gebruiker specifieke pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Hallo,

ik ben een noob met php. Ben wel aan t leren, maar heb een vraagje.

ik wil een website maken met een login page (makkie :D), maar de volgende pagina die getoond wordt moet specifieke gegevens tonen uit de database alleen voor ingelogde gebruiker. B.V. zijn naw gegevens. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Gr,

Sweet

Als je login systeem werkt, heb je als het goed is een Session aangemaakt, en daarin opgeslagen wie er ingelogd is. (Zo niet, dan moet je dus bij het inloggen ook de gebruikers naam of zijn userID oid in de sessie stoppen)

Dan kun je met die informatie een query opbouwen die de juiste informatie uit de database zoekt en toont.

Bijvoorbeeld zoiets, uitgaande van een userID, en de tabelnamen enzo zul je zelf aan moeten passen aan jouw oplossing ;)

PHP:
if( $_SESSION['userID'] > 0 ) { // er is iemand ingelogd
$query = "SELECT * FROM users WHERE id = " . (int) $_SESSION['userID'];

$result = mysql_query( $query );

$data = mysql_fetch_assoc( $result );

echo 'Hallo ' . $data['username'] . '!';

}
else {
  echo 'Er is niemand ingelogd!';
}

oke, super thanks. Kan ik weer verder spelen.
Ander vraagje (mits dat hier mag(?)) , hoe zou je dit in java doen?

Zelfde theorie, andere syntax. Ik ken geen Java, je kunt misschien beter een nieuw topic openen in het Java gedeelte dan.

Java, leuk! Zelf ken ik geen java... En ik zou het ook niet aanraden het te gebruiken (aangezien je het leuke java moet installeren op de client computer)

Java, leuk! Zelf ken ik geen java... En ik zou het ook niet aanraden het te gebruiken (aangezien je het leuke java moet installeren op de client computer)

??

Dat is in de meeste gevallen onzin, en zeker in dit voorbeeld. :confused:

??

Dat is in de meeste gevallen onzin, en zeker in dit voorbeeld. :confused:

Heb je ooit iemand gehoord die gek is op java? Voor java moet je iets installeren, net zoals flash. Het verschil is dat flash 20 mb is, en java meer dan 100 mb...
Daarnaast loopt mijn computer altijd vast als er een java app op een site staat, omdat java je geheugen ook behoorlijk opvreet.

Maar goed, dit is mijn mening, als jij java goed vind, respecteer ik dat :d

Er is een verschil tussen een Java applet (waar jij het over hebt) en een Java server (waar de OP het over heeft)

Weleens een webpagina gezien met .jsp aan het eind ipv .php of .asp? Dat is een Java based pagina gemaakt met Java. Geen installaties aan jouw kant nodig.

oke, misverstand opgelost, ik dacht dat het over een app ging :)

jsp als taal ken ik niet, dus ja, google is je beste vriend...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan