Red Alert 1 Klasieker

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxcat95

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Beste Helpers,

Had vandaag geen games meer om te spelen zat alvast te zoeken naar Red Alert 4, Gta 5, Assassins Creed 3, CoD 7 jullie weten wel games die nog niet uit zijn.
Toen dacht ik weer aan oude spellen die ik vroeger speelde Waaronder de normale Red Alert (1).
Die bleek dus legaal te downloaden online (komt niet vaak voor).
dat deed ik toen probeerde ik het te instaleren met virtuele schijf\mounten (magic iso enzo) dat lukte allemaal
doe ik wel vaker....
Maar toen ik op Autorun klikte kreeg ik het start menu maar instaleren lukte niet gaf een vage error dus ik googlen....
vond dat je hem op compatibiliteit op windows 95 moest zetten dus heb ik gedaan...
toen moest ik op setup klikken in de setup95 map volgens zo n site en toen:....
<bijlage>

Iemand een idee?

Alvast bedankt!:thumb:

Bijlagen

• error.png
    error.png
    31,6 KB · Weergaven: 143
Helaas moet je die tool, na de installatie pas gebruiken. Heb het net ook even geprobeerd, maar krijg hem niet geïnstalleerd onder Windows 7-64BIT.

THANK YOU SO VERRY MUCH!

het werkt man! Soviets en Alies!
Helemaal geweldig!

Check de bijlage

PS: Prtscrn werkte op de een of andere manier niet....

Bijlagen

• Thx.jpg
    Thx.jpg
    21,8 KB · Weergaven: 139
Helaas moet je die tool, na de installatie pas gebruiken. Heb het net ook even geprobeerd, maar krijg hem niet geïnstalleerd onder Windows 7-64BIT.

Ik heb het nu ook even uitgetest op Windows 7 64 bit. Het werkt prima, althans met de Red Alert 1 Allied Disc. Dit is wat ik gedaan heb:

01. Mount de Allied Disc ISO in een virtuele schijf;
02. Installeer en start de Red Alert Setup Manager v0.98;
03. Selecteer "Apply Red-Alert 3.03 patch", "Apply 4player fix", "Remove CD Protection" en "Install music";
04. Klik op de knop "Apply", nu wordt het spel geïnstalleerd in de folder die opgegeven was in het programma;
05. Nu kun je het spel spelen onder Windows 7 door naar de installatie folder te gaan en Ra95.exe te starten (deze staat als het goed is al op Windows 95 compatibiliteit).

Om het probleem met de rare kleuren op te lossen: rechtsklik op je desktop en open het venster "Schermresolutie" voordat je het spel start.

@foxcat95:

Graag gedaan.

Laatst bewerkt:
Kom er niet uit

Ik heb met de grootste moeite eindelijk het nostalgische Red Alert 1 weten te installeren (volgens mij), maar nu kan ik hem domweg niet spelen.. ik heb de compabiliteitsmodus van het setup95 bestand op windows 95 gezet, en geïnstalleerd door middel van de RedAlertsetupmanager0.98 of iets in die richting, volgens de bovengenoemde stappen in ieder geval..

Nu was ik dus eindelijk op het punt aangekomen om een poging te doen het spel te starten maar helaas.. m'n firewall vraagt wel of ik toestemming geef, en die geef ik dan, maar verder gebeurd er niets. En ja ik klik gewoon op ra95.exe.

Daarna maar eens op autorun geklikt en dan kom ik in het red alert scherm, probeer ik vervolgens play game, lukt ook niet..

Wat doe ik fout!?

Edit: Na vele malen proberen nog steeds niet gelukt!, heb de bestanden allemaal in de juiste map staan, ik klik op ra95.exe en dan krijg ik eerst een melding van windows of het goed is dat het programma wijzigingen aanbrengt, daarna een melding van mn firewall en als ik die allow dan doet die daarna gewoon niks..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan