• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer Kleuren in voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilpfire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Hallo,

Ik heb een sheet gemaakt met klaverjas uitslagen.

Nu wil ik in Kolom B de 3 hoogste scores én de laagste een kleurtje geven (zie onderaan het werkblad) maar ik heb al 3 voorwaarden.

Ik heb er 1 om als de waarde in een veld 0 is, ik de tekst wit (niet zichtbaar) wil hebben. De kleuren voor de hoogste 2 staan er in. Nu nog de 3e en de laatste.

Hoe gaat mij dit lukken?

PS: De macro (CTRL+SHIFT-S) is om de lijst te sorteren op totaalstand en daarna alfabetisch.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kan ofwel gebruik maken van VBA of overschakelen op XL2007 die meer VW-opmaken heeft.

Beste schilpfire :thumb:

Heb hulpkolommen gebruikt waarbij de grootste waarde A wordt dan B en C en het kleinste D.
Druk op de knop inkleuren en de cellen worden gekleurd.

De code staat in This Workbook (ALT + F11)

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Zonder hulpkolommen

Warme bakkertje,

Is de macro ook aan te passen voor meerdere kolommen?

Als jij een voorbeeldbestandje presenteerd waarop dit toegepast moet worden valt er wel iets te regelen denk ik

TOP!! Ik ben al een heel eind!

@Danny147
Als ik nu een waarde toevoeg, onder de laatste in kolom B, wordt deze niet meegenomen in de 'berekening'. Is dit aan te passen? Het kan namelijk voorkomen dat er meer dan 20 deelnemers zijn

@Warme bakkertje

Ik zie dat je, om het te laten werken, in de gehele kolom B de 0 hebt verwijderd. Deze heb ik echter wel nodig om de uitkomsten in kolom Q uit te laten rekenen. Is de makro aan te passen zodat hij alleen de waardes meeneemt die groter zijn dan 0?

Laatst bewerkt:
Beste schilpfire ;)

Druk op ALT + F11 en dubbelklik op BLAD1, daar kan je het bereik wijzigen

Range("B2:AE21") in Range("B2:AE200")

En je formule in kolom C Danny. :)

Laatst bewerkt:
Beste HSV ;)

En je formule in kolom C Danny. :)

Je hebt gelijk, ook deze moet hij allemaal verder slepen naar beneden tot kolom AE.

Het gemakkelijkste is kolom C en AE zichtbaar maken.
Kolom C slepen naar beneden.
Selecteer C2: D40 en sleep deze tot aan AE40.
Dan kolom C en AE verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan