• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If en if 2 restricties waaraan voldaan moeten worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik dit invul krijg ik alleen maar foutmeldingen. Krijg hem niet werkend iig.

Denk dat VBA mij iets te onbekend is om goed mee te kunnen werken. Zal nog even een beetje doorspitten maar denk dat ik het gewoon maar filteren met de hand wordt. Misschien is dit voor mijzelf wel net zo overzichtelijk.

Bedankt allen.:thumb:

Help!!!

Hallo allemaal,

Ik ben al heel lang bezig met een databestand, maar kom er gewoon niet uit.
Ik moet van 1 datum tot 7 dagen later de waarde uit kolom M en N hebben. De datum staat in kolom K. Lastige is dat de datum in kolom K meerdere keren voorkomt en dus moet voldoen aan een bepaalde waarde die in kolom L staat. Ik weer gewoon niet hoe ik dit snel kan doen in excel! Heel fijn als iemand mij kan helpen...!

Mijn excel sheet ziet er zo uit:

Kolom K Kolom L Kolom M Kolom N
1-1-2000 1000 0,564
1-1-2000 1050 0.587
1-1-2000 1100 0.245
....
1-1-2010 900

Heel erg bedankt alvast!!! Groetjes Florentine

Kan je een aparte vraag starten met daarin (een voorbeeld van) je bestand?
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

He roncancio,

Heel fijn dat je reageert! Ik heb een bestand toegevoegd. Probeer mijn vraag iets duidelijker te stellen.

In de tweede sheet staat in Kolom A verschillende data. Ik wil graag in de eerste sheet zoeken naar die datum en dan die hele rij kopieeren. Maar omdat die datum vaker voorkomt heb ik een tweede restrictie en die staat in kolom B op de tweede sheet. Dus ik wil eigenlijk de rijen kopieren die voldoen aan de goede datum (kolom A) hebben en de goede waarde van kolom B.

Mijn tweede vraag is denk ik lastig. Ik wil dit eigenlijk doen voor de datum staat die in sheet twee staan, maar ook voor de data 1,2,3,4,5,6 en 7 dagen erna. Dus bijv: als er 1-1-200 staat wil tot en met 1-7-2000 hebben, de waarde in kolom B blijft gelijk.

Heel erg bedankt alvast!!

Groeten,

Florentine

Bekijk bijlage 106778

He roncancio,

Heel fijn dat je reageert! Ik heb een bestand toegevoegd. Probeer mijn vraag iets duidelijker te stellen.

In de tweede sheet staat in Kolom A verschillende data. Ik wil graag in de eerste sheet zoeken naar die datum en dan die hele rij kopieeren. Maar omdat die datum vaker voorkomt heb ik een tweede restrictie en die staat in kolom B op de tweede sheet. Dus ik wil eigenlijk de rijen kopieren die voldoen aan de goede datum (kolom A) hebben en de goede waarde van kolom B.

Mijn tweede vraag is denk ik lastig. Ik wil dit eigenlijk doen voor de datum staat die in sheet twee staan, maar ook voor de data 1,2,3,4,5,6 en 7 dagen erna. Dus bijv: als er 1-1-200 staat wil tot en met 1-7-2000 hebben, de waarde in kolom B blijft gelijk.

Heel erg bedankt alvast!!

Groeten,

Florentine

Dit was eerlijk gezegd niet wat ik bedoelde.:P
Ik bedoelde een nieuwe topic starten ipv verder gaan op deze oude topic.
Hoe dan ook, ik heb zelf ook nog een vraag over je vraag:

Zelfs de combinatie A-kolom met B-kolom is niet uniek!

Bijvoorbeeld:
De datum 15-1-2001 staat er meerdere keren in icm met het nummer in de B-kolom.
15-1-2001 1375 staat er 2 keer in (rijen 154 en 165).
Wat doen we daar mee?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

He roncancio,

Dat klopt, ik moet dit bestand nog filteren want er moet wel een waarde staan in kolom F. De combinatie staat er dubbel in, alleen staat er maar 1 keer een waarde in kolom F. Dus inprincipe is de combinatie wel uniek.

Heel erg bedankt alvast.

Groeten,

Florentine

P.S ik snap nog niet helemaal hoe het forum werkt :) dus denk dat ik nu weer in het oude topic verder ga (sorry)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan