Ik wil upgraden , wat kan ik het beste doen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipi666

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Hallo allemaal.

Ik heb sinds +- 8 maanden volgend systeem laten samenstellen bij Alternate.

Proccsr : Pent i7 860 2.8 Ghz
Moederb : MSI P55-GD65
Ram : 4 Gigb. corsair
GPU : Ati Radeon 5770 HD 1GB

Ik speel voornamelijk games zoals battlefield bc 2 etc , zware games dus.
Ik wil meer FPS halen uit mijn pc , wat kan ik het beste doen ?

Een tweede radeon 5770 erbij steken , extra ram , andere GPU ???

Graag wat raad. :D

Goedemiddag,

Dan zou volgens mij een tweede 5770 een goede optie zijn maar dan zal de voeding dit ook moeten trekken.

Goedemiddag,

Dan zou volgens mij een tweede 5770 een goede optie zijn maar dan zal de voeding dit ook moeten trekken.

Ik gebruik everest ultimate edition om mijn systeem te bekijken , ik weet niet meer wat voor voeding erin zat , weet jij waar ik dat kan vinden ?

Hoi,

Ja in de pc :d:d je zal de kast open moeten maken enigste optie even kijken op de sticker van de voeding er is volgens mij geen programma die dit kan

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja in de pc :d:d je zal de kast open moeten maken enigste optie even kijken op de sticker van de voeding er is volgens mij og ggen programma die dit kan

voeding is een oc2 (z) 600 watt

Hoi,

Gezien deze zou dat moeten lukken.
Even wat anders je hoeft niet steeds te qoute hoor ben de enigste nog die reageert scheelt alleen maar ruimte op de server

Ja sorry ;)

de link die jij stuurde is voor 1 radeon , maar als er 2 inzitten moet je dan niet het dubbele wattage hebben ??

Hoi,

Nee hoor tweede regel bij de 450 watt schrijft het dit :600 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

aha ok thnx voor de tip , ik w8 nog even verdere reacties af.

Grt

Hoi,

Nee hoor tweede regel bij de 450 watt schrijft het dit :600 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

Je vergeet even iets, dat is niet met de processor meegerekend en andere hardware. Natuurlijk is het allemaal ruim genomen maar een voeding van 700 watt minimaal is toch wel aan te raden.

Hoi,

Ik zou het eerst maar eens proberen je kan altijd nog aanpassen mede door deze

Het moet met een voeding ModXstream pro 600w geen probleem zijn 2 5770's erin te doen.
(je topic staat hier nog met al je onderdelen vermeld: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...and-nog-tips?p=2966151&highlight=#post2966151 )

Waarom wil je upgraden? heb je lags of iets anders als reden?

Ja, dat vroeg ik mij ook af... Ik heb ook een 5770 en veel games (Fallout 3, BFBC2, GTA IV, MW2, Mafia II, enzo...) oja maar 20fps met Metro 2033, maar het is nog wel speelbaar.. dus ik heb er echt geen problemen mee. Misschien veroorzaakt iets anders de lagg (als je lagg hebt), misschien teveel programma's runnen (antivirus enzo) terwijl je aan het gamen bent?

of hij wil alles gewoon ultra high spelen?
en daar kan de HD5770 soms moeiten mee hebben
ik zelf ben niet echt een voorstander van crossfire en sli vreet veel stroom
een HD5850 of GTX460 zou het ook goed doen

Goedemorgen,

Maar als 5770 wel werkt doet deze het beter in crossfire dan de 5850 of gtx460 enkel en de 5850 zit qua stroom verbruik ook al boven de 300 watt tijdens het gamen dus dat is ook niet echt zuinig de gtx 460 dan wat minder maar presenteert ook dan weer wat minder.

Hoi,

Laten we het in het midden houden want hier zit hij onder de 400 watt maar laten we maar even op de ts wachten.

Laatst bewerkt:
Het klopt dat ik totaal geen lag heb , ik speel bbc2 op medium 1280x1024 met 90 fps , maar als ik op high speel dan wordt het toch stukken minder.
ik wil dus ultra high kunnen gamen.

Ik heb ook proberen te overclocken met de OC GENIE knop die op mijn msi moederbord zit , de 2.8 ghz schiet naar 3.7 ghz maar het systeem is niet stabiel meer en crasht heel vaak.

OC GENIE info ---> http://www.msi.com/index.php?news_no=831&func=newsdesc

welke cpu koeler gebruik je?
Het is een hele grote stap om van 2.8 gelijk naar 3.7 te gaan. Waarschijnlijk schommelen je voltages en kloksnelheid dan alle kanten op.

Overclocken moet je langzaam opbouwen met kleine stapjes. en als hij dan niet meer stabiel draait dan ga je weer een stapje terug en uiteindelijk zul je je limiet bereiken.

Volgens de makers van msi moet de OC GENIE de correcte waardes toepassen , dus een stabiel systeem.
Helaas is dit niet het geval , ik heb ergens gelezen dat het waarschijnlijk door mijn 4 gib corsair ram komt , wat niet stabiel genoeg is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan