logboeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Mijn logboeken (windows xp ) zitten vol fouten en waarschuwingen.
Wat nu ?...Naamloos.jpg

Je ziet application errors
Alleen in de melding zelf zie je welke applicatie gecrasht is. Herinstallatie van die applicatie kan helpen
Theoretisch er kan ook wat anders/méér aan de hand zijn, dus kijk zeker ook het logboek Systeem na en kijk in Apparaatbeheer of je daar apparaten met problemen ziet.

PS: Termen als "Wat nu?" liever niet (meer) gebruiken. Klinkt namelijk in de sfeer alsof je zelf niets wilt gaan doen aan je probleem en het dus 'over de muur' gooit naar het forum. Dat kán slecht vallen bij de lezers.

Succes,

Tijs.

Help mij loopt steeds vast.
een zevental andere forums niet.
Mijn loggin lukt al een hele namiddag niet.
Wat nu?is geen vraag volgens.........
Voor mijn part sluiten.
Goedenavond en ik zoek mij wel een ander forum.

Er waren technische (SQL-) problemen vanmiddag, maar die lijken nu opgelost. Bovendien heb je nu blijkbaar wél succesvol ingelogd en je melding gedaan.

Op opgelost zetten doe je zelf: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp-opties" etc.]

Succes,

Tijs.

Het allerbeste programma is Registry Mechanic,
het verwijdert ALLE fouten.
Fijne avond;)

Graag gedaan.
Als ik ergens mee kan helpen;)

Laatst bewerkt:
@Jevin: Je laatste posting is aangemeld voor verwijdering: Het aanbieden van installatiekeys (al dan niet via e-mail) is ten strengste verboden hier op het forum.
Zie de regels, specifiek de sectie Warez: "Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even')."

Bovendien is het maar zeer de vraag of Registry Mechanic het probleem met die crashende applicaties oplost. Waar jij het vandaan haalt dat dat programma het probleem van de topic-starter met zekerheid kan fixen is mij een raadsel... :shocked:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste meneer,

Aangezien u hier op dit forum medewerker bent zou u toch wel mogen begrijpen dat er meer goede programma's zijn als alleen de programma's die jullie in verouderde topic's voorschrijven.
Bijv. het topic met "Wat te doen bij virussen, spyware etcetera?"
Waarin Malwarebytes Anti-Malware en SuperAntiSpyware worden aangeraden.
Malwarebytes is een mooi programma dat niet veel geheugen en energie van je pc vraagt, maar het verwijdert ZEKER niet alles.
Ik ben junior, maar sinds ik kan zit ik al achter een pc,
en ook mijn ervaring gaat nog steeds verder.

"Bovendien is het maar zeer de vraag of Registry Mechanic het probleem met die crashende applicaties oplost. Waar jij het vandaan haalt dat dat programma het probleem van de topic-starter met zekerheid kan fixen is mij een raadsel...
"

Dat is voor u misschien een vraag,
maar pure onzin dat u dan zegt dat u het betwijfeld.
Iets dat je niet hebt geprobeerd kun je ook niet afschrijven!

Ik accepteer dat ik fout zat,
ik zal in de toekomst geen illegale software meer aanbieden, ook niet via e-mail.
Maar dit is onterecht.
Bovendien, u zegt dat het de vraag is of Registry Mechanic "crashende applicaties" oplost, ik heb dat ook niet beweert.
Maar topicstarter heeft het helemaal niet over crashende applicaties,
nee, hij heeft het over fouten in het REGISTER,
vandaar ook de naam, RECHISTRY MECHANIC.

En waar ik het vandaal haal?
Jarenlange ervaring beste meneer,
ik post geen onzin, ik doe een poging te helpen,
maar jullie accepteren dat niet.
Ik gebruik het programma al jaren.
En het lost al mijn logboek problemen op.

Ik zou graag een reactie van u hebben.

En janwitloof,
de keuze is aan jou;)
Ik dwing niemand.

@jevin:
Je hebt toch echt de startposting niet gelezen: "Mijn logboeken (windows xp ) zitten vol fouten en waarschuwingen."
Kijk je naar de schermafdruk, dan staan daar Application crashes genoteerd in Logboeken, oftewel vastgelopen programma's.

Dus de link met de registry als oorzaak van die vastgelopen programma's is helemaal niet gelegd. Het kán zijn dat registry-instellingen (of juist het ontbreken daarvan) de problemen veroorzaakt, maar daar weten we nog helemaal niets van (geen informatie van de topic-starter daaromtrent).

Dat je probeert te helpen is prima, maar dan moet je wel de vraag en de antwoorden goed lezen...

Tijs.

En toen beweerde je dat ik het niet heb gelezen.
Beste,
willen jullie alle antwoorden zelf geven op vragen, dan hoeven andere mensen namelijk helemaal geen moeite meer te doen.

Een programma,
er crasht iets,
er word informatie opgeslagen.
Waar?
In het register.

U hoeft mij echt niet te vertellen hoe een applicatie werkt hoor.

Waarom geeft u bovendien geen antwoord op de rest van mijn vorige reactie?

@jevin20:
Als een applicatie crasht, dan wordt de informatie daaromtrent opgeslagen in een crash-document (+ nog een paar andere (tekst-)bestanden, zoals appcompat.txt) in een submap van je Temp folder, en die submap begint qua naam met WER (bijv. WER623.tmp.dir00), en als je ervoor kiest om de informatie naar Microsoft op te sturen dan worden die bestanden doorgestuurd en daarna gewist.

WER staat voor Windows Error Reporting. Zie hier voor de Wiki uitleg.

De door Windows aangetroffen fouten worden dus niet in het register opgeslagen.

Dat Registry Mechanic problemen bij je opgelost heeft wil ik graag geloven, maar dat de problemen bij de topic-starter gerelateerd zijn aan (instellingen in) de registry is nog helemaal niet duidelijk (zie hierboven én mijn vorige posting).

Geen idee waar ik nu nog verder op antwoorden moet, eerlijk gezegd...

Tijs.

Maar.
En dat weet jij ook.
Dat hangt er vanaf WAT voor soort crash,
bij WAT voor soort programma.

Hier komt bij dat:
Registry Mechanic niet alleen het register opschoont.
Hij zoekt naar missende waarden bij programma's, oftwel, een mogelijk gevolg zou een crash zijn.
En zo nog veel meer dingen.

Maar omdat ik nog steeds niet geloofd/begrepen word plaats ik 2 screenshots waarbij ik aan t scannen ben op problemen, en waarbij je de locaties van de problemen kunt zien.

http://oi54.tinypic.com/732qo7.jpg
http://oi55.tinypic.com/1on7kz.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als Registry Mechanic kennis heeft van welke registersleutels gebruikt worden bij geïnstalleerde programma's (denk aan Word, Excel etc.), dan kan dat een hulp zijn.
Ik zie echter in je schermafdruk geen bewijs dat Registry Mechanic die kennis in zich heeft: Er worden alleen ontbrekende bestanden gemeld die wél in de registry zijn aangeduid maar niet (meer) op de computer aanwezig zijn.

We zijn er bovendien helemaal niet uit of het een registry-probleem is. Ik blijf erbij dat de topic-starter moet beginnen met de logboek-meldingen over gecrashte applicaties moet openen, uit moet zoeken welke applicatie dat dan was en die opnieuw installeren.

Tijs.

Ja, en stel dat dit werkt?

Dan heb je veel tijd besteed aan opnieuw installeren voor niets.

"Er worden alleen ontbrekende bestanden gemeld die wél in de registry zijn aangeduid maar niet (meer) op de computer aanwezig zijn"

Deze zijn allemaal aanwezig op de computer,
maar dit programma verwijdert ze voor mij, en ontdekt het wanneer er sleutels ontbreken.
En of het programma die kennis heeft, dat blijkt, waarom zou hij ze anders vinden?
En dan zeg jij waarschijnlijk: Omdat het in het register, logboek vermeld staat.
Ja, maar het zou geen CONFLICT zijn als het niet meer op de pc staat, want dan is er namelijk ook geen probleem meer.

Maar dit is een discussie die nergens toe leidt.
Jij wilt t toch niet aannemen.

Maar als ik topicstarter zou zijn zou ik eerst de simpelste (mogelijke) oplossingen proberen.

Je hebt gelijk: Ik zie geen nuttige informatie in je postings over Registry Mechanic.

[...]Maar als ik topicstarter zou zijn zou ik eerst de simpelste (mogelijke) oplossingen proberen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Laat de topic-starter maar kiezen welke route hij volgen wil (desnoods beide routes).

Tijs.

fouten

fouten kunnen ook door ccleaner in meeste gevalleen opgelost kunnen worden

teven wat dnties zegt sta ik achter probeer ook eens uit te zoeken welke tools en installeer deze opnieuw

Het allerbeste programma is Registry Mechanic,
het verwijdert ALLE fouten.
Fijne avond;)

Geef mij eens een bron waarin blijkt dat het opruimen van foute registerwaarde, snelheidswinst opleverd, of instabiliteit veroorzaakt bij programma's. (En dan bedoel ik niet de registerwaarde die Windows zelf gebruikt om te kunnen booten).

Beste meneer,

Aangezien u hier op dit forum medewerker bent zou u toch wel mogen begrijpen dat er meer goede programma's zijn als alleen de programma's die jullie in verouderde topic's voorschrijven.

Juistem, en dus geen registercleaners zoals bovenstaande.

Bijv. het topic met "Wat te doen bij virussen, spyware etcetera?"
Waarin Malwarebytes Anti-Malware en SuperAntiSpyware worden aangeraden.
Malwarebytes is een mooi programma dat niet veel geheugen en energie van je pc vraagt, maar het verwijdert ZEKER niet alles.

Dat komt omdat het scant op virussen en malware. Rootkits, Bootkits, Roque's, Viruts, etc. scant het niet op. Daar heb je Combofix en GMER voor.

Ik ben junior, maar sinds ik kan zit ik al achter een pc,
en ook mijn ervaring gaat nog steeds verder.

Tipje: Lees gewoon een hoop oude topics door. O.a. van 'bekende' helpers hier op het forum. Nergens word aangeraden om de door jou aangerade register-cleaner te gebruiken. Hooguit een keer Ccleaner voor tijdelijke bestanden, en misschien hier en daar een keer het register, wat uiteindelijk dus geen verschil maakt.

Dat is voor u misschien een vraag,
maar pure onzin dat u dan zegt dat u het betwijfeld.
Iets dat je niet hebt geprobeerd kun je ook niet afschrijven!

Fout: Je kan oplossingen in het algemeen al afschrijven als ze niks met het probleem te maken hebben. Zo raad ik hier toch niet aan om op virussen te scannen?

Bovendien, u zegt dat het de vraag is of Registry Mechanic "crashende applicaties" oplost, ik heb dat ook niet beweert.
Maar topicstarter heeft het helemaal niet over crashende applicaties,
nee, hij heeft het over fouten in het REGISTER,
vandaar ook de naam, RECHISTRY MECHANIC.

Erhh.. ik zie met een snelle 'look' op de afbeelding, al 4 keer een aplicatie error staan. Niks met het register te maken dus.

En waar ik het vandaal haal?
Jarenlange ervaring beste meneer,

Net was je nog een beginner?

ik post geen onzin, ik doe een poging te helpen,

Met onzinnige tools die niks met het probleem te maken hebben. En ja, dan reageren er hier en daar wat members op de andere helper dat het er niks mee te maken heeft. Dit moet je maar voor lief nemen.

maar jullie accepteren dat niet.
Ik gebruik het programma al jaren.
En het lost al mijn logboek problemen op.

Lost het op, of schoont het logboek op?

Een programma,
er crasht iets,
er word informatie opgeslagen.
Waar?
In het register.

Fout, in het logboek. Geen register dus.

Waarom geeft u bovendien geen antwoord op de rest van mijn vorige reactie?

Al zat van mijn antwoorden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan