Windows 7 op een externe HDD installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hallo,

Ik heb een laptop met daarop de 32- bits versie van Windows Vista Home Premium, 2.2 GHZ AMD Turion Dual Core processor, 512 MB videokaart en 4 GB RAM geheugen.

Ik heb een SATA HDD (160 GB) uit een een oude desktop gehaald, en deze in een externe behuizing gezet. Hij dient nu als opslag van onzinnigheden.

Nu is mijn vraag; Kan ik Windows 7 installeren op deze HDD, en deze zo naast mij huidige systeem gebruiken? Ik wil dan Vista gewoon gebruiken op de laptop, en soms Windows 7 gebruiken, eerst gewoon voor de fun, misschien dat ik hem dan later wel installeer op de laptop. Dan kan ik eerst even kijken of het wat is, een beetje uitproberen ect.

Ik weet hem dan wel op te starten, gewoon de externe HDD laten booten, maar werkt dat ook gewoon??

Mvg, Marten

hallo,

Durf bijna te wedden dat dat niet mogelijk is en zo wel is het zeer af te raden. want je krijgt allemaal driver ****. en het wordt volgens mij ook instabieler

beter neem je Ubuntu desktop edition gratis te downloaden op: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
en gratis cd aan te vragen op: https://shipit.ubuntu.com/
heb ik ook gedaan. geen reclame enzo. en 100% gratis.

wat je ook kunt doen is een virtualbox draaien (zeg maar een virtual pc) dat dan de usb ondersteuning installeert en dan kan je gewoon met je pc (vista) werken en virtualbox (Windows 7)

download virtualbox op: http://www.virtualbox.org/

Groetjes Roald

kan je van alles mee zelfs windows programma's op draaien en is ook heel goed voor netwerken.
veel beter dan windows!!

Groetjes Roald

PS en stabieler dan windows

Hoi !

Je kunt geen Windows-versie's op een externe HDD installeren !

Tenminste: niet legaal.

Mocht dat mogelijk zijn, zou @Microsoft immers nauwelijks nog Win 7 's verkopen...

En Ubuntu.....tja, voor de liefhebber....

Greetz,

Harry.

Reactie op het bericht van rizzle

Jazeker, maar het gaat er hier om dat ik Windows 7 wil hebben om die te verkennen, uitproberen omdat ik het misschien wel wel gaan installeren op mijn computer. Dus Ubuntu heeft hier niets mee te maken.

Bericht Harry Snor
Jammer dat dat niet mogelijk is. Het is toch wel zo dat Windows 7 dezelfde drivers nodig heeft al Vista? Dus ik zou er zo een schone installatie van windows 7 op de laptop kunnen zetten.

gr.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Yep, je kunt Win 7 gewoon op 'n vrije partitie installeren.

Na de installatie hen je dan een z.g. dual-boot systeem: je kunt na de POST kiezen voor Vista of Win 7.

Drivers is meestal geen probleem: het merendeel vindt Win 7 zelf; evt. voor niet gevonden drivers kun je de Vista-drivers gebruiken in de juiste comptabiliteits-modus.

Greetz,

Harry.

als je het alleen wilt uitproberen zou ik toch een virtual pc gebruiken krijg je veel minder rotzooi van.

Groetjes Roald

Hoi !

Yep, je kunt Win 7 gewoon op 'n vrije partitie installeren.

Na de installatie hen je dan een z.g. dual-boot systeem: je kunt na de POST kiezen voor Vista of Win 7.

Drivers is meestal geen probleem: het merendeel vindt Win 7 zelf; evt. voor niet gevonden drivers kun je de Vista-drivers gebruiken in de juiste comptabiliteits-modus.

Greetz,

Harry.

Ik heb maar één partitie, de C en daarop staat Vista. Kan ik nu van de 290 GB die ik aan schijfruimte over heb, een partitie maken van 160 GB, en daarop dan Windows 7 installeren? Er mogen wel absoluut geen gegevens verloren gaan.

mvg, Marten

Ik ga dan nu proberen een partite aan te maken, en ik houd een grootte aan van 80 GB, om een beetje te kunnen experimenteren, maar echt gebruiken ga ik het (nog) niet, omdat ik Vista nu gebruik.

Maakt het verder nog uit wat voor windows 7 versie ik installeer? Home premium, ultimate, en de 32- of 64 bits versie?

mvg,

Hoi !

De vesie waarvan je 'n key hebt lijkt me logisch !

Greetz,

Harry.

Die heb ik nog niet... maar ik ga er een aanschaffen.

K'heb net al een partitie gemaakt van 60 GB. gewoon onder Vista.

mvg,

Die heb ik nog niet... maar ik ga er een aanschaffen.

K'heb net al een partitie gemaakt van 60 GB. gewoon onder Vista.

mvg,

Ikl heb de partitie toch maar vergroot naar 120GB, ik heb onder Vista toch nog genoeg ruimte, + een externe HDD.

Ik heb nog geen installatie pakket van WIN7, maar daar ga ik binnenkort aankomen. Is het beter een 64- of een 32 bits verstie te nemen.

mvg, Marten

zou voor 64 bit gaan kwa geheugen ik weet niet of je processor dat aan kan (of ie 64 bit ready is)

Ja, ik heb een test gedaan, en alles was oké.

Vraag opgelost!!
Allemaal bedankt voor jullie hulp, ik ga volgende week Windows 7 Ultimate installeren.

mvg, Marten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan