Dll probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbizz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Gisteren heb ik Maffia 2 Torrent gedownload, alle comments waren positief en ik dacht laat ik het ook maar downloaden, alles gedownload en geinstalleerd, nu krijg ik het volgende probleem.

zodra ik de game wil starten krijg ik het probleem dat het volgende ontbreekt ; dx3dx9_42.dll
Iemand enig idee hoe ik die .dll file kan krijgen? heb google al afgezocht, maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt!

Grtz Mbizz

@Probleempjes: Lees in topic-starter's crossposting dat het hier Windows 7 betreft, dus dat DirectX 9 al geïnstalleerd is.

@topic-starter: Ga naar deze pagina, klik op "Go to the download page for d3dx9_42.dll" in het vakje "Free download", klik op "Download d3dx9_42.dll" in het dan geopende popup-venster en download het .zip bestand.
Pak daarna het .zip bestand uit, en zorg ervoor dat het uitgepakte bestand d3dx9_42.dll in de submap system32 van je Windows komt te staan (doorgaans is dat de C:\Windows\System32 map).

PS: Crossposten is niet toegestaan hier op het forum. Bovendien zijn we hier niet zo happig op gejatte software. Mocht het dus zo zijn dat je het spel goed vindt, koop het daarna dan gewoon. Omdat het een relatief oud spel is vermoed ik dat het niet eens duur is! :)

Tijs.

@ dnties,

als DirextX al geinstalleerd was, had TS het probleem toch niet? (klinkt erg logisch eigenlijk). Zelf hier 3x Windows7 draaiende PC's.. Bij elke PC moest ik tot nu toe nog altijd 9.0c/10 installeren voor ik een spel kon opstarten.

Overigens.. Mafia 2 ligt net een aantal weken op de schappen :)

Ik heb in het andere topic gereageerd maar had niet in de gaten dat het om een crosspost ging.

als DirextX al geinstalleerd was, had TS het probleem toch niet? (klinkt erg logisch eigenlijk). Zelf hier 3x Windows7 draaiende PC's.. Bij elke PC moest ik tot nu toe nog altijd 9.0c/10 installeren voor ik een spel kon opstarten.

Klopt, het is inderdaad een goed idee om eerst de laatste versie van Direct X te installeren. De updates voor Direct X 9 zijn namelijk ook voor Windows 7 van toepassing. Misschien mist de TS nog meer Direct X gerelateerde dll's, en door het installeren van de laatste versie worden de ontbrekende bestanden geïnstalleerd.

Mocht dit niet helpen, dan moet inderdaad de dll los gekopieerd worden.

@Probleempjes en @M4RC0: Het lijkt te kloppen wat jullie zeggen, dus ik zat (gedeeltelijk) fout. hier staat inderdaad ook Windows 7 erbij vermeld, én met het installeren ervan zijn direct de laatste updates verwerkt.
Overigens neem ik nog steeds aan dat DirectX 9 wél bij Windows 7 erbij in zit, maar niet de updates ervan (die bij de topic-starter mogelijk de oplossing bieden).

@Probleempjes: Ik zal me m.b.t. de uitbrengdatum van Maffia 2 vergist hebben met Maffia 1, want die is al 'oud'. Blijft gewoon overeind staan dat (zéker als de software bevalt) er eerlijk voor betaald dient te worden.

Tijs.

@Probleempjes: Ik zal me m.b.t. de uitbrengdatum van Maffia 2 vergist hebben met Maffia 1, want die is al 'oud'. Blijft gewoon overeind staan dat (zéker als de software bevalt) er eerlijk voor betaald dient te worden.

Mafia 1 is inderdaad al een paar jaartjes oud :cool: En over het kopen geef ik je helemaal gelijk. (Zojuist een pre-order geplaatst voor F1 2010 :love:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan