Magneet schade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr MJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo, misschien rare vraag, maar sinds enige tijd wil onze camera niet meer goed scherp stellen? Nu is het zo dat deze in de la heeft gelegen naast een sterke magneet (telescopisch magneet om in moeilijke plaatsten te komen)
het toestel stelt nog wel scherp, maar op het moment dat je de foto maakt is de foto toch onscherp. het gaat om een Sony DSC P200. Dus nu de vraag, doe ik iets fout? of is het mogelijk dat de magneet intern iets beschadigt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi

Probeer eens een ander geheugen kaartje die niet in de buurt van die magneet gelegen heeft.
Ik weet zelf niet of die magneet invloed gehad heeft op je ccd chip(hoop van niet voor je)
Je lcd geeft wel goed beeld?(ook met foto's die je op voorhand al gemaakt hebt?)?

Hoi

Probeer eens een ander geheugen kaartje die niet in de buurt van die magneet gelegen heeft.
Ik weet zelf niet of die magneet invloed gehad heeft op je ccd chip(hoop van niet voor je)
Je lcd geeft wel goed beeld?(ook met foto's die je op voorhand al gemaakt hebt?)?

Op het schermpje is hij scherp, maar als je hem ook maar ietsje beweegt is de foto bewogen. heel soms kan je nog wel scherpe foto maken. camera heeft ook wel wel een behoorlijk leven achter de rug. maar toch. gelukkig heb ik nog een pana fx500, die alleen erg traag, in ieder geval wel ten opzichte van de sony.

Zou dan toch je ccd naar de .....zijn???

Ik heb er echt geen moer verstand van.... dus zou kunnen... camera zit wel in een hoesje? dus de magneet heeft er niet letterlijk aan gehangen. maar ja, camera heeft al veel vochtige zwembaden gezien en koude wintersporten en zanderige stranden, wat ook niet bevorderlijk geweest is. maar wel raar dat hij zo op eens slecht foto's maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan