• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wie kan dit bestand laten sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

offsetdrukker

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
ik heb een excelbestand dat moet op kolom A sorteren maar de andere kolomen met tekst moeten bij het nummer dat in kolom A staat blijven ik heb zelf geen verstand van excel om dit voor elkaar te krijgenBekijk bijlage Map1.rar

Beste Rednas16,

Dat gaat niet lukken. Wat de ts bedoelt is dat de tabelletjes die bij elkaar horen worden gesorteerd op basis van de code linksboven iedere tabel. Dat gaat alleen maar via VBA, of intelligente hulpkolommen.
Op jouw manier blijft de data in de tabellen niet bij elkaar.

Richard

Beste Rednas16,

Dat gaat niet lukken. Wat de ts bedoelt is dat de tabelletjes die bij elkaar horen worden gesorteerd op basis van de code linksboven iedere tabel. Dat gaat alleen maar via VBA, of intelligente hulpkolommen.
Op jouw manier blijft de data in de tabellen niet bij elkaar.

Richard

en de tabellen samenvoegen ?

Maak gebruik van een hulpkolom en daarna een filter of sortering . Let wel op dat je ook aanvinkt " alles wat lijkt op een getal " omdat de fomule rechts(3) waarde als tekst in de cel komt . Eventueel neem je het op met de macrorecorder en maak je een macrootje .

Bijlagen

met VBA zie bijlage

Bijlagen

wie kan me met dit bestand helpen

ik heb een excelbestand dat moet op ook kolom B sorteren zoals kolom A maar de andere kolomen met tekst moeten bij het nummer dat in kolom B staat blijven ik heb zelf geen verstand van excel om dit voor elkaar te krijgen Bekijk bijlage sorteer 1.xls

dit bedoel ik niet als ik kolom a sorteer moeten de andere kolomen ook mee sorteren
maar als ik de b kolom wil laten sorteren moeten de anderen kolomen ook mee sorteren ik moet ze eigelijk apart moeten kunnen sorteren
bekijk deze

Bijlagen

Beste offsetdrukker , post je vragen op het forum , hier kijken tig aantal mensen dan ik enkel in mijn mailbox .
als ik kolom a sorteer sorteert kolom b ook maar het is de bedoelling dat de andere kolommen bij a blijven als ik a sorteer en als ik b sorteer moeten de andere kolommen ook bij b blijven
Ik kom niet verder dan deze hier .
Je kan nu kolom B apart sorteren enkel de A kolom blijft staan , sorteer je de Akolom dan gaat de B kolom mee en staan daar de cijfers ( waarden ) terug dor elkaar .

Bijlagen

bedankt

Beste offsetdrukker , post je vragen op het forum , hier kijken tig aantal mensen dan ik enkel in mijn mailbox .

Ik kom niet verder dan deze hier .
Je kan nu kolom B apart sorteren enkel de A kolom blijft staan , sorteer je de Akolom dan gaat de B kolom mee en staan daar de cijfers ( waarden ) terug dor elkaar .

in ieder geval bedankt trucker10

offsetdrukker , als een topic niet opgelost is kanje altijd hier in dit draadje verder geholpen worden door de andere helpers . Je hebt nu al 4 keer een topic getsrt met dezelfde vraag .
bekijk nu je bestandje , ik heb met kleuren gewerkt ( was voor mij duidelijker ) .

Nu heb ik hem volgens mij , ik ben traag van begrip > afgesteld op 89km/uur :p

Sorteren op kolom B > A en de rest gaat mee , sorteren op Kolom A > B en de rest gaat mee .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zie bijlage
@ Trucker, voor je knoppen vind ik het interessanter om de ACtive-X-besturingselementen te nemen in plaats van de formulierbesturingselementen. Ik denk dat die minder problemen opleveren, kwa verwijzingen, als je de bestandjes doorstuurt naar derden.

Bijlagen

bedankt

offsetdrukker , als een topic niet opgelost is kanje altijd hier in dit draadje verder geholpen worden door de andere helpers . Je hebt nu al 4 keer een topic getsrt met dezelfde vraag .
bekijk nu je bestandje , ik heb met kleuren gewerkt ( was voor mij duidelijker ) .

Nu heb ik hem volgens mij , ik ben traag van begrip > afgesteld op 89km/uur :p

Sorteren op kolom B > A en de rest gaat mee , sorteren op Kolom A > B en de rest gaat mee .

bedankt trucker10 dit bedoel ik

@ Cow ;) , ik heb de knopjes daar op een morgen eens vlug bijgezet :) met in het achterhoofd dat de TS enkel de macro wil en niet de opmaak .
Hoe jij het nu hebt opgelost, :thumb: :thumb: oogt professioneel .
eentje voor het archief :love:

bedankt

@ Cow ;) , ik heb de knopjes daar op een morgen eens vlug bijgezet :) met in het achterhoofd dat de TS enkel de macro wil en niet de opmaak .
Hoe jij het nu hebt opgelost, :thumb: :thumb: oogt professioneel .
eentje voor het archief :love:

bedankt heren voor het werkend krijgen van bestand trucker10 en @ Cow
:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
het bestand werkt uitstekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan