SLI met Asus 8800GT en Aus P5K lukt maar niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mxbouke

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Hallo,
Ik heb zojuist mijn 2e asus 8800gt in de computergeplugged samen met de bridge connector..
Mn PC vind beide kaarten, heb de drivers geupdate maar in nvidia control panel krijg ik geen SLI Optie. Ik krijg daar wel het tab Pshysx die blijkbaar de beste gpu pakt ofzo?
Maar als ik google lees ik dat je in het nvidia control panel kan enablen maar dat tab krijg ik dus niet... Progje GPU-Z laat ook beide kaarten zien, vrijwel identiek en er staat bij SLI ook disabled.

Ik heb beide kaarten omgedraaid en keer op keer de drivers op nieuw geinstalleerd. Beide kaarten geven ook beeld(nja degene die op dat moment bovenaan in het blauwe slot zit).
Windows 7 ultimate 64 bit draai ik, vers geinstalleerd
Ik heb voor de rest een Asus P5K moederboard en een quad core cpu...

nou heb ik net wat screenshots, kan ik ze niet uploaden op mijnalbum, na 50% uploaden flikkert mn internet er steeds uit@#$$$^#@#
Dit probeer ik later nog wel is.

Alvast bedankt,

Bouke

Hoi

de p5k is een crossfire(atai/amd) bordje en geen sli(nvidea) bordje...

En hier de link naar de info die ik hier quote: http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=yS3ZeqfUdCTCIFT2

ATI CrossFire Technology
ATI´s CrossFire boosts image quality along with rendering speed, eliminating the need to scale down screen resolutions to get the high image quality you want. CrossFire ignites with the higher antialiasing, anisotropic filtering, shading, and texture settings you desire. Adjust your display configurations, experiment with your advanced 3D settings, and check the effect with a real-time 3D-rendered preview within ATI´s Catalyst™ Control Center to rule your CrossFire system.

Gezien een oude topic wat jij aan het lezen was weet je het antwoord al....;)

En nee dus geen zin tenzij je een bordje neemt wat wel sli geschikt is.Of de kaart retourneerd.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, crossfire is voor Ati kaarten en sli voor nvidea.

Beide kaarten in sli gaat niet werken op dit mobo.

Off topic, hey Frank!

^#%^*^*&%^%#$%!!!!!!
Geen idee dat er 2 soorten bestonden...

Nou, iemand nog belang bij een (of 2) Asus 8800 GT??

En wat is een goedkopere optie, een ander MB of een andere videokaart(en)?

Hele begrijpelijke reactie hoor! Maar ik neem toch een beetje aan dat je in de winkel hebt aangegeven wat je doel was voor de kaaren en op welk mobo je ze wilde gebruiken.

De winkel had eigenlijk meteen moeten zeggen dat dit met jou mobo niet kan.

Je staat nu voor een keuze, of (als je persee met 2 kaarten wilt draaien) een nieuw mobo en de beide gt's gebruiken of 2 ati kaarten. Wat goedkoper is ligt aan de keuze voor een eventueel ander mobo of andere kaarten.

Laatst bewerkt:
Een ander Mb.Als je je mb behoudt moet je beide kaarten vervangen als je met 2 wilt werken.

EDIT: goedkoopste optie is als nog kan je kaart retour.Zoveel maakt een 8800in sli nou ook weer niet dacht ik zo.

Laatst bewerkt:
kun je niet gewoon beter die twee verkopen en een sterkere videokaart kopen...
een HD5770 ofzow
die kan je later dan well in Crossfire zetten

Tsja wat brengen die 2 kaarten bij elkaar op? Misschien een keer 100 euro?

En ik heb dit setje al wel 3 jaar geleden gekocht, toen ik nog minder verstand had dan nu. Beetje jammer dat ik toen die kaart en MB heb gekocht. Maarja.
Gelukkig heb ik de 2e kaart voor een paar tientjes gekocht van marktplaats en niet voor de nieuwprijs.

Wat is een beetje een vergelijkbaar MB met die ik nu heb alleen dan WEL met sli:P?

dit zijn mijn specs voor de rest (mag ook wel wat extra geheugen bij, i know)

CPU: QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)

MB: Asus P5K (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)

RAM: gEIL 2048 MB (2x1gb) (DDR2-800 DDR2 SDRAM)

video, nja bekend he

raad je aan om gewoon een nieuwe graka te kopen
dit zal veel beter met je systeem gaan samen werken
een nieuwe MB is weggegooid geld
zeker als je hiervoor alleen maar sli wilt gaan draaien met die kaartjes
veel zul je hier tog niet aan hebben

en dan kun je dan gaan sparen voor een nieuwe setup (MB CPU RAM)
want dit gaat snel oud worden de komende jaren

Laatst bewerkt:
Zou mijn keuze niet zijn....
Ik zou eerder gewoon 1 goede kaart kopen.
Mits je van deze 2 af kan komen.
Of het gewoon bij deze laten:D

klik

deze lijkt me wel een goed kaartje voor in je systeem
en dan kun je later altijd nog crossfire gaan

kost ongv 100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan