Kenwood VRS 5100 versterker 'tíkt'

Status
Niet open voor verdere reacties.

pebe1988

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van een 'tikkende' versterker. Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Bij het aangaan van mijn versterker tikte mijn versterker normaal gesproken altijd 2x 1x omdat hij stroom kreeg en 1x om te bepalen van welk kanaal hij de input voor het geluid krijgt

Video 1 = mijn laptop
Video 2 = Optisch geluid uit mijn PS3

Nu is het vaak zo dat mijn versterker het helemaal vlekkeloos doet, maar de laatste tijd Tikt hij een paar keer, veranderd hij van setting (vaak naar stereo geluid) en hoor ik een hele tijd niets meer, hij geeft geen enkel geluid.. Ik kan dan proberen wat ik wil.. maar hij veranderd dit niet, en blijft 'zwijgen'.

Na een tijdje (soms lang, soms kort) tikt hij dan ineens weer.. en schiet hij aan..

Kan iemand mij met dit probleem helpen?

Ik hoor heel graag van jullie!

Groeten,

Pieter-Bas

Klinkt als het relais van de speakerbeveiliging, dit relais schakelt de speakers uit als er gelijkspanning op de uitgang staat (kapotte eindtrap) of als de impedantie onder een bepaalde waarde komt. Meestal is 4 Ohm de minimale impedantie, als je twee maal 4 Ohm speakers parallel schakelt, dan is de totale impedantie de helft (2 Ohm dus). Heb je de speakers dus zo aangesloten dan moet je dat aanpassen.

Als de einddtrap stuk is dan is dat wel te repareren, maar dat zou ik overlaten aan iemand met ervaring.

Ok, je klinkt voor mij als een totale held. maar hoe kan ik zelf checken of mijn speakers goed aangesloten zijn? en waar zou ik het eventueel kunnen laten repareren?

Hallo

aansluitend :

Indien dit echter al een toestel is van enkele jaren oud , kan dit ook aan een defekte interne voeding liggen.

Een lokale tv. technieker kan dit relatief snel controleren/repareren.

Meest voorkomende ---> defekte condensatoren (uitgedroogd)

Of : 1 of meerdere gescheurde solderingen op de printplaat kan ook dezelfde symptomen geven.

Peter

Je woont niet toevallig in de buurt van Almere? :-)

Nee, niet echt in de buurt nee.. Ik woon in Ede, maar ik ben student en wil zo goedkoop mogelijk eigenlijk geholpen worden. wanneer ik hem naar de media markt breng bijvoorbeeld.. kost me dat gewoon een klap geld! alleen de onderzoekskosten zijn daar al 50 euro..

@ TiborHeb jij in Almere een winkel ofzo waarin je dit soort euvels verhelpt?

Groet,

Pieter-Bas

Volgens mijn profiel niet, maar 'lang geleden' wel electronica gestudeerd en nog steeds in het gelukkig bezit van een hobbyhoek :-)

dus u zou mij verder kunnen helpen? Ik wil hem namelijk graag laten repareren, maar tegen een redelijke prijs.. ik zie dat u 'Giga honerable' bent.. dus kunt u mij verder helpen?

Groet,

Pieter-Bas

ik zie dat u 'Giga honerable' bent.

Als je op forums alleen maar onzin antwoorden geeft word je ook vanzelf Giga enzo, dus daar moet jij je maar niet blind op staren. Ik wil graag eens kijken wat er aan de hand is met die versterker, maar kan uiteraard niets garanderen. Erger wordt het sowieso niet.

Kun je eerst een foto van de achterzijde van de versterker maken van hoe je nu e.e.a. hebt aangesloten?

Verder zul je moeten verzinnen hoe het apparaat deze kant op komt als dat nodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan