vraag over fifa 09 systeemeisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansuuuh

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
hallo,ik heb even een vraagje over fifa 09.
ik heb dit spel geinstalleerd op mijn pc maar als ik het speel dan is het niet vloeiend.
ik heb al van alles geprobeerd mom het beter te krijgen.o.a resolutie verlagen,3d gras uit,alles op laag-medium enz enz.
volgens de site canyourunit.com moet ik het spel op de hoogste waarden kunnen spelen maar dit gaat dus echt niet.is mijn pc nu dan toch te langzaam of zo??of komt het misschien door het besturingssyteem??windows vista nl
hier de specificaties van de pc:

Motherboard Name Packard Bell iMedia S3720

CPU Type DualCore Intel Pentium E5400, 2700 MHz (13.5 x 200

Motherboard ID nVidia MCP73
North Bridge nVIDIA nForce 7100-630i (MCP73PV)
Memory Slots DRAM Slot #1 2 GB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
DRAM Slot #2 2 GB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)

moeten jullie nog meer weten??

alvast bedankt en ik hoop dat jullie een antwoord weten.
groet m jansen

Plaats hier eens de volledige uitslag van de test. Hebben we meteen alle specs.

uitslag minimum

hier even de uitslag van can u run it.
dit is de minimum uitslag.recommended zet ik er ook op.

CPU
Minimum: Pentium III or higher, 2.6 GHz CPU(single-core)
You Have: Pentium(R) Dual-Core CPU E5400 @ 2.70GHz
PASS

CPU Speed
Minimum: 2.6 GHz CPU(single-core)
You Have: 2.70 GHz Performance Rated at: 4.05 GHz
PASS

RAM
Minimum: 512 Megabytes of RAM (1 GB required for Windows Vista)
You Have: 2.5 GB
PASS

OS
Minimum: Windows XP SP2 / Windows Vista / Windows 7
You Have: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition Service Pack 1 (build 6001), 32-bit
PASS

Video Card
Minimum: NVIDIA GeForce 6600 or greater, ATI Radeon 9800 Pro or greater, DirectX 9.0c Compatible 3D accelerated 128 MB video card or equivalent (must support Shader Model 2.0 or above)
You Have: GeForce 7100 / nForce 630i
PASS
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 128 MB 1.2 GB
3D Yes Yes
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 2.0 3.0
Vertex Shader version 2.0 3.0

Sound Card
Minimum: Yes
You Have: NVIDIA High Definition Audio
PASS

Free Disk Space
Minimum: 4.26 GB free hard disk space for DVD-ROM format (additional space required for saved games and DirectX 9.0c installation)
You Have: 222.9 GB
PASS

DVD-ROM
Minimum: 8x or faster DVD-ROM drive
You Have: HL-DT-ST DVDRAM GH41N ATA Device

Ah, ik zie het al. Je hebt een onboard videokaart en ondanks dat deze goed door de test komt, is deze kaart absoluut niet geschikt om mee te gamen!

Daar komt de lag dus vandaan.

bedankt voor je snelle antwoord,
ik vondt het ook al zo gek dat het spel het niet goed deed.

dus de oplossing is om er een andere videokaart in te steken als ik het goed begrijp?
en zoja welke zou je me dan aanbevelen?
groet m jansen

het is een 250watt voeding.
ik vermoed dat dit te weing is om een fatsoenlijke videokaart op te laten draaien.
maar goed ook dit kan uiteraard veranderd worden.

idd, met zo'n voeding kom je niet echt ver, ik zou aanraden een 500 watt voeding te kopen en een HD 5770 te kopen, maar eerst vragen wat andere mensen hiervan vinden. En ik weet niet of je een Pci-e x16 slot hebt.(kijk in je kast of je een blauw slot heb, voor je videokaart)

Je zal ook moeten letten op het merk van de voeding!

Eigenlijk moet je even aangeven wat je budget zou zijn als je een nieuwe voeding en videokaart wilt hebben.

in mijn kast zit een oranje slot en daar staat pcie x 16 onder.
als ik de voeding en de videokaart verander zijn er dan nog andere dingen die ik moet veranderen of is dit het enige?

Je zal ook moeten letten op het merk van de voeding!

Eigenlijk moet je even aangeven wat je budget zou zijn als je een nieuwe voeding en videokaart wilt hebben.

.denk zo rond de 200euro dat dat zo beetje de grens is.

Laatst bewerkt:
Tja, een nieuwe a-merk voeding en bijvoorbeeld de 5770 van ati, komt samen toch al gauw op zo'n 200 euro (of meer).

En ik heb een beetje het gevoel dat het voor de rest van de configuratie overkill is. Tenzij je de nieuwe onderdelen eventueel later nog in een andere nieuwere pc zou willen zetten.

Tja, een nieuwe a-merk voeding en bijvoorbeeld de 5770 van ati, komt samen toch al gauw op zo'n 200 euro (of meer).

En ik heb een beetje het gevoel dat het voor de rest van de configuratie overkill is. Tenzij je de nieuwe onderdelen eventueel later nog in een andere nieuwere pc zou willen zetten.

dat zou idd een optie kunnen zijn.feit is dat ik deze pc nog maar een maandje heb en ik heb hem niet uitgezocht om te gamen.was meer om te internetten enzo.
maar heb het voetbalspelvirus te pakken en was benieuwd wat dan eventueel de kosten waren om hem goed genoeg te maken voor fifa09.

Welkom op Helpmij...

Zelfs een tweede hands kaartje op marktplaats en een andere voeding doet in jou geval al je voetbalspelvirus bevredigen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan