Keuzelijsten maken die afhankelijke zijn van elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisevdh

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Hallo,

Ik heb een database met voorzieningen voor personen met een handicap. (adresgegevens en werking van de voorziening enz)

Ik heb nu aan rapport gemaakt met de adresgegevens in. Graag had ik nu een formulier gemaakt met keuzelijsten om 1 specifiek adres op te zoeken.

Deze keuzelijsten zouden afhankelijk moeten zijn van elkaar. (hiermee bedoel ik dat wanneer de eerst ingevuld is, de tweede al wordt gewijzigd)

wanneer alle keuzelijsten ingevuld zijn zou er een rapport moeten gemaakt worden waarin enkel de adresgegevens staan van de ingevoerde voorziening.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Er zijn verschillende manieren om dat te doen. In dit voorbeeld vind je er een paar. De tweede knop doet wat je wilt, denk ik.

Als hij bij het openen vraagt of de macro's moeten worden ingeschakeld, moet je op Ja klikken, anders doet hij het inderdaad niet. Vermoedelijk heb je een beveiligingsniveau dat te hoog staat. En dan vermoed ik ook nog Access 2007 of hoger. Niet dat dat een probleem hoeft te zijn, alleen weet ik niet precies hoe je daarin de beveiling aanpast. Ik vermoed via de systeemknop van Access (die knop linksboven) waar je dan naar Opties moet o.i.d.

Als hij bij het openen vraagt of de macro's moeten worden ingeschakeld, moet je op Ja klikken, anders doet hij het inderdaad niet. Vermoedelijk heb je een beveiligingsniveau dat te hoog staat. En dan vermoed ik ook nog Access 2007 of hoger. Niet dat dat een probleem hoeft te zijn, alleen weet ik niet precies hoe je daarin de beveiling aanpast. Ik vermoed via de systeemknop van Access (die knop linksboven) waar je dan naar Opties moet o.i.d.

Ik heb geprobeerd om de gebeurtenisprocedure over te nemen (aangepast aan mijn database) maar nu geeft hij in de eerste keuzelijst het id ipv de namen van de voorzieningen.. Doe ik iets verkeerd in de productcode?
Ik heb ook al mijn gegevens in één tabel staan dus kan het niet goed vergelijken

Laatst bewerkt:
In een keuzelijst sla je doorgaans het sleutelveld op, dat is waarschijnlijk het ID veld. Alleen wil je dat meestal niet zien, omdat je er vaak minder goed op kunt zoeken. Daarvoor gebruik je liever de tweede kolom. Om dat te bereiken moet je in de opmaak van de keuzelijst de breedte van de 1e kolom instellen op 0cm. Als je drie kolommen hebt, dan ziet de optie <Kolombreedte> er dan bijvoorbeeld zo uit: 0cm;3cm;2cm. Ook moet je het <Aantal kolommen> overeenstemmen met het aantal kolommen in de keuzelijst. In mijn voorbeeldje is dat dus 3 kolommen.

In een keuzelijst sla je doorgaans het sleutelveld op, dat is waarschijnlijk het ID veld. Alleen wil je dat meestal niet zien, omdat je er vaak minder goed op kunt zoeken. Daarvoor gebruik je liever de tweede kolom. Om dat te bereiken moet je in de opmaak van de keuzelijst de breedte van de 1e kolom instellen op 0cm. Als je drie kolommen hebt, dan ziet de optie <Kolombreedte> er dan bijvoorbeeld zo uit: 0cm;3cm;2cm. Ook moet je het <Aantal kolommen> overeenstemmen met het aantal kolommen in de keuzelijst. In mijn voorbeeldje is dat dus 3 kolommen.

Ik wil je al heel hard bedanken voor je hulp maar het lukt nog steeds niet. Ik krijg de code niet omgezet omdat mijn tabel anders opgebouwd is.. (heb zelf nog nooit codes geschreven dus kan er ook niet goed mee werken) Kan je me misschien verder helpen al je mijn database eens gezien hebt? Ik krijg hem wel niet in bijlage. Ook niet als ik hem inpak met winrar.. Kan ik hem misschien mailen?

Alvast bedankt!

mailen mag: naar octafish at live.nl. Maar wel graag in 2003 format, want ik gebruik geen 2007.

mailen mag: naar octafish at live.nl. Maar wel graag in 2003 format, want ik gebruik geen 2007.

wanneer ik hem wil opslaan in 2003 formaat gaat dit niet.. Hij zegt dat ik functies gebruik die enkel bij 2007 gaan..

Dan zou ik die functies verwijderen als dat kan, eventueel vanuit een kopie van de db. Waar ik al mee uit de voeten kan is het formulier, en de tabel erachter met wat gegevens. De keuzelijst die je wilt is redelijk standaard, dus alle andere code mag wat mij betreft wel weg... Desnoods maak je daar nog een kopietje van, en doe je die erbij in een Word documentje. Dan kom ik er wel uit.

Eindelijk de oplossing

Hallo, ben al lange tijd opzoek naar deze oplossing
Al tijden de vraag gesteld, maar nooit een duidelijk antwoord
of voorbeeld op gekregen.

Dit Voorbeeld is perfect
OctaFish hartelijk bedankt.

gr. Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan