Alles bij alles is de backgroundfix nu al een hele hoop. Zou je deze voor mij kunnen testen met IE7, csshunter?
Ehm, wat biedt UPC om hun site te verbeteren en daarmee o.a. hun concurrentiepositie te verstevigen? :d
... een stopwatch-testje met IE7 levert op dat de site er (na geleegde cache) zo'n ruim 6 seconden over doet voordat er wat op scherm komt. Bij een snelle verbinding!
Als ik javascript uitzet in IE7, gaat het 3x zo snel.
Een verhuizing van de scripts naar vlak voor de </body>, zoals That Guy al zei, zou denkelijk helpen.
Sommige kleintjes, en een paar kleine extra css-bestanden kan je het beste integreren in de andere, dat scheelt weer vertragende http-requests van bezoeker naar server.
- Bekijk je wel eens het Speed Report dat in het Tools-menu van de FF Webdeveloper Toolbar zit? Leerzaam!
- En de Yslow add-on bij Firebug?
De laatste zegt bv.:
This page has 8 external Javascript scripts. Try combining them into one.
This page has 7 external stylesheets. Try combining them into one.
This page has 9 external background images. Try combining them with CSS sprites.
Decreasing the number of components on a page reduces the number of HTTP requests required to render the page, resulting in faster page loads. Some ways to reduce the number of components include: combine files, combine multiple scripts into one script, combine multiple CSS files into one style sheet, and use CSS Sprites and image maps.
Crashen deed ie al niet bij mij, dus over verbeteringen op dat vlak kan ik niets zeggen.
Een blik in mijn virtuele IE6 levert op dat het menu ondanks de IE6-styles bedekt wordt door 3 groene stroken.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: als ik de html-error van de validator naloop, zijn het volgens mij vrijwel allemaal fouten die niet door het CMS of een externe site zijn veroorzaakt, en is handmatige verbetering best mogelijk.