• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens bijwerken uit andere werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

cremerhm

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hallo allen,

Ik ben bezig met het maken van een overzicht welke gegevens uit andere werkmappen haalt.
Doel is bijvoorbeeld dat ik in een cel als uitkomst het aantal malen krijg dat een bepaald argument voorkomt.

Dus; =AANTAL.ALS("werkpad"\[bestandsnaam.xls]Augustus'!$J:$J;"Inge")

Op zich werkt dit, probleem is dat het alleen werkt wanneer ik het bron document ook geopend heb.
Open ik het brondocument niet dan krijg ik als uitkomst "waarde", ik heb in de status van de koppeling gekeken en daar staat alles goed?!

Moet ik een andere formule/code gebruiken?

Ja inderdaad:
Code:
=SOMPRODUCT(--('[COLOR="Navy"]volledig pad[/COLOR]\[bestandsnaam.xls]Blad1'!Augustus'!$J:$J="Inge"))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ten eerste dank voor je reactie Roncancio, maar op de een of andere manier lukt het me niet.
Ik zal wel (weer :-) ) wat fout doen.

=SOMPRODUCT(--('U:\"...."\"...."\"...."\"...."\[Inschrijvingen MAASTRICHT 2010.xls]september'!$K:$K="CM1"))

Resulteert bij mij in "getal", volgens mij doe ik toch wat jij aangaf?
Alleen staat er bij jou nog "blad 1" tussen, maar ik neem aan dat ik dat moet vervangen door september, toch?

Ten eerste dank voor je reactie Roncancio, maar op de een of andere manier lukt het me niet.
Ik zal wel (weer :-) ) wat fout doen.

=SOMPRODUCT(--('U:\"...."\"...."\"...."\"...."\[Inschrijvingen MAASTRICHT 2010.xls]september'!$K:$K="CM1"))

Resulteert bij mij in "getal", volgens mij doe ik toch wat jij aangaf?
Alleen staat er bij jou nog "blad 1" tussen, maar ik neem aan dat ik dat moet vervangen door september, toch?

Inderdaad moet Blad1 verwijderd worden.
Probeer eens in het bron bestand:
Code:
=SOMPRODUCT(--(september!$K:$K="CM1"))

Krijg je daar hetzelfde resultaat?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Inderdaad moet Blad1 verwijderd worden.
Probeer eens in het bron bestand:
Code:
=SOMPRODUCT(--(september!$K:$K="CM1"))

Krijg je daar hetzelfde resultaat?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In het brondocument krijg ik inderdaad hetzelfde resultaat, zowel op het "augustus" tabblad als op het "september" tabblad zelf.

Maar ik bedenk me net dat het er wel eens aan zou kunnen liggen dat ik de gegevens in kolom "K" uit een "validatie lijst" (of hoe heet zoiets) haal en dat het dus niet echt getypt wordt !?

In het brondocument krijg ik inderdaad hetzelfde resultaat, zowel op het "augustus" tabblad als op het "september" tabblad zelf.

Maar ik bedenk me net dat het er wel eens aan zou kunnen liggen dat ik de gegevens in kolom "K" uit een "validatie lijst" (of hoe heet zoiets) haal en dat het dus niet echt getypt wordt !?

Dat mag niet uitmaken.
Kan je het betreffende werkblad (zonder gevoelige informatie) hier plaatsen zodat ik kan zien wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat mag niet uitmaken.
Kan je het betreffende werkblad (zonder gevoelige informatie) hier plaatsen zodat ik kan zien wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als bijlage het (gecensureerde) september tabblad van het betreffende document.
Ik ben benieuwd waar het aan ligt.

Bijlagen

Snap ik niets van ..... in jouw bestand krijg ik de aantallen ook.
Open ik mijn doument wat ik geupload heb en zet de formule erin dan krijg ik weer "getal".

Ik ga thuis eens kijken wat hij doet!

En anders pak ik het "prboleem" maandag weer op ....

In ieder geval TX!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan