Nieuwe PC 500 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kesum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Hallo,

Vandaag was ik van plan om een pc samen te stellen op internet via een configurator, echter kwam ik er gaandeweg achter dat ik er eigenlijk niet genoeg verstand van heb. Daarom vroeg ik mij af er hier iemand is die er wel verstand van heeft en mij kan helpen bij de samenstelling van een PC.

Het gaat alleen om een systeemkast zonder besturingssysteem. De rest heb ik allemaal nog van de vorige computer.

Budget - 500 euro
Doel - Internetten / HD films kijken.
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Als het voor een schappelijke prijs is de winkel.

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Ja Windows 7 64bit
Andere software? - Nee

Ik hoop dat het mogelijk is met dat budget. Er is wel een klein beetje speling uiteraard maar dat wilde ik beperken tot een euro of 25.

Mvrg,

Zijn de twee genoemde Items : films kijken en internetten, écht de belangrijkste taken die je pc voor je moet gaan doen?

heeft met behulp van de PC-Builder bij ALTERNATE een PC samengesteld en wil deze aan u laten zien.
Art.-Nr.: Apparaat type Product
JCXVVC Grafische kaart (PCIe) Asus EAH5450 SILENT/DI/1GD3(LP)
HD1A52 Processor AMD Athlon II X3 445
TN4A07 Voeding Antec EA-430 GREEN
TQXM33 Behuizing Cooler Master Elite 330
CEBL29 Blu-ray Brander LG CH10LS10
GDER10 Moederbord ASRock 770 Extreme3
AEBI15 Harddisks (SATA) Hitachi HDS721010CLA332
ICIF55 Geheugen Corsair 4 GB DDR3-1333 DHX Kit
€ 565,29
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS

kijk hier effe naar

dit is naar mijn mening een goede computer

je kunt dit het beste gewoon ook effe zelf doen want dit blijft natuurlijk mijn keuze
alles word zo toegepast dat je niks verkeerds in kan voeren en doe je dat toch dan geeft melding

Laatst bewerkt:
Beide interessante machines al denk ik dat TS meer die van Alternate zoekt : geen OS, geen toetsenbord en muis en wel 4 giga intern (ivm zijn 64 bits OS dat hij heeft liggen)
Echter zonder wifi, wat die van de Aldi weer wel heeft. (wifi -> draadloos internet)

Laatst bewerkt:
@gast0225:

Ja ik heb de Pc nl. op de TV in mijn woonkamer aangesloten. Dat leek mij wel handig want zo kan ik films direct vanaf de harde schijf afspelen. De Pc komt in een kastje te staan dus daar zie je verder niets van. Verder is het voornamelijk internetten wat ik doe. Waarschijnlik ook weleens wat anders maar dat zal dan hooguit tekstverwerken en muziek afspelen zijn, maar ik denk dat dat niet zo belastend is.

De PC van aldi zit helaas windows bij. Ik vind het zo zonde om daar 2 keer voor te betalen, kost toch ongeveer 90 euro.
Verder heb ik zo'n draadloos internet USB stick van UPC en dat lijkt wel aardig te werken.

@Coolkil

Heb eens even gekeken op alternate maar ik loop al vast bij de moederborden. Al die chipsets en sockets het zegt me totaal niets.
Maar als de pc die jij hebt samengesteld goed is

Laatst bewerkt:
Even voor de zekerheid:
de Windows die je hebt, zat die op de computer toen je 'm kocht of heb je die los in de winkel gekocht? M.a.w. heb je een OEM een Retail of misschien zelfs wel een illegale versie (die goed werkt), Retail en illegale gaan het dan op je nieuwe pc ook doen, de OEM NIET!

Laatst bewerkt:
Nou ik heb een OEM versie, maar dit is de 2de PC waar ik hem op heb geinstalleerd en hier doet ie het gewoon goed. Hoezo zou dat niet werken dan?

Laatst bewerkt:
Krijg je automatische updates van Microsoft binnen en / of kun je handmatig updates downloaden?

Een OEM versie werkt (theoretisch) alleen op de machine waarop hij is geïnstalleerd en geactiveerd. Zelfs op die machine kan Windows bij vervanging van een bepaalde hoeveelheid hardware gaan 'zeuren' om hernieuwde activering. Die gaat dan NIET via het telefoon gestuurde 'robot' menu, maar dient te gebeuren bij een Microsoft medewerker. Dan mag je toch even een minuutje of 3 gaan liegen.

je kiest je moederbord en alternate zoekt daar zelf wel een passende processor bij neem gewoon eentje met flink wat kracht

je kiest je moederbord en alternate zoekt daar zelf wel een passende processor bij neem gewoon eentje met flink wat kracht

Dan snapt alternate het niet of jij het niet.
Je kunt geen processor bij een moederbord(met 'flink wat kracht') zoeken. Het is eerder andersom. Je kiest een processor die bij je doel past en kiest daar een geschikt moederbord bij.

TS:
Misschien heb je hier wat aan: http://nl.hardware.info/pcadvies/625/media-center-pc-augustus-2010

Haal je de tvkaarten eraf en de blu-rayspeler kom je hierop:
http://nl.hardware.info/wensenlijst/53093/31267/tvpc

Vanaf €470

sorry wat ik bedoel is dat als je een mobo kiest je daar geen verkeerde cpu meer bij kan nemen omdat hij dan zelf cpu's gaat zoeken die bij dat mobo passen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan