draadloos netwerk niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

royvdh65

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Ik wil via de router draadloos internetten met mijn laptop maar mijn router is niet bereikbaar in de lijst van draadloze netwerken (er staat ook een kruisje door de naam van mijn netwerk bij de eigenschappen voor draadloze netwerkverbindingen). Andere onbeveiligde netwerken hier in de buurt daar zou ik (wanneer ik zou willen) wel op kunnen. Tevens heb ik mijn netwerkverificatie en netwerksleutel wel gewoon ingesteld bij eigenschappen. naamloos3.JPG
Iemand enig idee wat hiervan het probleem kan zijn?

Welk besturingssyteem draait op je laptop?
En vindt de laptop het draadloos netwerk (ongeacht dat het niet werkt) zelf, of zag je je netwerk pas bij draadloze netwerkverbindingen nadat je het zelf had toegevoegd?

Mijn laptop draait op XP, en ik heb mijn netwerk zelf toegevoegd zover ik me herinner, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mijn laptop heeft tijdje geleden nog wel verbinding gehad.

Laatst bewerkt:
Mijn laptop draait op XP, en ik heb mijn netwerk zelf toegevoegd zover ik me herinner, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mijn laptop heeft tijdje geleden nog wel verbinding gehad.

Haal al je oude verbindingen maar weg, laptop opnieuw opstarten en nieuwe verbinding maken.
Dan heb je in no time weer een internetverbinding. :thumb:

Oke hij doet het nu wel, ik heb mijn netwerksleutel ingevoerd via een netwerk bij het venster van "Een draadloos netwerk selecteren", maar dit netwerk heet anders dan de naamgeving van de router en naamgeving van het netwerk dat ik op de laptop heb aangemaakt. Het werkt nu wel alleen wel vreemd dat hij daar een andere naamgeving heeft in het venster van "draadloze netwerkverbindingen weergeven", de naam komt me ook helemaal niet bekend voor. Komt dit vaker voor?

Oke hij doet het nu wel, ik heb mijn netwerksleutel ingevoerd via een netwerk bij het venster van "Een draadloos netwerk selecteren", maar dit netwerk heet anders dan de naamgeving van de router en naamgeving van het netwerk dat ik op de laptop heb aangemaakt. Het werkt nu wel alleen wel vreemd dat hij daar een andere naamgeving heeft in het venster van "draadloze netwerkverbindingen weergeven", de naam komt me ook helemaal niet bekend voor. Komt dit vaker voor?

Als je alle oude verbindingen hebt verwijderd en een nieuwe hebt aan gemaakt en dan ook je eigen netwerksleutel moet ingeven om verbinding te maken is toch alles opgelost en heb je weer een draadloze verbinding.

ja ik nu ook waar deze naam vandaan komt. Bedankt voor jullie moeite in ieder geval:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan