Nieuwe computeronderdelen �900,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, zal ik niet doen. Ik heb mijn keuze al gemaakt. ;)
Bedankt voor de waarschuwing. :eek::shocked:

Ik heb inmiddels mijn onderdelen binnen en heb hem helemaal in elkaar gezet. Toen ik hem aanzette deed de computer het gewoon, alleen draaiden de case-fans niet en kreeg ik geen beeld, muis, geluid en gingen de leds niet aan. Ik denk dat ik al weet wat het probleem is alleen weet ik niet hoe ik het moet oplossen.

De voeding die ik namelijk bij dit systeem heb gekocht is geen modulare voeding (Corsair TX 750 watt) en mijn kast is een Antec 900. De vorige voeding die ik hierin had was wel modulair en toen had ik geen problemen, omdat ik de 4-pins molex kabel van de kast in mijn voeding kon steken. Bij deze voeding kan ik dat niet. Op het moederbord is er geen aansluiting voor de molex kabel, dus weet ik niet wat ik nu moet doen. :confused:

Ik hoop niet dat ik de fans in mijn kast alleen kan aansluiten op een modulare voeding. :(

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels mijn onderdelen binnen en heb hem helemaal in elkaar gezet. Toen ik hem aanzette deed de computer het gewoon, alleen draaiden de case-fans niet en kreeg ik geen beeld, muis, geluid en gingen de leds niet aan. Ik denk dat ik al weet wat het probleem is alleen weet ik niet hoe ik het moet oplossen.

De voeding die ik namelijk bij dit systeem heb gekocht is geen modulare voeding (Corsair TX 750 watt) en mijn kast is een Antec 900. De vorige voeding die ik hierin had was wel modulair en toen had ik geen problemen, omdat ik de 4-pins molex kabel van de kast in mijn voeding kon steken. Bij deze voeding kan ik dat niet. Op het moederbord is er geen aansluiting voor de molex kabel, dus weet ik niet wat ik nu moet doen. :confused:

Ik hoop niet dat ik de fans in mijn kast alleen kan aansluiten op een modulare voeding. :(

Kan je misschien even een foto maken van de aansluitingen zitten op de voeding (als die er zitten), of gewoon de connectors die overblijven?

heb je trouwens wel het moederbord op afstandsbussen gezet?

Afstandsbussen heb ik geplaatst bij alle gaten van het moederbord, niet ergens anders. Er zitten geen aansluitingen op de voeding. De connecters die erop zitten zijn molex (4-pin), sata, pci-e en eentje die in de spdif aansluiting past, maar die had ik niet aangesloten.

Dus je hebt geen 4pin connector voor op je mobo?
Zit er ook geen 8 pin die je van elkaar kan halen?

Er zit wel een 4-pin connecter op mijn moederbord, maar niet voor molex maar voor een gewone fan.

Dit is de connector van de fans:

Edit: Er zit geen 4-pin connecter aan de kabel van de fans of aan de voeding vast voor op het moederbord.

Edit2: Ik weet het niet zeker, maar misschien kan ik de stekker van de fans uit elkaar halen en dan in de kabel van de voeding aansluiten, maar ik weet niet of je de dat blok inderdaad uit elkaar kan halen. De stekker waar ik mijn duim heb is ook een molex kabel, want er zit een andere losse erbij die er precies zo uit ziet met die uitstekende dingen. Als je die eruit zou kunnen halen (ik durf niet te hard te trekken, omdat ik het niet zeker weet) zal de andere aansluiting er een met pinnetjes zijn die in de kabel van de voeding past (rechts op het plaatje).

Laatst bewerkt:
Dus je pc gaat aan en dat is alles?

Haal alle kabels eens los en slauit alles weer aan. => laat even je fans / ect achterwege.

Dus de brede 20 pins connector en de 4 pin connector op je mobo. (2 connecters dus)
De pci-e connector op je grafische kaart. => deze zie ik net niet zitten op de foto, vergeten of valt die net weg?
molex voor je Harde schijf / dvd rom
En daarna proberen.

Alles doet het gewoon. De fan van de videokaart, cpu en voeding draaien gewoon. Alleen ik krijg geen beeld, hij herkend de muis en het toetsenbord niet, hij geeft geen beeld en de fans van de kast draaien dus niet.

Hoor je de harde schijf wel laden?

Je zegt dat je geen beeld krijgt en je muis / toetsenbord niet "herkent"..
Komt je pc uberhaupt wel voorbij het bootscherm / bios?

Even alles loshalen en opnieuw aansluiten. Geheugen ect checken.

Ik hoor de harde schijf inderdaad niet, het lichtje knippert wel even als ik hem aanzet maar dan hoor ik hem niet meer. Ik heb de kabels opnieuw aangesloten, maar hij doet nog steeds niks. Mijn geheugen zit ook goed. :confused:

In de harde schijf en cd-speler heb ik de sata kabels aangesloten en die van de voeding.

Dat klinkt niet goed...

Even het makkelijke : Probeer je bios even te resetten.
Stekker uit je PC, Knoopbatterij op je mobo even loshalen. 10min wachten.
Batterij erin en nog eens proberen.

Zo niet even alles uit je behuizing halen en alleen de basis dingen aansluiten los op je bureau.
Op een stuk karton of iets dergelijks. PC starten kun je dan even doen met een schroevendraaier tussen de pinnetjes waar de powerknop op zit.

Doet hij het dan nog niet, is er iets DOA aangekomen (Waarschijnlijk je mobo)

Okay, ik zal de cmos batterij er even uithalen, maar de lampjes op mijn moederbord branden wel (power en reset) en als ik de computer aanzet gaat er een wit licht branden. Kan dit ook als het moederbord kapot is?

Kan ook iets met de bios zelf zijn / pootje in de socket. ect.

Ja! Hij doet het! :d:eek:

Ik heb de batterij er zo'n 20 minuten uit gedaan en toen ik hem opstartte deed het scherm, de muis en het keyboard het :) Ik hoorde de harde schijf ook en het lampje bleef knipperen, hij laadde alles tot en met Vista.

Er is gelukkig niks defect dus, ook niet de batterij. Toen ik dit las begon ik me toch zorgen te maken:
"A weak CMOS battery can cause the board to seem DOA and other strange behavior. The P6T series is notorious for having weak/dead CMOS batteries. Replace the battery with a new one to see if anything changes, and before you ask NO you can't use your volt-meter to test a battery, you need a battery tester for that."

Alleen doen de fans het wel nog niet. :rolleyes:

Ik hoop dat je me kunt helpen.

ach zo'n batterijtje kost net 80 centen in de winkel.

Zitten er aan je fans zo'n klein stekkertje? of een grote molex?

Zo'n grote molex. Om 17.33 gisteren heb ik er een plaatje van geplaatst. De linker is de molex van de fan, de rechter van de voedingskabel. Maar ik weet niet waar ik die moet aansluiten, want bij mijn vorige voeding die modulair was kon ik hem er daar gewoon indoen en dat gaat bij deze niet.

Ow het probleem is dus eigenlijk dat je 2 vrouwelijke molex stekkers hebt ipv man / vrouw.

Raar want uit je voeding komt altijd een vrouw.
Het apparaat dat aangesloten wordt is mannelijk..

Heb je zoiets nodig ?
0121_MED.jpg

Ja, precies dat ;)

Weet je waar ik zoiets kan krijgen? Toch raar dat de kabel van de fans dan ook vrouwelijk is :confused:

Edit: Wacht, dan maak ik een foto van de hele kabel van de fans, voor de duidelijkheid.

(Klik om uit te vergroten)

Dit zijn alle aansluitingen van de fans.
2 blokken dus met molex aansluitingen op het einde en de andere die daar tussenin zit gebruikte ik eerder om op mijn modulaire voeding aan te sluiten.

Edit 2: Sorry, die daar tussen inzit is ook gewoon molex, er zit nog een aansluiting aan die kabel die op de voeding kan.

Laatst bewerkt:
Ik heb net gezocht, maar kon zo snel niets vinden..
Misschien weet iemand ander het wel.

Anders misschien andere fans? bv met kleine stekkers voor op het moederbord of met de juiste molex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan