update form tijdens een bereken

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Is het mogelijk om tijdens een berekening / loop het formulier waar je bent te voor zien van informatie. Het probleem is namelijk zo ik een erg zware berekening aan het doen waarbij ik wil weten hoe of hoeveel pogingen gedaan zijn om te komen voorkomen dat men de applicatie afsluiten (omdat windows aangeeft dat het programma niet meer reageert in de debug zie ik wel de vooruitgang)

Wanneer ik deze vooruitgang op scherm wilt toen doet hij niet.

Tijdens de berkening zit een loop aantal in loop gebruik de int i

label1.text = i.tostring() tijdens de loop werkt niet. Ik denk omdat form nog aangesproken word voordat de loop klaar is.

vraag in het kort ( hoe kan ik tijden een loop toch mijn gui aanpassen).

Werkt niet, want als je een loop stopt daarin die heel lang duurt. Dan crasht die gewoon for x aantal seconden (tijd totdat loop afloopt).

klop.

ik heb het opgelost door elke 3 seconden een sleep in te bouwen.

theoretisch houd dit in

thread 1: berekening
thread 2: Hoofd thread houd in hoelang het bezig is en vraag elke 3 seconden de status stop thread 1 voor 14ms. Zodat het label thread tijd heeft om zicht te cleanen en nieuwe waarden in te voeren en switch qua labels zodat je nergens meer last van heb.

met andere woorden ik zorg er voor dat elke 3 een andere label op zijn plek komt , dit doe ik door in 3 fout, label 1 word vervangen door label 2 en 3 door 3. Waardoor elke label 6 seconden hebben om de te cleanen (garbusch collector etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan