All round PC (€500~€600)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bommetje30

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Hallo allemaal, mijn oude computer is nu toch wel echt te oud en is dus aan vervanging toe, het heeft geen zin meer om de oude nog up te graden, dus een nieuw systeem:

Middelen
Budget - €500 tot €600 all inclusive
Doel - Standaard (Internet/Word), Downloads (Films/Muziek) & Gaming (af en toe -> dan wel games als COD6 en FIFA11)
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage - De winkel zal dit moeten doen

Opties
Besturingssysteem - Nieuwe Windows 7 (moet in de prijs meegenomen worden)
Andere software? - Heb ik al

Randapparatuur
Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor zijn aanwezig (SPECIFICATIES MONITOR VOLGEN NOG)

Naam: Prestigio p3192w
Beeldschermgrootte: 19 inch
Max. resolutie: 1440x900 / 75Hz

Huidige Configuratie

+
Sapphire HD5670 1GB Light-Retail, DVI, HDMI, DisplayPort, CrossFireX

Vragen
Is alles compatible / zit de configuratie goed in elkaar?
Genoeg of te veel watt voeding (600)?
Goede verhoudingen (niet een enorme grafische kaart terwijl de rest bagger is)?
* Monitor goed compatible met PC?
! Wat denken jullie van een I3 ten opzichte van de AMD processor die er nu staat?

Laatst bewerkt:
Dit is wat mij betreft geen All round PC. Ik neem aan dat men met een All round PC redelijk wilt gamen en om dat met redeijk leuke instellingen te doen moet er een grafische kaart van 100-180 euro bij.

Je hebt een veel te dure voeding geselecteerd als je niet van plan bent nieuwe games te spelen, maar af en toe een web game of iets in die trant wilt kunnen draaien. In dat geval zou ik gaan voor een voeding van 400 a 450 Watt.

Wat versta je dus onder af en toe gamen?

Springstof,

Waarom zou het uit moeten maken of hij gamed of niet dat de voeding ineens 400/450 watt kan zijn?

Mijn pc start niet eens op met 400 watt. (Zelfs een 500watt voeding heb ik door laten branden. Met een E8500 / 9800GTx+) ..

In fact, ik denk eerder dat dit een degelijke all-round pc is. Tuurlijk kan het niet de nieuwste games aan met alles op ultra / DX11 (zonder videokaart :p :rolleyes:). Enige wat in dit geval mist is een leuke vidoekaart. (En ja, ik red het nog altijd met mijn huidige systeem met elk spel. En ik ben waarschijnlijk een net zo'n minder-fanatieke gamer als TS is)

Laatst bewerkt:
Als je niet gamed (of andere grafisch intensieve taken uitvoert) heb je geen grafische kaart nodig en dus zal je PC nooit in de buurt van 600 Watt komen.

Laatst bewerkt:
Dat klopt. Maar een HD4200, kom je niet ver mee. Naast dat, zelfs een beetje spel van tegenwoordig heeft al meer nodig dan een onboard chipje.

In dit geval zou het dus beter zijn om een videokaart erin te zetten, omdat je er 1. verder mee komt, en 2. de videochip de bottleneck anders is van het hele systeem.

+
Sapphire HD5670 1GB Light-Retail, DVI, HDMI, DisplayPort, CrossFireX

! Wat denken jullie van een I3 ten opzichte van de AMD processor die er nu staat?
Ook met een 5670 1GB heb je meer dan genoeg aan 450 Watt. Deze verbuikt in een systeem met overklokte i7 niet meer dan 220 Watt.
http://tweakers.net/reviews/1530/11...lde-htpc-kaart-energieverbruik-en-geluid.html

De door jou geselecteerde processor is vaak sneller dan de i3's (als ik het me correct herinner).

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal!
De Specificaties van de monitor:
Naam: Prestigio p3192w
Beeldschermgrootte: 19 inch
Max. resolutie: 1440x900 / 75Hz

Klopt de configuratie nu? Met een OCZ StealthXStream 2 500W Voeding?
Of zijn er één of meerdere onderdelen die veel slechter of beter zijn dan de rest van de pc?

Laatst bewerkt:
Msshien toch beter voor deze voeding gaan. Is misschien minder watt, maar is denk ik toch wel kwalitatiever. OCZ heeft sommige topvoeding-reeksen en sommige brolvoeding-reeksen, ik weet niet welke stealthXstream 2 is.

stealthXstream 2 is een prima voeding. OCZ heeft (bijna) geen slechte voedingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan