Image maken met Ghost 15 en deze op een nieuwe laptop plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnygemert

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hallo
Ik heb het volgende.

Ik heb 2 nieuwe laptops gekocht. 1 hiervan heb ik al helemaal ingericht met Windows Xp + drivers en programma's die ik erop wil hebben. Nu wil ik met Norton Ghost 15 een image van de complete laptop maken en deze overzetten naar de nieuwe laptop waar nog niets mee is gedaan.

Kan iemand me vertellen hoe ik precies te werk moet gaan?

Alvast bedankt

De snelste manier is gewoon de harde schijf van laptop A (waar je alles geinstalleerd op hebt) te klonen naar laptop B.

Ik weet niet of dat ook nog steeds kan met versie 15 maar in iedergeval met versie 13(2003).

Je zult dat de HD van de andere laptop (B) eventueel met USB aan de ander laptop moeten hangen en dan kiezen voor klonen. Let er wel op dat je wel de goede harde schijf kiest als hoofdschijf om naar de ander te klonen anders heb je het precies andersom gedaan namelijk.

Zelf denk ik dat het het snelste is om beide schijven in een ander PC te hangen en dan te klonen.

Je kan inderdaad ook een Image maken maar dan heb je nog een schijf nodig waar deze op komt te staan en dan moet je vervolgens op de andere laptop de image er weer af halen. Dit duurt zeker 2x zo lang als klonen.

Hoe een image maken/klonen precies werkt is per versie anders en zul je dus even in de handleiding moeten opzoeken(Google is daarbij je beste vriend!).

"Je kan inderdaad ook een Image maken maar dan heb je nog een schijf nodig waar deze op komt te staan en dan moet je vervolgens op de andere laptop de image er weer af halen. Dit duurt zeker 2x zo lang als klonen.

Hoe een image maken/klonen precies werkt is per versie anders en zul je dus even in de handleiding moeten opzoeken(Google is daarbij je beste vriend!).
"

http://service1.symantec.com/SUPPOR...0144801925?Open&csm=no&src=con_web_nl&tpre=nl

Laatst bewerkt:
Jaa dat is nu juist mijn vraag als je goed leest. DE IMAGE MAKEN EN OVERZETTEN NAAR EEN ANDERE LAPTOP !!!

3e keer:

"Hoe een image maken/klonen precies werkt is per versie anders en zul je dus even in de handleiding moeten opzoeken(Google is daarbij je beste vriend!)."

3e keer:

"Hoe een image maken/klonen precies werkt is per versie anders en zul je dus even in de handleiding moeten opzoeken(Google is daarbij je beste vriend!)."

3e Keer:

Leg me dan even ZONDER die handleiding uit hoe dat in zijn werk gaat. Kom er namelijk MET handleiding ook niet uit.
Daar is deze site toch voor, niet om door te verwijzen

We verwachten op deze site dat je zelf ook aangeeft waar je niet uit komt.
Als ik jouw eerste post lees heb ik het idee dat je nog niet de moeite hebt genomen om de handleiding door te lezen.
In je laatste post geef je pas aan dat je de handleiding hebt gelezen en dat je het niet snapt. Hier hebben we wat meer aan. Je geeft aan dat je er zelf moeite voor gedaan hebt om het werkend te krijgen.

Maar als je even bij google had gezocht op 'ghost 15 tutorial' was de eerste zijn deze: http://www.whatsabyte.com/P1/ghost_image.htm waar duidelijk aangegeven hoe je een image maakt en het vervolg op deze tutorial staat beschreven hoe je hem terug moet zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan