• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als met twee voorwaarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Hallo
Ik heb een ledenljst, waarin de leeftijden van de leden staan, tevens is er een kolom met (S) spelende leden en (N) niet spelende leden. Nu wil ik graag een overzicht hoeveel spelende leden er zijn van elke leeftijd.
Het aantal per leeftijd heb ik met een aantal.als functieBekijk bijlage 105004, maar het lukt me niet om de combinatie naar de spelende leden te realiseren.

alvast dank

smoas.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Formule voor I3:
Code:
=SOMPRODUCT(($G$4:$G$24="S")*($D$4:$D$24=WAARDE(LINKS(J3;VIND.ALLES(" ";J3)-1))))
Deze formule kun je naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Formule voor I3:
Code:
=SOMPRODUCT(($G$4:$G$24="S")*($D$4:$D$24=WAARDE(LINKS(J3;VIND.ALLES(" ";J3)-1))))
Deze formule kun je naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio

Bedankt voor de snelle reactie, dit werkt perfect.
Nu probeer ik de formule te begrijpen, het is mij duidelijk tot (links(J3; maar de rest is mij niet duidelijk.
Kun je dat nog verklaren voor mij, dan kan ik het misschien de volgende keer zelf toepassen.
alvast dank

smoas

De formule kijkt ook naar de tekst die ernaast staat.
Als er staat 11 jaar, pakt de formule de 11 en vergelijk deze met de jaartallen in de D-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formule kijkt ook naar de tekst die ernaast staat.
Als er staat 11 jaar, pakt de formule de 11 en vergelijk deze met de jaartallen in de D-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

okee, duidelijk nogmaals dank

smoas

Het is handiger als je de tabel maakt zoals in onderstaande bijlage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan