CPU-GEBRUIK is 100%.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack11

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Als ik kijk bij taakbeheer staat er bij cpu-gebruik 100% , nou is mijn vraag zou het daar door kunnen komen dat mijn laptop super traag is ,en wat zou ik er aan kunnen doen? heb al gescand met malwarebytes,superantispyware,en kaspersky,en niks gevonden.

Waar kan ik dat zien?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat bekijken doe je in het tabblad Processen van datzelfde Taakbeheer. Je kunt op de kolomtitel "CPU" klikken om (oplopend of aflopend) de processen te sorteren op CPU-gebruik.

Tijs.

Bedankt voor de reacties ,maar ik heb net gekeken in taakbeheer en zie niets verdacht.

Ik vraag ook niet of je iets verdachts ziet maar welk proces voor de hoge belasting zorgt !

Moet ik anders niet kijken bij taakbeheer ,dan prestaties en daarna broncontrole en daarna cpu?

Ik vraag ook niet of je iets verdachts ziet maar welk proces voor de hoge belasting zorgt !
dat is trustedinstaller .

Kan sleutel niet maken:er is een fout opgetreden bij het schrijven naar register ,dat is de foutmelding die ik krijg.

ik krijg een foutmelding dat y geen nieuwe sleutel aan kan maken.

Doe het volgende:
Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad met als opdrachtregel regedit.exe en geef die als naam (bijv.) Registry Editor
Rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Klik op Doorgaan zodra er een vraag wordt gesteld.
Probeer het dan opnieuw.

Succes,

Tijs.

Krijg dan nog steeds de zelfde melding.

Ok, dan de 'botte bijl' erin ;)

Ga naar deze webpagina, en download PsTools.zip
Pak psexec.exe uit dat .zip bestand uit naar je C:\Windows\System32 map
Maak een nieuwe snelkoppeling, met opdrachtregel: psexec -i -d -s c:\windows\regedit.exe
Geef die de naam: Registry Editor (System)
Dubbelklik die nieuwe snelkoppeling. Bij eerste gebruik van psexec krijg je nog een melding, die je met Agree moet bevestigen.

Probeer het opnieuw met de dan geopende Registry Editor.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat het daar aan ligt aan de wmp,want me cpu zit ook op 100 als ik geen internet verbinding heb,of hang ik nu de wijsneus uit ?

Ook zonder verbinding kan je dit probleem hebben.
Het is echt een vaker voorkomende issue en die moet je echt zo oplossen.

ok ik ga het proberen,thanks.

EDIT: ik kijk net weer op taakbeheer ,maar de gebruik blijft 100% dat terwijl trustedinstaller er nu niet bij zit,moet wel zeggen dat de cpu niet continue op 100% blijft.

ik kijk net weer op taakbeheer ,maar de gebruik blijft 100% dat terwijl trustedinstaller er nu niet bij zit,moet wel zeggen dat de cpu niet continue op 100% blijft.

beginnen we weer bij stap 1:
Welk proces zorgt voor de hoge belasting? (en op hoeveel staat die gemiddeld?)

@19hunter91: Daar vroeg Terrarabo ook al om...

Overigens staat er een fout in je handtekening: Het op opgelost zetten van een vraag gebeurt op de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan de webpagina.
Ik gebruik altijd de volgende 'instructie' daaromtrent:
Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Succes,

Tijs.

beginnen we weer bij stap 1:
Welk proces zorgt voor de hoge belasting? (en op hoeveel staat die gemiddeld?)
dat is dus het probleem dat veranderd continue ,als ik kijk bij taakbeheer en cpu zie ik steed dat het veranderd ,dus weet zo niet welke proces het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan