Hoeps!
Nou had ik toch gisteravond een aardige brok reactie gegeven (dacht ik), maar kennelijk heb ik na het controleren van de links in het "Voorbeeld van bericht" venster pardoes de browsertab weggeklikt omdat het allemaal klopte.
Zonder eerst de opdracht "Reactie plaatsen" te geven ... alles foetsie dus.

Ik ga even reconstrueren!
Toen ik je afbeelding zag, moest ik meteen denken aan deze site:
www.tresmode.nl, die soortgelijke ingrediënten qua opmaak en indeling heeft.
Nu is het plaatsen van een (achtergrond-) afbeelding in een <div> op zich geen probleem, zoals Preatorian aangaf hoe dat moet.
Ook geslice'de afbeeldingen zouden in principe op die manier in verschillende, naast/onder elkaar liggende <div>'s kunnen komen. Zodat het samen weer het hele plaatje wordt.
Alleen ben ik ("met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid") bang, dat daarna pas de problemen gaan komen. Je zit er namelijk mee (dat was bij Tresmode ook het geval), dat een vast formaat achtergrond zich nooit kan aanpassen (meerekken en meekrimpen) met de inhoud aan tekst en afbeeldingen die in de pagina moeten passen. Die zijn eroverheen gedrapeerd (in een bovenliggende laag), en kunnen zo aardig uit beeld wandelen.
Daarbij maakt het geen verschil of de achtergrond nu uit één grote afbeelding bestaat, of uit een serie geslice'de vaste partjes (tenzij ... straks meer). Kijk:
Aan de linkerkant een pagina met weinig tekst (of een door de bezoeker klein ingestelde lettergrootte). Aan de rechterkant een langere pagina (of met een groter ingestelde lettergrootte). In de rechter afbeelding zien we dat er opeens meer ruimte in de achtergrond zit tussen het koffiekopje rechtsonder en het rechthoekje daarboven.
Maar om het zover te krijgen was best een klusje! :d
Hoe zo'n klusje opgeknapt kan worden, hebben we hier op het forum staan in een uit het leven gegrepen verhaal:
- De stapsgewijze opbouw van de Tres-site, met flexibele achtergrond-opmaak, en zo min mogelijk afbeeldingen.
De kern van de zaak is: "Er is een ergens een tussenstuk nodig, dat naar behoefte in de hoogte kan groeien, zonder dat het patroonpapier een gat krijgt of gebroken wordt."
Bij jouw site zal denkelijk dezelfde methode gevolgd moeten worden. Daarbij hangt het er ook van af hoe je je de rest van de pagina gedacht had, zoals bv. hoe het menu er uit moet komen te zien (en hoeveel plaats dat moet gaan innemen).
Zo, nu kan de regenachtige herfst beginnen!
Veel leesplezier, en veel succes!
(bij vragen horen we het wel)
Met vriendelijke groet,
CSShunter