoe ik in VBA code omschrijf voor het kleuren van de even rijen (in het bereik a:r). dus A2:R2, A4:R4, A6:R6, etc. moeten gekleurd worden. Echter bij de laatst ingevulde rij moet het wel stoppen. (De lengte van de lijst is variabel)

Groet Henk

Dag Henk

Gebruik geen VBA-code als er ingebouwde functionaliteiten in Excel aanwezig zijn.

Zo heb je tabellen, die je kan invoegen, en een hele hoop opties gratis erbij geven. Zoals kleuren om de andere rij, autofilter, ...

Hallo Roncancio, Wim,

Roncancio, jouw code werkt goed, echter zou hij de laatste rij nooit mee moeten pakken. Hier staat in kolom A "TOTAAL". Misschien is daar nog een oplossing voor te verzinnen?

Wim, ik zou graag een standaard tabel gebruiken, echter de lengte van mijn tabel is variabel! Hoe voorkom ik dan dat mijn scherm tot regel 65000 'ge-zebra-d' wordt? Ik wil uiteraard niet elke keer het bereik moeten selecteren.

Beiden in elk geval alvast bedankt!

Groet Henk

echter zou hij de laatste rij nooit mee moeten pakken.
Een andere macro waarin met je wens rekening is gehouden:
Code:
Sub macro1()
For x = 2 To Range("a65536").End(xlUp).Row - 1
If x / 2 = Int(x / 2) Then
Range(Cells(x, 1), Cells(x, 18)).Interior.ColorIndex = 4
End If
Next x
End Sub

GEWELDIG!

Precies wat ik nodig had, hartelijk dank!

(al ben ik nog wel benieuwd of het ook via de Tabel-oplossing van Wigi kan!)

Groeten Henk

al ben ik nog wel benieuwd of het ook via de Tabel-oplossing van Wigi kan!
Dat zal dan waarschijnlijk in Excel 2007 en/of 2010 zijn denk ik,
want in de Excelversie 2002 waar ik nu mee werk, zie ik die mogelijkheid toch niet zo gauw.

Wil je de vraag nog even als "Opgelost" markeren a.u.b.?

Laatst bewerkt:
Zoals ik hierboven al schreef werk ik met Excel 2002.
Daarin kun je in lijsten en tabellen niet zo snel rijen een kleur geven (op de manier
zoals de vragensteller dat wenst) als met de macro die ik hierboven weergaf.

Ik kan wel met de tabel werken, ik zit alleen met het probleem dat hij dan (omdat de lengte van de lijst variabel is) het hele blad om en om gaat strepen. Maar macro werkt super, dus ik zoek niet langer!

Allen bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan