• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wie kan dit bestand laten sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

offsetdrukker

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
ik heb een excelbestand dat moet op kolom A sorteren maar de andere kolomen met tekst moeten bij het nummer dat in kolom A staat blijven ik heb zelf geen verstand van excel om dit voor elkaar te krijgenBekijk bijlage Map1.rar

Beste Rednas16,

Dat gaat niet lukken. Wat de ts bedoelt is dat de tabelletjes die bij elkaar horen worden gesorteerd op basis van de code linksboven iedere tabel. Dat gaat alleen maar via VBA, of intelligente hulpkolommen.
Op jouw manier blijft de data in de tabellen niet bij elkaar.

Richard

Beste Rednas16,

Dat gaat niet lukken. Wat de ts bedoelt is dat de tabelletjes die bij elkaar horen worden gesorteerd op basis van de code linksboven iedere tabel. Dat gaat alleen maar via VBA, of intelligente hulpkolommen.
Op jouw manier blijft de data in de tabellen niet bij elkaar.

Richard

en de tabellen samenvoegen ?

Maak gebruik van een hulpkolom en daarna een filter of sortering . Let wel op dat je ook aanvinkt " alles wat lijkt op een getal " omdat de fomule rechts(3) waarde als tekst in de cel komt . Eventueel neem je het op met de macrorecorder en maak je een macrootje .

Bijlagen

met VBA zie bijlage

Bijlagen

wie kan me met dit bestand helpen

ik heb een excelbestand dat moet op ook kolom B sorteren zoals kolom A maar de andere kolomen met tekst moeten bij het nummer dat in kolom B staat blijven ik heb zelf geen verstand van excel om dit voor elkaar te krijgen Bekijk bijlage sorteer 1.xls

dit bedoel ik niet als ik kolom a sorteer moeten de andere kolomen ook mee sorteren