poker ranglijsl ophallen van een website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mola1980

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
Hallo,

Ik ben bezig met een website voor mijn mobiel en daarin wil ik de ranglijst in verwerken.
Nou heb ik google zwaar misbruikt maar ben niet echt opgeschoten. Je hebt meerdere mogelijkheden zoals cURL , Get file function, ect.
Nou heb ik niet veel ervaring met php, en als iemand mij een duwtje wil geven dan ben ik jullie daarvoor heel dankbaar. Website is gemaakt met jooomla.

de website heet
http://www.saturdaynightpoker.nl/

Je dient eerste inteloggen om te kunnen zien waar ik het over hebt.
Hieronder een afbeelding

mvg mola
pokex.jpg

Als de website van je zelf is, of een kennis, misschien dat je database dan kunt aanspreken?

Ander inderdaag met cURL o.id...

Als de website van je zelf is, of een kennis, misschien dat je database dan kunt aanspreken?

Ander inderdaag met cURL o.id...

Bedank voor je antwoord. Maar de website is niet van mij en de database is niet mogelijk. Wat curl betreft, dat vermoeden had ik al, ik heb namelijk al tig keer al geprobeerd maar kwam er niet uit. Mocht iemand nog interesse hebben om mij te helpen graag. Gr. Mola

Hm ok, nu weet ik niet precies je layout en hoe je het doet, maar laadt je het in een <div> of iets dergelijks?

Plaats het script even als je in de gelegenheid bent...

EDIT: kan ik bij je site?

Laatst bewerkt:
Bedank voor je antwoord. Maar de website is niet van mij en de database is niet mogelijk. Wat curl betreft, dat vermoeden had ik al, ik heb namelijk al tig keer al geprobeerd maar kwam er niet uit. Mocht iemand nog interesse hebben om mij te helpen graag. Gr. Mola

Heb je aan de eigenaar gevraagd of je data mag gebruiken? Zo niet, ben je sowieso verkeerd bezig. Als het wel zo is, en het mag, dan wil de eigenaar vast wel een RSS-feed of iets dergelijks beschikbaar stellen waar je die data uit kan krijgen.

Het is heel erg fout om te denken dat je die data zomaar mag gebruiken, het is niet voor niets door een login afgeschermd (ook als dat niet het geval was trouwens).

Heb je aan de eigenaar gevraagd of je data mag gebruiken? Zo niet, ben je sowieso verkeerd bezig. Als het wel zo is, en het mag, dan wil de eigenaar vast wel een RSS-feed of iets dergelijks beschikbaar stellen waar je die data uit kan krijgen.

Het is heel erg fout om te denken dat je die data zomaar mag gebruiken, het is niet voor niets door een login afgeschermd (ook als dat niet het geval was trouwens).

het is voor prive doeleinde en dat het afgescherm is, omdat het een besloten club is. dat hij de data gegevens van de site niet wil geven is dat de we niet veel verstand van hebben. de rss gaat niet ivm joomla module of zoiets.

Hm ok, nu weet ik niet precies je layout en hoe je het doet, maar laadt je het in een <div> of iets dergelijks?

Plaats het script even als je in de gelegenheid bent...

EDIT: kan ik bij je site?

ik ben nog niet zover met php/curl en je kan ook in me site, kom ik nog prive op terug.
en bedank voor je tijd

<?php

$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://www.saturdaynightpoker.nl/component/comprofiler/login');
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPAUTH, CURLAUTH_ANY);
curl_setopt(CURLOPT_USERPWD, '[username]:[geheim]')

$data = curl_exec();
curl_close($ch);
?>

$site_url = 'http://www.saturdaynightpoker.nl/list-of-overall-points';
$ch = curl_init();
$timeout = 5; // set to zero for no timeout
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $site_url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout);

ob_start();
curl_exec($ch);
curl_close($ch);
$file_contents = ob_get_contents();
ob_end_clean();

echo $file_contents;
?>

Ik zou in eerste instantie toch een soort van schriftelijke toestemming vragen. anders blijft het inbreuk van""...

Wanneer je die hebt kun je wat verder gaan kijken...

En dan is zoals eerder geopperd, een rss feed een van de beter opties voor je, dat moet mogelijk zijn, en als t in Joomla! is gemaakt is het des te simpeler...

Ik zou in eerste instantie toch een soort van schriftelijke toestemming vragen. anders blijft het inbreuk van""...

Wanneer je die hebt kun je wat verder gaan kijken...

En dan is zoals eerder geopperd, een rss feed een van de beter opties voor je, dat moet mogelijk zijn, en als t in Joomla! is gemaakt is het des te simpeler...

Inbreuk? Op wat, ik kijk alleen wie op welke plaats staat. Voor de rest is er weinig inbreuk! Jammer. Ik probeer al enig tijd php en curl te kennen en als rss feed bij moeten komen, dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoor van jullie. Gr. Mo

Je kunt met cURL post gegevens meesturen om een sessie te simuleren, maar das allemaal niet makkelijk... de reden daarvoor is heel simpel, dat komt omdat dit soort dingen dus idd niet de bedoeling zijn en cURL er dus ook gewoon niet voor gemaakt is.

Als je contact hebt met de eigenaar van de site zou je ook kunnen kijken of je de login gegevens voor de database kunt verkrijgen, dan kun je daarop inloggen en de data eruit halen, dat gaat een stuk makkelijker.

Je kunt met cURL post gegevens meesturen om een sessie te simuleren, maar das allemaal niet makkelijk... de reden daarvoor is heel simpel, dat komt omdat dit soort dingen dus idd niet de bedoeling zijn en cURL er dus ook gewoon niet voor gemaakt is.

Als je contact hebt met de eigenaar van de site zou je ook kunnen kijken of je de login gegevens voor de database kunt verkrijgen, dan kun je daarop inloggen en de data eruit halen, dat gaat een stuk makkelijker.

hallo

ik begrijp het niet. je geeft niet zomaar de inlog gegevens van je website. ik gebruik iets wat voor mijn bedoelt is en ik kopier het naar MIJN MOBIEL. als niemand mijn wil helpen dan kan deze op slot. waar gaat dit over jongens.

Kijk het is heel simpel. Het is niet toegestaan om zonder toestemming van een website eigenaar data van de website te plukken met geautomatiseerde tools. Daar mag je het best niet mee eens zijn, maar dat is gewoon zo.

Zodoende is er dus ook geen makkelijke manier om het toch te doen want het mag niet.

Als het echt zo voor je bedoelt is, zul je dus contact op moeten nemen met de website eigenaar en moeten zorgen voor een manier van dataoverdracht die wel hier voor bedoelt is, zoals een RSS feed of een beperkte database login.

Of je moet heel erg moeilijk gaan doen en iets in elkaar proberen te klussen wat dus eigenlijk illegaal is, maar dan moet je niet al teveel hulp verwachten.

Hallo,

Ik heb de script van de eigenaar gehad (had hij al een keer laten maken) en aangepast.
Als ik nu de script laat draaien krijg ik allemaal info wat ik niet nodig heb.
ik wil alleen de rank, player name point wordt aangeroepen.
gr

PHP:
var_dump($ranks);
echo '<table><thead><tr>';
foreach($ranks as $key => $value)
{
	echo '<th>' . $key . '</th>';
}
echo '</tr></thead><tbody>';
for($i = 0, $size = count($ranks['Rank']); $i < $size; $i++)
{
	echo '<tr><td>' . $ranks['Rank'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Player Name'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Points'][$i] . '</td><td>' . 
	$ranks['Winnings'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Final Tables'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Games Played'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Wins'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Knockouts'][$i];
}
echo '</td></tr></tbody></table>';
?>

hier:
PHP:
 echo '<tr><td>' . $ranks['Rank'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Player Name'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Points'][$i] . '</td><td>' . 
    $ranks['Winnings'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Final Tables'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Games Played'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Wins'][$i] . '</td><td>' . $ranks['Knockouts'][$i];

Worden de gegevens opgeroepen om te printen op je scherm, zoals je zelf aangeeft weet je welke van deze je hebben wil(je ziet ze staan in de
PHP:
['wat je hebben wil'] bijv.:  $ranks['Player Name']

Als je degene ertussen uit haalt die je niet hebben wil ben je klaar lijkt me.

Edit: vergeet ook niet om de bijbehorende table tags ( <td> </td>) weg te halen.
Als je er niet uitkomt hoor ik t wel.

Laatst bewerkt:
hier:
PHP:

Worden de gegevens opgeroepen om te printen op je scherm, zoals je zelf aangeeft weet je welke van deze je hebben wil(je ziet ze staan in de
PHP:
['wat je hebben wil'] bijv.:  $ranks['Player Name']

Als je degene ertussen uit haalt die je niet hebben wil ben je klaar lijkt me.

Edit: vergeet ook niet om de bijbehorende table tags ( <td> </td>) weg te halen.
Als je er niet uitkomt hoor ik t wel.

Data wordt wel weggehaald maar de benoeming blijft.
stuur je het hele script wel.

gr mo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan