automatisch (zonder opdracht) mail verstuurd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karlijn

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo,

Er wordt vanuit de window live mail (MSN) onder mijn naam automatisch mail verstuurd, terwijl ik deze niet verstuurd heb.Hij pakt alle adressen van mijn adresboek. Mijn virusscanner heeft niets gevonden. Wat kan dit zijn?

Groetjes,

Karlijn

Meestal is dit toch een virus die actief is, als je zeker weet dat dit vanuit jou pc gebeurd.

Ter controle: worden de mails verstuurd op een tijdstip dat je pc aan- of uit staat?
Zet je eigen prive mail adres eens in je msn adresboekje. Dan kun je dat herleiden.
Of kijk in de header van de binnengekomen mail, en zoek naar het ip-adres.

Zo ja: je hebt toch een virus. Scan eens met mbam. (klik)
Zo nee: dan gebruikt iemand anders je gegevens.
Wijzig je password en geheime vraag.

met MBAM vindt hij niets. Ik zal mijn adres inzetten in mijn adresboek. Dus afwachten maar.:o

Hhmmm, die scan heb je snel gedaan.... Duurt normaal wel een kwartiertje.

Deze had ik van tevoren al gedaan, voordat ik de vraag stelde. Vandaar. Had op dit onderwerp gezocht op deze site en heb dit programmatje geïnstalleerd.:)

Groetjes,

Karlijn

Meestal is dit toch een virus die actief is, als je zeker weet dat dit vanuit jou pc gebeurd.

Ter controle: worden de mails verstuurd op een tijdstip dat je pc aan- of uit staat?
Zet je eigen prive mail adres eens in je msn adresboekje. Dan kun je dat herleiden.
Of kijk in de header van de binnengekomen mail, en zoek naar het ip-adres.

Dit al geprobeerd?

Hallo,

Ja, ik heb dit gedaan, maar ik heb tot op heden nog geen mailtje ontvangen. Dus afwachten maar.:)

Groetjes,

Karlijn

Vandaag om 12:37 is er weer een mail verstuurd, terwijl mijn computer niet aanstond.

Groetjes,

Karlijn:confused:

Knap heh, dat er een mail wordt verstuurd "vanaf jou pc" als deze niet aan is.

Conclusie: er is een spammer actief, die jou mail adres gebruikt, zonder gebruik te maken van jou pc.
Eigenlijk kun je hier niet zo heel veel aan doen.
Het probleem zit immers niet in je pc.

Betreft het emailadres een alias of je hoofd-pop3 box?
Als het een alias is, dan kun je deze wijzigen, door er bijvoorbeeld een puntje of streepje of cijfer aan toe te voegen.
Wel even aan je vrienden doorgeven.

Hallo,

Het is een hotmailadres, dus ik kan altijd een ander mailadres aanvragen. Maar niet zo handig ivm MSN.
Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

Groetjes,

Karlijn:(

Ik heb mijn emailadres nog niet veranderd er worden nog steed emails vanuit mijn adres verzonden. Ik heb gisteren het wachtwoord gewijzigd misschien dat dat helpt. Anders zit er denk ik niets anders op dan een nieuw emailadres aanvragen helaas.

Groetjes,

Karlijn:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan