• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro werkt niet bij veranderen bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Beste helpers,

Ik heb een excelbestand met daarin een macro die gegevens van het ene excelbestand overzet naar een ander excelbestand, zodra de betreffende button wordt ingedrukt. Nu is het zo dat de naam van het excelbestand waarin zich deze macro bevindt regelmatig van naam zal veranderen. Het bestand heet bijvoorbeeld "Interne tabel nr1 versie 1" en nadat er wijzigingen in het bestand worden aangebracht wordt het bestand (handmatig) opgeslagen als "Interne tabel nr1 versie 2", daarna wordt het versie 3 etc etc. (Ook kan op een gegeven moment het nummer van het bestand wijzigen.) Maar door naamswijzigingen werkt de macro niet meer... Hieronder vind je een deel van de VBA-code van mijn macro:

Code:
Sub Macro2_Communicatietabel()
'
' Macro2_Communicatietabel Macro
'

'
    Workbooks.Open Filename:= _
        "C:\Users\Tim\Communication table.xlsx"
    Windows("Interne tabel nr1 versie 1.xlsm").Activate
    Range("C:K,M:M,O:AB,AD:AD").Select
    Range("AD1").Activate
    Selection.Copy
    Windows("Communication table.xlsx").Activate
    Range("B1").Select
    ActiveSheet.Paste

De macro opent dus het bestand "Communication table" en kopieert daarin een aantal gegevens uit de "Interne tabel". Ik begrijp waarom de macro niet meer werkt zodra je de naam van het bestand wijzigt, maar ik vraag me af of hier ook een oplossing voor is.

Alvast bedankt!

Groeten,
Tim

Een oplossing zou kunnen zijn om met een msgbox om de nieuwe filenaam te vragen

Ron

Ron,

Bedankt voor je snelle reactie:thumb:

Is het niet mogelijk om dmv een vba-code dit probleem op te lossen, zonder dat een gebruiker gegevens hoeft in te voeren?

Tim

Ik heb al een oplossing gevonden dus ik zet deze topic op opgelost.
Het is gebruikelijk op forums zoals dit, dat je dan even vermeldt welk soort oplossing je hebt toegepast, dan kunnen anderen daar missschien in de toekomst ook hun voordeel mee doen.

Beste Zapatr,

Normaal gesproken doe ik dat ook, maar de oplossing ligt niet zozeer in een VBA-code ofzo (had ik er misschien bij moeten vermelden), ik heb besloten om de gegevens op een andere manier te administreren.

Groeten,
Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan